Gå til innhold

Hvordan motivere kjæresten?


davetate3000

Anbefalte innlegg

Helt essensielt må vel være at deres treninger sammen er lystbetonte og oppleves som kvalitetstid. Hvis det hele tiden er krangling om øvelser og utførelse så kan det fort gå dårlig.

Og hvis hun rett og slett har mistet interessen for trening så er det ikke stort du får gjort med det. Jeg hadde f.eks. syntes det var dritkult hvis jeg og kona kunne spille Minecraft sammen og bygge vår perfekte underjordiske festning (komplett med hjerteformet dørmatte og "Home Sweet Home" innristning i huleveggen), men hun har ikke interessen - og sånn er det bare.

Hehe, DET kan jeg skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå gidder jeg ikke lese alle svarene i tråden, men jeg kan forstå dama di. Du skrev at hun etter hvert ble med på trening og et sunt kosthold, men at det dabbet av. Du gikk inn i forholdet selv om du visste at hun ikke er like treningsinteressert som deg. Hvis hun ikke trives med å svette på treningssenteret 5 dager i uka, og kanskje har andre ting hun heller vil bruke tiden på, så må du akseptere det.

Det er mange ulike meninger her, og jeg synes at det beste du kan gjøre er å prate ut med dama di.

Så kommer mine råd;

Min kjæreste er bodybuilder og treningsfreak så det holder. Han kan minne veldig om deg. Kanskje dama di har det litt likt som meg.

Ofte blir jeg bare sliten av å være med ham, fordi han hele tiden prater om trening, fitness, #getlean, sunn mat, no carbs osv. Han er superstrikt på trening og mat. Jeg elsker å trene selv, og trener 3-6 ganger i uka på eget initiativ. Jeg gjorde dette før jeg traff ham, så jeg trener ikke fordi han vil. Jeg trener for _meg. Trening er min greie også, men jeg har f.eks ingen planer om å konkurrere i bodybuilding eller fitness, slik som kjæresten min skal.

Jeg er ikke supernazi på kostholdet. Det har jeg aldri vært, og troligvis kommer jeg aldri til å bli det. Jeg spiser det jeg føler kroppen min trenger, uten å veie og nøye planlegge hvert måltid. Ikke alle har superfitness-kostholdet, det er egentlig veldig få mennesker som er så sunne og strenge. La dama di få spise hva hun ønsker, men du kan gjerne gripe inn hvis hun spiser McDonalds 2 ganger i uka, grandis og litervis med cola. DA kan jeg skjønne at du reagerer, og ønsker at hun skal bli sunnere. Hvis hun derimot spiser hva som kan regnes som normalt, ikke overspiser, har et normalt forhold til mat, ikke trykker i seg fastfood og godteri hver dag, så bør du akseptere at hun ikke ønsker å spise likt som deg.

Når min type går på diett, er det 220 gram kyllingfilét og 1/3 brokkoli til middag, proteinshakes, omeletter, frukt og proteinbars det går i. Tvinger han meg til å spise akkurat det samme som ham? Nei, heldigvis ikke. Jeg lager min egen frokost mens han spiser omeletten sin. Vi spiser middagen sammen og det er helt greit. Jeg har ingenting imot å spise det samme som ham, men når han drar frem vann og gulrøtter til fredagssnacks, får han spise det alene. Jeg vil heller ha en sjokolade, og blir ikke slaktet av den grunn. Han kjøper sjokolade til meg fordi han vet at jeg elsker det, og han vet samtidig at jeg ikke blir en feit hval av den grunn - jeg klarer å begrense inntaket, og jeg holder meg i form ellers. Han lar meg være hjemme hvis jeg ikke vil være med på trening en kveld, uten å tenke at "nå sklir vi fra hverandre, fordi hun ikke er like sporty som meg".

Poenget mitt er: Du ble sammen med henne og visste da at hun ikke trener like mye eller spiser like sunt som deg. Du har prøvd å være sammen med henne og du har innsett at du ikke klarer å tvinge henne til å være med på ditt opplegg. Aksepter det. Jeg synes det er slitsomt å være med en fyr som tenker 99% trening og kosthold. Jeg er glad i ham og aksepterer at han har en så stor interesse for dette, og samtidig aksepterer han at jeg ikke er like nazi på det som ham. Et forhold handler mye om aksept og forståelse.

Hvis det er et for stort problem og du ikke kan akseptere det, så bør du rett og slett bli sammen med ei dame som er like treningsinteressert som deg. Gjerne ei du ser på trening ofte, som skal delta i bodyfitness og som har et superstrikt kosthold. Jeg tror ikke det er en annen løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som reagerer på at TS ikke engang er aktiv i tråden (og forsåvidt ikke har vært aktiv siden han opprettet den) og likevel tar folk beslutninger på grunnlag av andres oppfatninger?

Jeg kan basere det på det jeg kjenner igjen trådstarter på fra Fitnessprat, men det tror jeg ingen er tjente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så utrolige mange idiotiske svar her. Hahahaha, barnehage opplegg. Trådstarter ber om hjelp, om det er han som gjør noe feil, eller tips på hvordan løse det. Jeg må le høyt over hvor mange idiotiske svar jeg leste akkurat nå.

Whatever. Om det er deg på bildet, så må du lage en tråd som heter "Hvordan utvikle sykt digre skuldre". Virkelig godt jobba, skikkelige kokkosnøtter (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho!

Man inner et hyggelig menneske man gjerne vil tlbringe mr tid med. Forveninger til hverandre blir speilt, for å oppeves mestmulig tiltrekknd. Etter drøyt 3 måneder, falmer interessen o lede av å speile. Man fller tilake til sinegentlige persn.

Mange fler må bli klar overhordnspillet faktisk fungerer! Don't at th plyer, hte the game!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho!

Man inner et hyggelig menneske man gjerne vil tlbringe mr tid med. Forveninger til hverandre blir speilt, for å oppeves mestmulig tiltrekknd. Etter drøyt 3 måneder, falmer interessen o lede av å speile. Man fller tilake til sinegentlige persn.

Mange fler må bli klar overhordnspillet faktisk fungerer! Don't at th plyer, hte the game!

Litt problemer med tastaturet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afterall - Neida, er bare det at siden her ikke får med seg alle tastetrykkene. Det får fint å skrive på andre nettsider og programmer. Bare ikke her! :p

edit: Nå gikk det plutselig helt greit!

Vær så god, det var så lite at.

Ikke for ingenting at jeg ser meg nødt til å registrere FIXESALLOFTHETHINGS.COM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på PCen en stund, og heller ikke her inne. Hadde ikke regnet med en slik enorm respons. Har lest gjennom nå, beklager for noe sent svar!

Først vil jeg bare takke for et enormt spekter av verdifulle tanker og synspunkter. Denne tråden har virkelig hjulpet meg å belyse situasjonen. Setter veldig stor pris på dette, og har lært mye av det! Mange hoder tenker mye bedre enn et, afterall:)

Når dette er sagt ser jeg at endel tolker det hele litt bredt, og kanskje slenger på litt småspekulasjoner, eventuelt ser min situasjon i analogi til noe de selv har opplevd for så å sammenligne. Alle situasjoner er særegne:) (selv om det finnes likheter).

Når alt er sagt har jeg gjort meg opp flere tanker:

- Jeg er nok litt for kroppsfiksert og kostholdfiksert.

- Jeg har nok brukt helt feil metode for å motivere min kjære.

- Selv om det ikke er blitt sagt eksplisitt snakker jeg nok alt for mye om kosthold og trening ovenfor andre mennesker som er langt ifra like interessert.

Har nå tatt en grundig prat med samboeren. Vi har lagt alle kort på bordet.

Jeg spurte henne om hun egentlig liker trening og om det egentlig er noe hun vil gjøre? Selv om jeg flere ganger sa at sannheten er viktigst og sa at jeg aksepterer "nei" uten at det får noen videre innvirkning insisterte hun krast på at hun likte trening.

Hun har beskrevet hvordan hun i starten digget å trene med meg, før jeg etter hvert ble alt for nazi. Da røk også gleden for henne, og deretter motivasjonen.

Nå har vi blitt enige om at på sikt kunne hun tenke seg å være med 1-2 ggr uken igjen slik som før. (har aldri vært snakk om ekstremisme-> bikinifitness->5-7ggr uken)

Men hun vil gjerne at øktene skal være litt mer sosiale og morsomme, og for hennes del er hun ikke så gira på noe program... I tillegg til dette er det en rekke øvelser hun ikke vil gjøre...

Håper at denne tilnærmingen på sikt kan gjøre at dama finner gleden i trening. Har også gjort det klinkende klart at om hun kun trener for min del. Da kan hun like gjerne droppe det. Fordi det er ikke det, det handler om. Det handler om at hun gjør det for sin egen del, selv om jeg selvfølgelig setter veldig stor pris på både det at hun gjør det, og effektene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utover dette. Bommet jeg grovt på en ting til.

Treningene var altfor vanskelige. Derfor fikk hun ikke mestringsfølelse(selv om roste henne hele tiden). Hun følte at hun var dårlig.

Så noe som er veldig viktig fremover, blir at hun faktisk får mestringsfølelse og selvtillit ut av treningene... Og ikke nedsatt selvtillit samt at hun føler seg udugelig.

Jeg forstod ikke helt dette, før det kom frem eksplisitt. Jeg er nok mer vandt til å prøve og feile en henne. Hun ser ut til å ta en del "skade" av å feile... Dessverre. Fordi feiling er ikke galt, det er jo det som gjør oss sterkere og bedre. Om han hele tiden er redd for å feile litt i blant, da er det ikke så lett å nå spesielt langt med noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på PCen en stund, og heller ikke her inne. Hadde ikke regnet med en slik enorm respons. Har lest gjennom nå, beklager for noe sent svar!

Først vil jeg bare takke for et enormt spekter av verdifulle tanker og synspunkter. Denne tråden har virkelig hjulpet meg å belyse situasjonen. Setter veldig stor pris på dette, og har lært mye av det! Mange hoder tenker mye bedre enn et, afterall:)

Når dette er sagt ser jeg at endel tolker det hele litt bredt, og kanskje slenger på litt småspekulasjoner, eventuelt ser min situasjon i analogi til noe de selv har opplevd for så å sammenligne. Alle situasjoner er særegne:) (selv om det finnes likheter).

Når alt er sagt har jeg gjort meg opp flere tanker:

- Jeg er nok litt for kroppsfiksert og kostholdfiksert.

- Jeg har nok brukt helt feil metode for å motivere min kjære.

- Selv om det ikke er blitt sagt eksplisitt snakker jeg nok alt for mye om kosthold og trening ovenfor andre mennesker som er langt ifra like interessert.

Har nå tatt en grundig prat med samboeren. Vi har lagt alle kort på bordet.

Jeg spurte henne om hun egentlig liker trening og om det egentlig er noe hun vil gjøre? Selv om jeg flere ganger sa at sannheten er viktigst og sa at jeg aksepterer "nei" uten at det får noen videre innvirkning insisterte hun krast på at hun likte trening.

Hun har beskrevet hvordan hun i starten digget å trene med meg, før jeg etter hvert ble alt for nazi. Da røk også gleden for henne, og deretter motivasjonen.

Nå har vi blitt enige om at på sikt kunne hun tenke seg å være med 1-2 ggr uken igjen slik som før. (har aldri vært snakk om ekstremisme-> bikinifitness->5-7ggr uken)

Men hun vil gjerne at øktene skal være litt mer sosiale og morsomme, og for hennes del er hun ikke så gira på noe program... I tillegg til dette er det en rekke øvelser hun ikke vil gjøre...

Håper at denne tilnærmingen på sikt kan gjøre at dama finner gleden i trening. Har også gjort det klinkende klart at om hun kun trener for min del. Da kan hun like gjerne droppe det. Fordi det er ikke det, det handler om. Det handler om at hun gjør det for sin egen del, selv om jeg selvfølgelig setter veldig stor pris på både det at hun gjør det, og effektene av det.

Og med det; Respekt.

Du virker som en fin fyr after all:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så utrolige mange idiotiske svar her. Hahahaha, barnehage opplegg. Trådstarter ber om hjelp, om det er han som gjør noe feil, eller tips på hvordan løse det. Jeg må le høyt over hvor mange idiotiske svar jeg leste akkurat nå.

Bra du bidro til å trekke opp snittet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...