Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei du det var en gratis-time jeg fikk med for å bli medlem der! Blir litt usikker på resten av kunnskapen til PT'en når han mener jeg kan gå ned flere pounds i uka bare ved å tilsette litt kål til kostholdet mitt...

Og slike skal lære opp andre... mai gad! :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jente jeg kjenner gikk til legen og sa hun hadde bulimi. Da lente legen seg tilbake i stolen og sa at det visste han ikke hva var og ba henne forklare.

Det er jo ikke sånn at leger ikke har sarkasme i seg. Leger er ekstremt lei av at folk kommer til dem, og har diagnosen klar. Sannsynligvis grunnet noe dem har googlet seg fram til. Han/hun vet jo garantert hva bulimi er, men det er litt oppgitt over folk som kommer til legen uten og egentlig være interessert i hva legen har å si. Folk elsker å være syke.

Hele den greia med å bruke google som en nettdoktor er jævla skummel i seg selv, siden man søker med bias. Det folk gjør (stort sett) er å ha symptomer som kvalm, utslett, hodepine, trøkker det inn i google, og plutselig ligger dem i faresonen for en hjernesvulst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at leger ikke har sarkasme i seg. Leger er ekstremt lei av at folk kommer til dem, og har diagnosen klar. Sannsynligvis grunnet noe dem har googlet seg fram til. Han/hun vet jo garantert hva bulimi er, men det er litt oppgitt over folk som kommer til legen uten og egentlig være interessert i hva legen har å si. Folk elsker å være syke.

Hele den greia med å bruke google som en nettdoktor er jævla skummel i seg selv, siden man søker med bias. Det folk gjør (stort sett) er å ha symptomer som kvalm, utslett, hodepine, trøkker det inn i google, og plutselig ligger dem i faresonen for en hjernesvulst.

Det kan hende men i dette tilfellet visste ikke legen hva bulimi var. De fleste psykologer vet ikke noe om spisefortyrrelser, hvorfor skulle leger gjøre det da, når det er en psykisk sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende men i dette tilfellet visste ikke legen hva bulimi var. De fleste psykologer vet ikke noe om spisefortyrrelser, hvorfor skulle leger gjøre det da, når det er en psykisk sykdom?

Hvor har du det fra at de fleste psykologer ikke kjenner til spiseforstyrrelse?

om man overspiser er det ikke usant, tror jeg. Og akkurat det har de mye erfaring med.

Det kommer litt ann på preferanse. Du blir mett av en stor frokost ( gjerne mye proteiner ? ) , andre sitter bare å gleder seg til neste måltid. Det beste her er egentlig å gå etter magefølelsen ( pun intended :D ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når jeg går hjem fra trening får jeg tilrop, kommentarer og "grimaser" av norske jenter og de tingene de beskylder meg for eller roper etter meg er så dumme at jeg ikke kan fatte det - det ironiske er at de mest sannsynlig bruker p-piller som er en steorid også skal de rope til fremmede mennesker om deres kropper på gaten?

Nå har jeg aldri opplevd innvandrere eller mennesker fra andre land si slike ting til meg, men det skjer flere ganger i uken på åpen gate og det får meg til å tenke at nordmenn kanskje ikke er så grusomt smarte alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende men i dette tilfellet visste ikke legen hva bulimi var. De fleste psykologer vet ikke noe om spisefortyrrelser, hvorfor skulle leger gjøre det da, når det er en psykisk sykdom?

De fleste i hele verden vet hva bulimi og spiseforstyrrelser er. At en som er utdannet lege ikke vet hva dette er ser jeg på som svært usannsynlig. At han ikke hadde kompetanse til å behandle det er mer sannsynlig saken, siden de som jobber med spiseforstyrrelser har spesialisert seg mot å jobbe med dette.

At de fleste psykologer ikke vet noe om spiseforstyrrelser er også en påstand jeg ikke klarer å ta som god fisk. At de ikke har spesialisert seg på behandling av spiseforstyrrelser betyr ikke at de ikke vet noe om terapien som brukes, for de samme metodene brukes også ved andre psykiske lidelser, men gjerne på en litt annen måte.

Spiseforstyrrelser er en sammensatt sykdom, ikke bare psykisk. Det kan være mange årsaker til at folk utvikler spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenk det er ett slags babysyndrom, man skaffer seg evig oppmerksomhet og sympati fra omgivelsene ved å ikke ta til seg næring og alle må hele tiden passe på deg, gi deg omsorg og dulle med deg konstant og det finnes ingen kur - Jeg likte den episoden av Oprah hvor de viste jenter med anorexi som ble sendt på get well camp der de overhodet ikke fikk noe omsorg, støtte eller sympati, istedenfor fikk de masse oppgaver og "choirs" og ble komplett oversett av alle rundt seg og de begynte å spise fort som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når jeg går hjem fra trening får jeg tilrop, kommentarer og "grimaser" av norske jenter og de tingene de beskylder meg for eller roper etter meg er så dumme at jeg ikke kan fatte det - det ironiske er at de mest sannsynlig bruker p-piller som er en steorid også skal de rope til fremmede mennesker om deres kropper på gaten?

Nå har jeg aldri opplevd innvandrere eller mennesker fra andre land si slike ting til meg, men det skjer flere ganger i uken på åpen gate og det får meg til å tenke at nordmenn kanskje ikke er så grusomt smarte alikevel.

Jeg ville slengt på "uoppdragne" i samme runde :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i hele verden vet hva bulimi og spiseforstyrrelser er. At en som er utdannet lege ikke vet hva dette er ser jeg på som svært usannsynlig. At han ikke hadde kompetanse til å behandle det er mer sannsynlig saken, siden de som jobber med spiseforstyrrelser har spesialisert seg mot å jobbe med dette.

At de fleste psykologer ikke vet noe om spiseforstyrrelser er også en påstand jeg ikke klarer å ta som god fisk. At de ikke har spesialisert seg på behandling av spiseforstyrrelser betyr ikke at de ikke vet noe om terapien som brukes, for de samme metodene brukes også ved andre psykiske lidelser, men gjerne på en litt annen måte.

Spiseforstyrrelser er en sammensatt sykdom, ikke bare psykisk. Det kan være mange årsaker til at folk utvikler spiseforstyrrelser.

De fleste i hele verden vet hva bulimi og spiseforstyrrelser er. At en som er utdannet lege ikke vet hva dette er ser jeg på som svært usannsynlig. At han ikke hadde kompetanse til å behandle det er mer sannsynlig saken, siden de som jobber med spiseforstyrrelser har spesialisert seg mot å jobbe med dette.

At de fleste psykologer ikke vet noe om spiseforstyrrelser er også en påstand jeg ikke klarer å ta som god fisk. At de ikke har spesialisert seg på behandling av spiseforstyrrelser betyr ikke at de ikke vet noe om terapien som brukes, for de samme metodene brukes også ved andre psykiske lidelser, men gjerne på en litt annen måte.

Spiseforstyrrelser er en sammensatt sykdom, ikke bare psykisk. Det kan være mange årsaker til at folk utvikler spiseforstyrrelser.

de fleste leger vet nok at de kan gi dem piller , noe de kanskje har lært av legemiddelfirmaer? men utover det må man faktisk lese noe for å få noe kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...