Gå til innhold

"Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?


SamGold

Anbefalte innlegg

Både ja og nei.

Det er korrekt at hun ikke akkurat inviterer kontakt om hun oppfører seg slik, men det er på ingen måte en klar indikator på at hun ikke ønsker kontakt.

Hun jeg snakket med i heisen tidligere i uken så ikke på meg med en gang og hun hadde også på seg øretelefoner. Når hun så at jeg snakket til henne, tok hun de av og smilte.

Det er det samme på byen også. Det er ikke alle jentene som står på bardisken med lillefingeren i munnen og sender ut "knull meg" blikk. Noen er faktisk nervøse og sjenerte og håper at noen skal komme bort, selv om de synes det er skummelt.

Jeg har ligget med over 100 kvinner, så jeg har opplevd de fleste variantene nå. :)

Jeg har ikke ord for hvor fråstøtende slike utspill er...

Jeg tviler ikke på at det er sant, er bare måten du fremlegger det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke min erfaring. Hvis noen aktivt setter opp blokkeringer (har på øretelefoner med musikk, holder seg for seg selv, unngår blikkontakt) så er det sterke signaler om at de ikke ønsker kontakt. Klart, tar man kontakt det blir muligens en pinlig affære hvor de holder det gående med høflighetsfraser mens de flakker med blikket og leter etter unnskyldninger for å slippe unna, men i det store og det hele er det best å la være.

Det er verdt å tenke på for den som faktisk er åpen for kontakt også - ikke send ut signaler om det motsatte. Møt blikkene til folk, nikk og hils. Ta ut den ene øreproppen. Alt dette er signaler som sier at man er mottakelig.

Da er vi veldig forskjellig av erfaring. Mitt poeng er i alle fall at man ikke kan dra alle under en kam. De fleste kommer hovedsakelig på trening for å være konsentrert. Da tar man ikke ut proppene for å se om noen vil prate i pausen. Det betyr ikke at man synes det er hyggelig å ta en prat.

Selvfølgelig jeg skjønner hva du mener om man går med blikket ned og generelt har et veldig lite imøtekommende kroppsspårk. Men slik jeg oppfatter flere jenter og gutter som faktisk trener ganske hardt, så er de konsentrerte og dermed ofte litt i sin egen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ord for hvor fråstøtende slike utspill er...

Jeg tviler ikke på at det er sant, er bare måten du fremlegger det på.

Det er hva det er.

Jeg elsker kvinner. Vær så snill å ikke bruk det mot meg.

Poenget var at kvinner ikke er en homogen gruppe og at man ikke kan dra alle under en kam. :)

Er det noe vi mennesker er eksperter på er det å gjøre masse antagelser om folk og særlig folk vi ikke kjenner, men ingen av oss er faktisk tankelesere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr ikke at man synes det er hyggelig å ta en prat.

Du ser veldig søt og sjarmerende ut. Om du smiler like pent neste gang du trener og vi trener på samme senter, så kommer jeg bort for å slå av en prat.

Jeg er ofte i min egen verden selv når jeg trener, særlig om jeg har dårlig tid og skal trene tungt, men jeg er ganske sikkert interessert selv om det kanskje ikke ser sånn ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å skrive en god gammeldags annonse og henge den opp på tavla. ;)

Jim-Tony er en hyggelig og oppegående kar som er utdannet sykepleier og jobber for tiden i hjemmesykepleien.

Han er glad i å være aktiv og holde seg i form, men han sier heller ikke nei til en rolig kveld i sofakroken med god mat og en film en mørk Lørdag kveld.

Han legger stor vekt på ærlighet og åpenhet, Og motoet "gjør som andre, det du vil de skal gjøre mot deg" er en leveregel han følger og trur på.

Jeg har en ledig stilling som kjæreste:

Det er en heltidsstilling og endel kveld, natt, helge- og overtidsarbeid må derfor påregnes. Det tillates ikke å jobbe i konkurrerende firmaer samtidig; Ledig omgående, med søknadsfrist snarest.

Ønskede kvalifikasjoner: Ferdig med tidligere arbeidsforhold.Du må være lojal, ha godt humør og en sunn dose selvironi. Det hjelper hvis du har evnen til å ta ting på sparket. Du bør være mellom 20 til 30 år, like å omgås mennesker. Du må også kunne vaske vindu når arbeidsgiver er håpløs til dette.

Erfaring er et pluss, men intet krav. Du bør også være litt glad i komfyren og vite hvor skapet skal stå.

Jeg kan tilby: Gode fremtidigsutsikter med mulighet for forfremmelse til samboer. Delt lederansvar. Under prøvetiden kan pendling aksepteres.

Ps: Referanser er ikke nødvendig. Men det stilles krav til legeattest som bekrefter sykdommsfrihet.

post-22158-14440966103383_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å skrive en god gammeldags annonse og henge den opp på tavla. ;)

Jim-Tony er en hyggelig og oppegående kar som er utdannet sykepleier og jobber for tiden i hjemmesykepleien.

Han er glad i å være aktiv og holde seg i form, men han sier heller ikke nei til en rolig kveld i sofakroken med god mat og en film en mørk Lørdag kveld.

Han legger stor vekt på ærlighet og åpenhet, Og motoet "gjør som andre, det du vil de skal gjøre mot deg" er en leveregel han følger og trur på.

Jeg har en ledig stilling som kjæreste:

Det er en heltidsstilling og endel kveld, natt, helge- og overtidsarbeid må derfor påregnes. Det tillates ikke å jobbe i konkurrerende firmaer samtidig; Ledig omgående, med søknadsfrist snarest.

Ønskede kvalifikasjoner: Ferdig med tidligere arbeidsforhold.Du må være lojal, ha godt humør og en sunn dose selvironi. Det hjelper hvis du har evnen til å ta ting på sparket. Du bør være mellom 20 til 30 år, like å omgås mennesker. Du må også kunne vaske vindu når arbeidsgiver er håpløs til dette.

Erfaring er et pluss, men intet krav. Du bør også være litt glad i komfyren og vite hvor skapet skal stå.

Jeg kan tilby: Gode fremtidigsutsikter med mulighet for forfremmelse til samboer. Delt lederansvar. Under prøvetiden kan pendling aksepteres.

Ps: Referanser er ikke nødvendig. Men det stilles krav til legeattest som bekrefter sykdommsfrihet.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/den-store-sjekketråden.12406/page-78#post-928556 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for en liten episode på sats lhg i bergen forrige uke. Stod sammen med flere andre jenter og tråkket på ellipsemaskinen da to gutter kom inn. Han ene fyren gliste bredt til alle jentene. Begynte ytterst og nærmest hilste på alle (smilte og nikket). Må innrømme at jeg oppførte meg litt overlegen da. Fikk skikkelig følelse av at han kom på sats kun for å sjekke..og ganske riktig. Han gikk bort til den eneste ledige ellipsemaskinen og begynte umiddelbart å prate til en av jentene. Hørte ikke hva åpningsreplikken var siden jeg hadde musikk på øret. Tror uansett jenten (som stod ved siden av meg) syntes det var litt kleint:-P

Sats er ikke et sted kun for å sjekke, men dersom det blir litt blikkflørting (fra begges side) og kanskje en påfølgende prat, er det bare en bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for en liten episode på sats lhg i bergen forrige uke. Stod sammen med flere andre jenter og tråkket på ellipsemaskinen da to gutter kom inn. Han ene fyren gliste bredt til alle jentene. Begynte ytterst og nærmest hilste på alle (smilte og nikket). Må innrømme at jeg oppførte meg litt overlegen da. Fikk skikkelig følelse av at han kom på sats kun for å sjekke..og ganske riktig. Han gikk bort til den eneste ledige ellipsemaskinen og begynte umiddelbart å prate til en av jentene. Hørte ikke hva åpningsreplikken var siden jeg hadde musikk på øret. Tror uansett jenten (som stod ved siden av meg) syntes det var litt kleint:-P

Sats er ikke et sted kun for å sjekke, men dersom det blir litt blikkflørting (fra begges side) og kanskje en påfølgende prat, er det bare en bonus ;)

Hmmm der jeg trener så gjør vi alle sånn. Hilser på alle jeg får øyekontakt med, og prater med de jeg har litt mer kontakt med. Nykommere? Hilse på! Med mindre de har musikk på ørene, er midt i et sett eller står og er helt i sin egen verden. Min erfaring er at folk blir overrasket og veldig glade. JA til sosialt gym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det positive med treningssentre når man trener der over lengre tid er det sosiale; ved Actic Oslo (Storgata) så har det etter hvert en god del av de samme guttene så samholdet er sterkt. Faktisk har noen av mine venner der endt med å date jenter som også trener der. Men! "her om dagen" så ble jeg sjekket opp av en jente, tror jeg. Problemet er bare at å ta hints er ikke min sterke side så gutta som observerte det lo seg halvt i hjel av meg. Jeg på min side trodde hun seriøst bare ville ha hjelp .. i 30 minutter? :o

(Når hun spurte om lenge jeg har trent og diverse så burde man kanskje tatt hintet når jeg tenker meg om, men på en annen side ser jeg mønsteret for hvorfor jeg alltid har vært forever alone. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med treningssentre når man trener der over lengre tid er det sosiale; ved Actic Oslo (Storgata) så har det etter hvert en god del av de samme guttene så samholdet er sterkt. Faktisk har noen av mine venner der endt med å date jenter som også trener der. Men! "her om dagen" så ble jeg sjekket opp av en jente, tror jeg. Problemet er bare at å ta hints er ikke min sterke side så gutta som observerte det lo seg halvt i hjel av meg. Jeg på min side trodde hun seriøst bare ville ha hjelp .. i 30 minutter? :eek:

(Når hun spurte om lenge jeg har trent og diverse så burde man kanskje tatt hintet når jeg tenker meg om, men på en annen side ser jeg mønsteret for hvorfor jeg alltid har vært forever alone. :)

hahahaha you'n'me both, bro. No shame :D

Herregud, jeg blir flau bare jeg tenker på alle de gangene "æ itsj togan". Good lols :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med treningssentre når man trener der over lengre tid er det sosiale; ved Actic Oslo (Storgata) så har det etter hvert en god del av de samme guttene så samholdet er sterkt. Faktisk har noen av mine venner der endt med å date jenter som også trener der. Men! "her om dagen" så ble jeg sjekket opp av en jente, tror jeg. Problemet er bare at å ta hints er ikke min sterke side så gutta som observerte det lo seg halvt i hjel av meg. Jeg på min side trodde hun seriøst bare ville ha hjelp .. i 30 minutter? :eek:

(Når hun spurte om lenge jeg har trent og diverse så burde man kanskje tatt hintet når jeg tenker meg om, men på en annen side ser jeg mønsteret for hvorfor jeg alltid har vært forever alone. :)

Som jeg skrev tidligere i tråden, så tok det meg svært lang tid før jeg innså at jenter faktisk er interessert i meg. Så våkn opp, mann. De vil ha pølsa di. :)

Derfor antar jeg egentlig at alle jenter som snakker med meg er interessert i meg. Selvsagt er det ikke alltid sant, men det er en morsom måte å leve på, så sant det er lekent og ikke arrogant.

Forresten så har jeg et par ganger sagt direkte til jenter: "Jeg er ganske dårlig på å lese signal til kvinner, så jeg må bare spørre direkte. Er du interessert i meg som noe mer enn bare en venn?"

Riktignok på fylla, men med et bra resultat. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere i tråden, så tok det meg svært lang tid før jeg innså at jenter faktisk er interessert i meg. Så våkn opp, mann. De vil ha pølsa di. :)

Derfor antar jeg egentlig at alle jenter som snakker med meg er interessert i meg. Selvsagt er det ikke alltid sant, men det er en morsom måte å leve på, så sant det er lekent og ikke arrogant.

Forresten så har jeg et par ganger sagt direkte til jenter: "Jeg er ganske dårlig på å lese signal til kvinner, så jeg må bare spørre direkte. Er du interessert i meg som noe mer enn bare en venn?"

Riktignok på fylla, men med et bra resultat. :D

Off topic:

Du skal ikke starte en logg da? Jeg blir interessert i deg som person på bakgrunn av innleggende dine. Du virker som om du har knekt alle koder, godt utstyrt og du tør å snakke til jenter på fylla:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic:

Du skal ikke starte en logg da? Jeg blir interessert i deg som person på bakgrunn av innleggende dine. Du virker som om du har knekt alle koder, godt utstyrt og du tør å snakke til jenter på fylla:D

Lol. Tviler på det.

Godt utstyrt var en spøk forøvrig, men jeg tror jeg greier meg.

Er det noen som ikke tør å snakke med jenter på fylla da? :)

Prosjektet mitt nå er å bli flinkere til å snakke med jenter i hverdagen og gjerne mer på treningssenteret. Kom nettopp fra en runde på byen helt alene og klin edru hvor jeg har snakket med flere jenter. Skal møte en av de til uken, så sant det ikke var fyllesnakk fra hennes side da og en måte å bli kvitt meg på.

For min del handler det bare om å utfordre seg selv og si "Fuck you" til frykten min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det bare om å utfordre seg selv og si "Fuck you" til frykten min. :)

Akkurat der tror jeg du sier noe som gjelder for veeeeldig mange av oss.

Irrasjonell frykt.. Sier hun nei, så gjør hun det da.. move on..

Men den frykten for å bli sagt nei til er veldig tilstedeværende hos mange av oss og det er vanskelig å bryte mønsteret.

Noe som er en av grunnene til at jeg bøtter nedpå litt for å kunne si "fuck you" til frykten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der tror jeg du sier noe som gjelder for veeeeldig mange av oss.

Irrasjonell frykt.. Sier hun nei, så gjør hun det da.. move on..

Men den frykten for å bli sagt nei til er veldig tilstedeværende hos mange av oss og det er vanskelig å bryte mønsteret.

Noe som er en av grunnene til at jeg bøtter nedpå litt for å kunne si "fuck you" til frykten :p

Frykten er irrasjonell. Vi er våre egne største fiender.

Når jeg var ute i går snakket jeg først med tre kvinner som var hyggelige og alt det der, men de var ikke helt det jeg så etter. Plutselig la jeg merke til en kvinne som så helt fantastisk ut. Hun så ut som hun var høyere enn meg og hadde på seg veldig fine klær. Type "uoppnåelig". Lett den peneste jeg har sett på lenge.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg tenkte at hun var "way out of my league", men samtidig tenkte jeg "Fuck it!". Om hun avviser meg, hva så. Jeg kan lære noe av dette og utvide komfortsonen min. Bedre å prøve, enn å aldri tørre noe som helst.

Når hun var på vei forbi meg tok jeg henne forsiktig i hånden, holdt øyekontakt og sa: "Jeg ville bare si at du ser helt nydelig ut i kveld."

Det var ærlig. Og jeg mente det. Det var ikke en sjekkereplikk.

Egentlig forventet jeg ikke så mye, men hun ble faktisk superglad og vi ble stående og snakke en god stund før jeg fikk nummeret hennes. Jeg var edru og hun var full, så vi får se om det bare var fyllesnakk fra hennes side.

Så, fra å stå for meg selv alene med mine egne tanker, tvil og forhåndsbestemte konklusjon om at hun sannsynligvis ikke er interessert, møtte jeg en fantastisk jente som var annerledes enn jeg trodde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...