Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

En lege har ca 10 timers undervisning i ernæring i løpet av studiet. Det de lærer om metabolisme og næringsstoffer er hovedsakelig på førsteåret.

Hvis en lege påstår at kroppen ikke kan ta opp proteiner i pulverform, så har han hvertfall skulket 10 timer i løpet av studiet :)

Stemmer. Og de fleste droppet disse forelesningene siden det var så liten del av eksamen og ingen trodde vi kom til å få spørsmål om det. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer. Og de fleste droppet disse forelesningene siden det var så liten del av eksamen og ingen trodde vi kom til å få spørsmål om det. Synd!

Og attpåtil skal man i ettertid uttale seg som kosthold i lys av å være lege.

Det som er fordelen med å ha medisinsk utdannelse uten å ha hatt undervisning innen ernæring er at man ikke blir farget av undervisningen, og står mye friere til å se på studiene og danne seg sitt eget bilde. Men dette forutsetter at man faktisk ser på studiene og setter seg inn i hva de sier. Det er mange leger som kan mye om kosthold og som jobber med dette, men dette er ikke fordi de er leger, men fordi de har satt seg inn i kunnskapen som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hører veeeldig ofte folk bruke argumenter som "legen har sagt det, og legen vet best".

Er ikke usannsynlig for at personen rett og slett har misforstått legen eller ikke hørt skikkelig etter. F.eks en lege kan si "jeg ville anbefalt proteiner fra fast føde fremfor pulver" blir fort til "proteinpulver blir ikke tatt opp."

Uansett er argumentet "legen har sagt det, legen vet best" helt feil. Legen vet ikke alltid best. Jeg er glad det ikke var legen min som oppererte foten min men en ortopedisk kirurg, jeg er også veldig glad for at det ikke var kirurgen som satt lokalbedøvelsen, men mennesker som er spesialisterte innenforbi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke usannsynlig for at personen rett og slett har misforstått legen eller ikke hørt skikkelig etter. F.eks en lege kan si "jeg ville anbefalt proteiner fra fast føde fremfor pulver" blir fort til "proteinpulver blir ikke tatt opp."

Uansett er argumentet "legen har sagt det, legen vet best" helt feil. Legen vet ikke alltid best. Jeg er glad det ikke var legen min som oppererte foten min men en ortopedisk kirurg, jeg er også veldig glad for at det ikke var kirurgen som satt lokalbedøvelsen, men mennesker som er spesialisterte innenforbi dette.

Jeg vet det er feil, jeg er helt enig med deg, men det er altså min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er det som skjer etter du har trent kardio i 45 min!!

hurrrpadurp!

Har faktisk hørt den av en vinner av flere fitnesskonkurranser. Som også mener at ekstra frukt stopper opptaket av vanlige karbohydrater og sender de til fettlagring. Samt at periodisk faste er galskap og at man MÅ spise innen 45 minutter rett etter trening, fortrinnsvis 30 minutter... :facepalm:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det faktisk i sta. Hørt mye annet dumt også men dette tok kaka. Blir ganske svett og irritert av og høre slikk svada rett som det er!

Sister: Synes du begynner og få større mage, du må ikke spise så sent på kvelden for da får du henge mage

Jeg: lol, hvorfor det?

Sister: fordi du ødelegger forbrenninga av og spise sent, og blir feit.

Jeg: Hvor har du det ifra?

Sister: Det er bare sånn..

52430-6e8fcf32c7a0a24a65a859de8784eeaf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner jo ikke men dette hørtes ganske dumt ut.

"hvis du drikker kaldt vann så forbrenner du sykt mye kalorier, du kan gå ned masse på bare drikke sykt mye kaldt vann hver dag"

For hver liter kaldt vann du drikker så vil du jo bruke rundt 30 kalorier på å varme den opp... Så du kan enten drikke 10 liter vann, eller ta deg en halvtimes joggetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg har hørt må bli den gangen en tidligere kollega mente at hvis du ikke trener alle muskelgruppene i samme treningsøkta så får du ingen effekt av treninga. Må si at jeg har sett veldig mange som i så fall har veldig store muskler for en som ikke får effekt av treninga:)

En god nummer to er venninna som skulle forbrenne en 200 grams sjokoladeplate ved å gå de ti minuttene til kiosken og tilbake igjen. (var det noen som sa selvbedrag..? ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pga flytting forviller jeg meg til tid inn på en SATS i disse dager da jeg venter på at Crossfit Centrum skal åpne i Stavanger, første uka opplever jeg to jenter som følger et opplegg de har fått/funnet, men så tar de 3x12 på roMASKINEN...altså ikke kabelroing, men cardio maskinen!! som mange andre skriver på sine innlegg, jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine..

MEN, det jeg lurer på er jo; burde jeg si i fra? Det er lenge siden jeg har gått rundt i disse triste SATS/elixia lokalene, og jeg lurer litt på om det er lov/hyggelig å hjelpe til?? Jeg er litt rusten på denne norske janteloven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne; Du vet at man ikke går ned i vekt av å trene styrke, du blir bare feitere. Du skjønner, det er mølla som er hovedgrunnen til vekttap.

Meg; eh, hæææ??

Mor; Er du ikke redd for å få så store muskler som broren din?

Meg; nei? han hakke så veldig store muskler....

Venninne2; Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, jeg springer på mølla flere timer for dagen, men jeg får virkelig ikke stramma opp kroppen skikkelig!

Meg; vurdert å trene litt styrke??

Venninne2; Nei er du gal! Mamma sier at da vil jeg bare ende opp med masse store muskler, og det vet hun alt om, hun jobber tross alt på et treningssenter vettu!!

x-kjæreste; Hvorfor må du alltid dra på trening?

Meg; Vil du at jeg skal bli feit?

x; Nei, men det ekke no pent med store muskler på jenter. Kan vi ikke heller steike oss grandis eller no??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg ut at jeg skulle ta det litt rolig siden jeg har noen armer og knær som ikke alltid er like sammarbeidsvillig, så dro på yoga/pilates-ting, da fikk jeg høre en del ting som jeg helst ikke ville høre uten mulighet til å flire meg til døde.

Trener; Yoga er den mest effektive treningsmetoden for å få raske ressultater, spessielt om det er den sprettrompa du drømmer om!

person; ååh, ja det har jeg hørt mye om! Leste i (en eller anen plass) at det er mye mer effektiv en noen anen måte, og så skal det vist ikke gjøre puppene dine små heller!

.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...