Gå til innhold

"Sjekking" på treningssenteret - Ja eller nei?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta det med ro - alle som trener vet at det er helt normalt. Det er verre med han karen på senteret hos oss som får en "halv-chubby" når han kjører markløft. Mulig på andre løft også, men det er bare umulig å se det lille enøyde trollet se seg rundt når han står i topposisjon med stangen rett under juvelene og skyter hoften frem. Så selv om han pleier å gå i baggy klær er det null sjanse for at noen deler rack med ham og selv har jeg definert en 5 meters sikkerhetssone :p

høres ut som han har tatt markløft teknikk-videoer fra youtube bokstaveligt: "Hump the bar!" (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alle som forstår drapsblikket mitt, eller tar hintet om at siden jeg ikke viser interresse med verken blikk smil eller nik, så er jeg ikke no særlig intressert i å prate. noen mangler bokstavligtalt sosiale antenner, selv i edru tilstand :)

Ser den:) Men noen er vant med å få viljen sin, er som regel det som er problemet, ikke sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er er mange eksperter her.

Hvor mange av dere som skriver her og fremstiller dette som den enkleste tingen på jord har møtt en helt ukjent jente på treningssenter og blitt kjent med henne på og utenfor gymmet? Eller er det bare teori? :)

For all del, jeg prøver ikke å fremstille det som vanskelig eller umulig på noen måte, men jeg tviler på det er særlig utbredt, da jeg vet hvordan nordmenn er.

Selv er jeg ganske utadvendt og ble faktisk kjent med en jente i heisen i dag på vei til jobb. Jeg tror litt av grunnen til at jeg ikke nødvendigvis er supersosial på trening er fordi jeg ofte er ekstremt fokusert på nettopp treningen og ofte blir helt utkjørt inn i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kjent med mange jenter på gymmen på den tiden jeg trente på senter, detta var i 18-19 årsalderen, nå er jeg 21. Gikk på skole den plassen og fant meg dame på gymmen to ganger. Hun ene var veldig enkel å lese, var veldig glad og virket som hun heller ville snakke enn å trene. Hun andre var litt mer som folk beskriver er ett "nei", men hun spilte bare hard to get, det er det mange jenter som gjør. Hun ga meg disse "nei" blikkene og prøvde å ikke smile merket jeg, men fikk hun til slutt :) Så jeg vil si at det er veldig forskjellige måter jenter viser at de ikke er interessert på. Ofte er det de som smiler og snakker som ikke er interessert. Men skal du finne deg dame er det nok ikke den enkleste plassen på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun andre var litt mer som folk beskriver er ett "nei", men hun spilte bare hard to get, det er det mange jenter som gjør. Hun ga meg disse "nei" blikkene og prøvde å ikke smile merket jeg, men fikk hun til slutt :)

Nice.

Kjenner igjen typen. Dessuten er det mange vil tolke som manglende interesse faktisk dårlig selvtillit eller nervøsitet.

Treningssenteret er nok ikke den enkleste plassen nei, men jeg liker å holde muligheten åpen og tenkte å høre hvilke erfaringer og meninger folk har om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd sjekking på trening faktisk. Ikke sett andre blir sjekket opp heller. Aldri følt behovet for å sjekke heller... Så jeg er i tvil om jeg er for eller mot ( dvs.i svart/hvit absolutt ja eller nei).

Der må man rett og slett avgjøre hva man selv er komfortabel med. Og man må tåle et nei eller ingen interesse om man går aggressivt inn. Og man må tåle et nei eller ingen interesse etter å ha blitt litt kjent med personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, når jeg skriver "sjekking" i overskriften var det bare for at det skulle være tydelig hva jeg mente. Jeg snakker ikke om å gå bort med en eller annen dum sjekkereplikk.

La oss kalle det å bli kjent med en jente med mulighet for romantikk om kjemien er bra. Som alt nevnt er ikke dette umulig om man plutselig står ved siden av hverandre og en kommentar kommer naturlig fra en av partene, men det er litt vanskeligere om hun står lenger vekke. Da må du nesten henvende deg litt mer direkte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, når jeg skriver "sjekking" i overskriften var det bare for at det skulle være tydelig hva jeg mente. Jeg snakker ikke om å gå bort med en eller annen dum sjekkereplikk.

La oss kalle det å bli kjent med en jente med mulighet for romantikk om kjemien er bra. Som alt nevnt er ikke dette umulig om man plutselig står ved siden av hverandre og en kommentar kommer naturlig fra en av partene, men det er litt vanskeligere om hun står lenger vekke. Da må du nesten henvende deg litt mer direkte. :)

Men du skriver også at det er snakk om flere jenter i førsteposten, så det er ikke en spesiell du har peilet deg innpå. Jeg har som sagt ingen insight i temaet, men her må man bare rett og slett tørre å gå direkte inn eller ta det over smalltalk og tid - Uansett hva du velger er det ingen fasit og likevel med store sjanser for at det går til helsike:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre henne om hun trener opp mot noe spesielt, typ opptakskrav PHS eller FOS.. Litt tynt kanskj, men da har dere i alle fall noe å snakke om.

Alle jenter, og gutter forsåvidt, liker å snakke om seg selv, så trikset er å stille spørsmål og snike inne et kompliment her og der.

Mange jenter kan også virke avvisende uten å egentlig være klar over det eller mene det. Ofte kommer det av usikkerthet og lignende, er du veldig kjekk kan selv den peneste jenta bli nervøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"konkurrerer du"? den funker bra som innledende spm/kompliment;) følg gjerne opp med at du har utseende og fysikken til en fitnessutøver :) har fått høre det flere ganger, blir glad hver gang :):)

Selvfølgelig blir du glad! Men blir det ligg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal så mange gjøre så mye anderledes når de skal sjekke, enn om de skal snakke med noen vanlig? Tror man kommer langt med å være utadvendt og hyggelig. Har pr idag aldri sett at "Hei, jeg syns du er digg, skal vi gå på en date?" har fungert. Man ødelegger spenningen i første setning hvor man kaster seg litt etter vedkommende.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekking på trening er vel like ok som sjekking andre plassar. Så lenge folk har sosiale antenner til ei viss grad/kan lese signala til andre, og ikkje minst held seg unna uønska kropskontakt, ser eg ikkje problemet. Er som regel berre hyggeleg å bli sjekka opp, tar det som eit kompliment;)

This.

Det beste sjekketrikset må vel være "ikke vær en tenåring". Med sosiale antenner er det ikke noe problem å flette "du har ikke lyst til å bli med og se Awesome Movie 2 på kino?" naturlig inn i samtalen hvis det virker som om dama er mottakelig for spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...