Gå til innhold

Hvordan motivere kjæresten?


davetate3000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva i alle dager skjedde med denne tråden?

Slik jeg oppfatter det så hadde TS og kjæresten trening som felles interesse før. Det ar de ikke nå lenger, og TS lurer derfor på om noen har tips til hvordan han kan motivere kjøresten til å gjenoppta det som tydeligvis var gøy før. Han skriver også at han tar i mot tips til hvordan han kan forbedre seg. Og alt han får i retur er at dama burde gå fra han? Haha, for noe tull.

Jeg har tenkt det samme selv, av den enkle grunn at trening og sunt kosthold er en av mine største interesser. Hvorfor ikke prøve å inkludere den viktigste personen i mitt liv i mine interesser? Det trenger ikke å bety at jeg KREVER at hun skal trene et 8-splittsprogram, spise etter en stoppeklokke og henge på fitnessbloggen dagen lang, men en eller to ganger i uka dra sammen bort på treningsstudioet hadde da bare vært kvalitetstid vel?

Jeg håper jeg ikke tar feil om TS, og jeg håper du får noen gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ny for dette forumet, men jeg har trent i rundt 10 år nå. Jeg elsker trening og kosthold. Det har formet meg til den jeg er i dag, og mentaliteten treningen har lært meg har gitt meg stor suksess med studier og karriere.

For tiden står jeg ovenfor noe som utvikler seg til å bli en større og større problemstilling. Jeg og min samboer glir fra hverandre.

Da vi først møttes ble hun etter hvert med på trening og hun adopterte også den sunne livsstilen og det sunne kostholdet. Det siste halvåret har hun derimot falt fra på både kostholds og treningsfronten. Det har gått fra veldig lite til nå tilnærmet ingenting i flere mnder.

Denne utviklingen går utover forholdet og sexlivet/sexlysten. Om problemet ikke løses kommer dette til å drepe forholdet, det er nesten helt sikkert. Har nemlig erfart at et forhold har røket på dette før.

kanskje det er noe galt ved mine holdninger. Kanskje jeg stiller for høye krav... Eller kanskje jeg er en elendig motivator og mentor. Det som vært fall er helt sikkert er at det er meget viktig for meg å ha en partner som deler mine interesser, og selvsagt skal det være en herlig personlighet + alle disse andre egenskapene som er viktig ved en partner. De egenskapene innehar hun i tonnevis. Det er derfor jeg vil bevare dette.

Det store spørsmålet er hvordan jeg kan få motivert henne til å trene igjen, samt være med på den sunne livsstilen?

Jeg er også åpen for kritikk, hva gjelder min tilnærming til saken og mine holdninger!

Jeg er en person liker ærlighet bedre enn glattpolert drittpreik.

Jeg tar likegreit å quoter originalposten.

Hvor står det at han som mister sexlysten? For alt vi vet er det henne som har mistet sexlysten. Jeg kan godt forstå at det kan oppleves som et problem for TS.

Jeg ville nok og vært deppa om kjæresten min henvendte seg til et random nettforum for å få tips til hvordan forandre meg..

Hvorfor det? Han er anonym og hun er anonym. TS sliter tydeligvis med en reell problemstilling og ber om hjelp på en ydmyk måte.

TS: Dama di er piss lei av deg. Piss lei av at du flexer i alt av blanke overflater og til alle døgnets tider. Piss lei av all gnålinga di om at du ikke er STOR nok og at den og den fyren er størrre enn deg. Piss lei av at du prater muskler og mat hele døgnet. Piss lei av at hun ikke får tenkt ferdig en tanke før du avbryter for å vise henne den siste bygger-inspovideoen på yuotube. Igjen!

Det finnes en måte for at hun skal få lyst å trene igjen; at du drar til helvete!

Finn deg en ny dame på din egen mentale alder sånn circa rundt 8 år tidvis 14 år, hun vil være lettere å manipulere....

Lykke til ! :whistle:

Her snakker du mer av egne erfaringer virker det som? Kraftig projisering av dine meninger på TS basert på innlegget øverst? ;)

[ATTACH=full]130043[/ATTACH]

I stor grad.. Ufattelig hvordan noen kan trekke ut som mye drit ut av et relativt uskyldig spørsmål om hvordan motivere kjæresten til en sunnere livsstil (på et fitnessforum!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nå oppvasken fra tid til annen o_O

Jeg ser ikke de to utsagnene som gjensidig utelukkende. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye du traumatiseres av å gjøre det, men det er uansett et relativt mye mindre inngripen i din hverdag å måtte ta oppvasken av og til enn 24/7 Trening å kosthold body fitness mealprep bonanza™. Sånt synes man kanskje er greit når man er nyforelsket og dum, men etter hvert dukker personen man alltid har vært opp igjen.

Jeg sier ikke at forhenværende latsabber ikke kan bli spreke og aktive, men da må motivasjonen komme fra noe annet enn at det er hobbyen til kjæresten/samboeren.

Wow, så utrolige mange idiotiske svar her. Hahahaha, barnehage opplegg. Trådstarter ber om hjelp, om det er han som gjør noe feil, eller tips på hvordan løse det. Jeg må le høyt over hvor mange idiotiske svar jeg leste akkurat nå.

Har du noen gode ideer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke de to utsagnene som gjensidig utelukkende. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye du traumatiseres av å gjøre det, men det er uansett et relativt mye mindre inngripen i din hverdag å måtte ta oppvasken av og til enn 24/7 Trening å kosthold body fitness mealprep bonanza™. Sånt synes man kanskje er greit når man er nyforelsket og dum, men etter hvert dukker personen man alltid har vært opp igjen.

Jeg sier ikke at forhenværende latsabber ikke kan bli spreke og aktive, men da må motivasjonen komme fra noe annet enn at det er hobbyen til kjæresten/samboeren.

Har du noen gode ideer selv?

Ja jeg har mange ideer, men hadde spurt personen nærmere for å forstå situasjonen kanskje litt bedre. Før jeg hadde gjort det, så hadde jeg ikke kommet med kritikk mot personen om at han er en dritt osv. Blir som å snakket i et forum som tar opp tema religion. Ingen her har spurt trådstarter nærmere han sin situasjon slik at det faktisk er mulig å sette i situasjon, så folk spekulerer og angriper personen direkte med utrolig mye dumt. Så derfor må jeg le på vegne av alle eksperter her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nå få si at jeg synes det ER mye gode svar her jeg, da? Mange ser det fra forskjellige sider og bidrar til en god diskusjon om hva som kan være "rett" i dette problemet. TS trenger ikke være ett kjempe rassehøl fordi han føler at hun ikke er helt der han er hva gjelder trening og kosthold, spør du meg så viser han heller litt mer modenhet gjennom å se etter muligheter eller tips.

That being said, så er mitt tips til deg TS: Hvis denne jenta er så fantastisk som du sier, så sett det med kosthold og trening til side, og ikke legg så mye vekt på det og lev videre med noe som høres ut som en strålende jente. MEN, hvis det er så forferdelig at du ikke klarer å leve i dette forholdet pga dårlig kosthold og trening, så bør du sette deg ned med henne og ta en ordentlig prat der du forklarer situasjonen, og deretter bør du gå videre, for begge sin del. Man skal ikke endre andre mennesker, det er veldig sårt å føle at man er den som ikke "oppfyller kravene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette.

Også:

Når OP skriver at hun adopterte (sic) trenings- og kostholdslivsstilen, tyder dette til ganske stor grad på at dette ikke er noe hun har gjort for sin egen del.

Men da tar du utgangspunkt i at typen vil at kvinnfolket skal ta den helt ut med foodprep, treningsblogg og målet om #bikinifitness 2014, og ikke bare det at han synes hun har noen uvaner som kan forbedres? Eller er dårlige vaner så en så viktig del av personligheten at man ikke skal prøve hjelpe folk å endre på de? Det var liksom ikke så mange som stilte seg opp å protesterte da Hellstrøm tok et oppgjør med kostholdet til nugattimannen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye hating! IKKE dumt å spørre på et forum som dette om hjelp i det hele tatt, her er det sikkert flere som har opplevd det samme. Og det at han syns det er kjipt hun ikke er så opptatt av trening lenger er jo ikke så rart, det er jo helsen hennes det er snakk om.

Jeg forstår kjempegodt at TS syns dette er et problem! Personlig syns jeg det er vanskelig å opprettholde et sunt kosthold om man har partner som ikke er like opptatt av det, og det er jo motiverende og ha en kjæreste som også trener, man kan kicke hverandre litt når motivasjonen ikke er på topp. En kjæreste er ja, en kjæreste, men også en bestevenn. Om trening og kosthold er en stor del av livet til TS så er det selvfølgelig kjipt å ikke lenger dele dette med en av de som står han nærmest. Om dette var felles interesse tidligere, så er det klart det blir et problem når en felles interesse forsvinner.

--

Til spørsmålet. Det er en grunn til at denne interessen har forsvunnet hos henne, og det er grunnen du må finne ut av tror jeg, ikke problemet i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke TS nevnt det spesifikt, men kan godt skjønne problemet! Om dette var noe dere hadde godt til felles og ga forholdet en ekstra piff er det jo trist om hun sluttet, men kanskje var det en midlertidig fase for å holde deg interessert? Skulle likt å vite om dette er fordi kroppen til dama taper seg, eller om det bare er fordi hun ikke har samme interesse lenger. Personlig hadde jeg hatt store problemer med at en kjæreste hadde lagt på seg 15-20 kg og ga totalt faen i seg selv, da er man ikke samme person lenger. For å ikke snakke om at det blir vanskelig å tenne på en hval, mot noe som kanskje var en skikkelig stram snasen sak. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tar du utgangspunkt i at typen vil at kvinnfolket skal ta den helt ut med foodprep, treningsblogg og målet om #bikinifitness 2014, og ikke bare det at han synes hun har noen uvaner som kan forbedres? Eller er dårlige vaner så en så viktig del av personligheten at man ikke skal prøve hjelpe folk å endre på de? Det var liksom ikke så mange som stilte seg opp å protesterte da Hellstrøm tok et oppgjør med kostholdet til nugattimannen f.eks.

Man kan godt ta den ene eller andre ekstremen og sammenlikne det med hverandre, men det er åpenbart en vesensforskjell mellom det å leve et normalt og sunt liv og det å være 114% dedikert med Kosthold og Trening™. Det ene er garantert gjennomførbart for de aller fleste, og det andre for spesielt interesserte.

Man vet heller ikke hva man egentlig sammenlikner her, for alt vi vet kan OP sin samboer ha gått fra supersprek til bleikfeit og med hodet nedi smågodtposen eller forsøker seg på selvskading via et elendig kosthold, eller det kan være at hun ønsker en mer moderat tilnærming, å dyrke andre interesser og spise andre ting enn brokkoli og mager kesam. Det vil jo også da nødvendigvis være forskjellige "løsninger" på disse to problemene. Jeg klarer heller ikke riste av meg tanken om at dersom noen nærmest plutselig slutter å bry seg om hvordan de ser ut, finnes det ganske mange grunner til det som ikke fikses med "vennlige tips og råd om trening og kosthold".

Jeg blir omtrent like tussete hver gang jeg leser om kjærester som skal "fikses", spesielt når det gjerne er egenskaper vedkommende har hatt hele tiden, og der er det ikke noen forskjeller på kvinner og menn. Jeg mener at alle bør leve sunt og respektere partneren sin nok til å ta vare på seg selv, men hva det vil innebære er jo selvsagt åpent for tolkning, og med den ekstremt kompromissløse holdningen svært mange her inne har til (nesten) alt så er det lett for å tenke det verste, også for meg :D.

Og om alt annet feiler, prøv klikkertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UANSETT bør man ikke drive endre på dama si, man bør like henne som hun er. Samme med guttekjæresten som spiller pc og ligger på sofaen..

Ja nja tja...

Jeg kan forstå en viss skuffelse hvis personen man har forpliktet seg til en tid ut i forholdet viser seg å ikke være den man trodde.

For å sette på spissen, når jeg er på jobbintervju sitter jeg stram og fin og gir det beste mulige inntrykket av meg selv, samme mekanisme som når jeg legger meg etter en fyr: prøver å signalisere at "Jeg er perfekt, VELG MEG VELG MEG".

Når jeg så får jobben, synes jeg ikke det er urealistisk av arbeidsgiver å forvente at jeg viser meg å være av noenlunde samme kaliber som jeg ga inntrykk av. Og hvis jeg ikke gjør det, hvis jeg begynner å komme for sent, er sur mot kundene og gjemmer meg på lageret med telefonen min mesteparten av arbeidstiden, er arbeidsgiver da nødt til å "like meg som jeg er" og beholde meg for alltid? E-nope.

Ikke at jeg mener at et forhold er som en jobb altså (bare av og til). Jeg mener bare at når noen forandrer seg når jobben/forholdet er spikret, så er man ikke nødt til å resignere og bare leve med det. Jeg ville forventet at braheten svinget seg inn mot rundt 60-70 % av initialverdi, og godtatt overdemping og oscillering i prosessen.

ja jeg er en robot :borg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...