Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går kom jeg i snakk med en mann som mente at å ta proteinpulver bare var tull.

Broren hans var lege, og han hadde fortalt han at kroppen ikke ville klare å ta opp protein i pulverform.

:roflmao:

Liker hvordan enkelte leger sitter med inntrykket at de er spesialister på alt. Er i kontakt med mange leger via jobben som er dataeksperter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hvordan enkelte leger sitter med inntrykket at de er spesialister på alt. Er i kontakt med mange leger via jobben som er dataeksperter også

Jeg svarte med å si at jeg spiste proteinpulver flere ganger om dagen, og at det han sa virkelig bare var tull. Han svarte med: Hvem tror du jeg hører på, en fitnessjente, eller broren min som faktisk er utdannet lege?:roflmao::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sikkert som å banne i kirken, men en lege har 6 års utdannelse og må da kunne nok om kroppen osv til å kunne noe fornuftig om hvordan proteiner virker i den? :huh: Altså, vanligvis ville jeg tatt en leges svar over "mannen i gata"...

Åpenbart ikke. Selv om det sikkert finnes mange andre leger som vet bedre. Det er jo ikke direkte relatert til utdanningen deres heller. Uansett blir det å bruke et "argumentum ad verecundiam". "Jeg er lege og har lest om enkelte av kroppens funksjoner, derfor vet jeg alt om kroppens funksjoner, derfor er min mening rett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert som å banne i kirken, men en lege har 6 års utdannelse og må da kunne nok om kroppen osv til å kunne noe fornuftig om hvordan proteiner virker i den? :huh: Altså, vanligvis ville jeg tatt en leges svar over "mannen i gata"...

Om du tar i betraktning hvor mange retninger en lege kan spesialisere seg i, og igjen hvor komplekse alle disse retningene er. Så er ikke 6 år så veldig lang utdannelse alikevell. Det er begrenset hvor nøye en går inn på ernæring i legestudiet. Har en onkel som er lege, og underviser på legestudiet i Bergen, de valgte å gå vekk ifra en bok som ble brukt av ernæringstudenter fordi den gikk for mye i detaljene.

En lege som er ekspert på et område, blir fort oblivious til det mer generelle. Det er derfor vi har allmennleger og spesialister.

:)

edit: Dette gjelder så og si alle utdanningsområder, ikke noe som er spesielt for leger. En petroleumsingeniør med fokus på brønnbåring er ikke nødvendigvis ekspert på kjemisk behandling av råstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wait, there is more. Fyr som hang i butikken min etter han hadde betalt (sikkert fordi jeg er så heit) og som ville snakke om treninga si.

Meg: Hva er maxløftene dine i baseøvelsene?

Fyr: Hva mener du?

Meg: Hva er maxløftene dine i bøy, mark og benk?

Fyr: Jeg trener ikke de der, jeg.

Jeg trener ikke de der, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wait, there is more. Fyr som hang i butikken min etter han hadde betalt (sikkert fordi jeg er så heit) og som ville snakke om treninga si.

Meg: Hva er maxløftene dine i baseøvelsene?

Fyr: Hva mener du?

Meg: Hva er maxløftene dine i bøy, mark og benk?

Fyr: Jeg trener ikke de der, jeg.

Jeg trener ikke de der, jeg.

Say WHAT??? :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på mamma som ganske oppegående når det kommer til kosthold og trening, men jeg har begynt å tvile sterkt etter en samtale for et par dager siden.

Dietten min er lagt opp sånn at jeg får i meg 550-625 gram kjøtt om dagen i tillegg til proteinpulver (ca 1500 kcal). Mamma har ei venninne som skulle slanke seg rundt magen for å passe inn i en kjole, så da sa hun at kanskje hun venninnen skulle prøve min diett. Men så tok hun seg i det og konkluderte med at så mye proteiner, det kom bare til å legge seg rett på magen..

post-1515-14440879296059_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I resepsjonen på Elixia. Det er 15min til en gruppetime begynner. Respesjonisten spør alle some "stempler inn" om de vil være med på timen (husker ikke hva slags time, sikkert noe aeorbic-aktig).

En mann stempler inn.

Respesjonisten: "Skal du være med på gruppetime?"

Mannen: "Nei, det blir jeg så svett av"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wait, there is more. Fyr som hang i butikken min etter han hadde betalt (sikkert fordi jeg er så heit) og som ville snakke om treninga si.

Meg: Hva er maxløftene dine i baseøvelsene?

Fyr: Hva mener du?

Meg: Hva er maxløftene dine i bøy, mark og benk?

Fyr: Jeg trener ikke de der, jeg.

Jeg trener ikke de der, jeg.

A true bro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Selv om det er litt skummelt, siden leger ofte regnes som "fasiten"...

tror aldri jeg som mannen i gata har regnet en lege som noe fasit på kosthold, trening, og all verdens anatomi, og en god lege innrømmer dette=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...