Jump to content

Veronica:)

Members
  • Content Count

    347
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Veronica:) last won the day on February 24 2018

Veronica:) had the most liked content!

About Veronica:)

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 12/22/1989

Profile Information

  • Gender
    Kvinne

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg nå trent en stund igjen aktivt selv (1 år siden forrige pause), og jeg kjører fortsatt fullkropp med fremgang. Mange har sagt til meg at det er på tide å splitte opp, men det er ikke aktuelt foreløpig. Fokuset på hva jeg ønsker å forbedre endrer seg imidlertid, og nå er jeg inne i en periode hvor jeg stadig prøver å bli bedre i pullups. Men fortsatt så kjører jeg bøy, mark, utfall, hipthrust osv i så og si alle øktene mine. Bare for å dele en erfaring, og at det er ingenting som heter "du må". Lytt til kroppen og lysta, jeg tror det vil gi mest treningsglede og derav mest fremgang
  2. Pssst; ikke alle fastleger kan like mye om treningsrelatert smerte Tipper du får beskjed om hvile og en resept på ibux. I beste fall en henvisning til CT/MR. Kjetil Larsen som har svart deg over her driver https://treningogrehab.no/ så om du ikke bor så langt unna ville jeg vurdert en tur til han
  3. Med mindre du er veldig overvektig (noe som er lite sannsynlig hvis vedlikehold er 2600kcal), så spis nok og tren tungt. Min erfaring er at alt for mange fokuserer på at de må ned i vekt fordi magen er litt slapp. Det er ikke sikkert fettprosenten er så høy, men kroppen ser slapp og "tjukk" ut på grunn av manglende muskelmasse. Avhengig av hvordan du ser ut i dag såklart, men jeg tipper du vil få best resultater og mest treningsglede dersom du ligger på vedlikehold, trener tungt, og passer på makroene dine.
  4. Jo, det er hele poenget med FULLKROPPsprogram. At man trener hele kroppen på samme økt. På vei til trening nå, og jeg kjører Bøy Mark Stående roing Hipthrust Chins+nedtrekk Handtelpress Skulderpress Sidehev til front Facepull Planke supersettet med beinhev Se, heeeele kroppen, sånn mer eller mindre.
  5. Sittøps såklart <3 Nei. Jeg tror du har fått ganske klare svar over her om hva du bør og ikke bør gjøre. Det finnes ikke én øvelse som mirakuløst fjerner fett på magen. Fokus bør ligge på å trene hele kroppen, og få god styrke og teknikk (ikke minst!!) i de elementære øvelsene. Du kommer langt med fullkroppsprogram (dvs bein og rygg også) tre ganger i uka. Spis normal mat og sørg for nok protein.
  6. Ække farli, bare ei litta jente som drar litt mark lissåm Takk for tilbakemelding! Skal tenke på dette. Det er kanskje et dumt spørsmål, men er nakkeposisjon utslagsgivende på andre deler? Eller er det fordi man kan få nakkevondt på sikt? Eller ev andre grunner? Bare spør av nysgjerrighet altså. Ok, tusen takk for tilbakemelding Da må jeg få meg lengre hamstrings Eller, mjukere da. Stiv som en gammal sjømann! Uansett, tusen takk for tilbakemelding alle sammen!
  7. Ønsker tilbakemelding på teknikken min på mark. Har prøvd å jobbe litt teknikk i det siste, og jo bedre teknikk, jo bedre kjennes øvelsen. Rart det der🙈 Så rop ut om ting jeg kan jobbe videre med! IMG_0505.mp4
  8. Jeg har slitt med det samme, og jobber hele tiden for å få bedre kontakt med rumpa. I begynnelsen kjentes det ut som om jeg var født uten setemusklatur. Les artikkelen over, og pass på rett teknikk. For meg begynte det faktisk i trapper. Trappegåing, saaakte, samtidig som alt fokus var på rumpa. Rumpa bakover, sett høyre ben på første trinn, ikke spark ifra med venstre, men "trekk" deg opp med setemusklaturen på høyre side, kjenn at det strammer. Når jeg hadde gjort dette en stund, begynte jeg å "kjenne igjen" riktig posisjon, riktig følelse, riktig fokus. Ta med dette inn på gymmet, begynn knebøy eller utfall uten belastning, og øk gradvis belastningen så lenge du kjenner at du klarer å ivareta kontakten med rumpa. Jeg vet ikke om dette er "riktig" eller "vitenskapelig" på noe vis, men det har funket for meg
  9. Jeg sliter med at jeg ikke klarer å belaste de samme musklene på hver side likt i styrkeøvelser. Det fører til at jeg ser "skeiv" ut, og det er jo heller ikke bra. Hvordan skal jeg fixe dette? Hvilke øvelser bør jeg kjøre, hvilke bør jeg unngå? Min høyre side klarer mange reps på lav vekt, venstre side vokser fortere og klarer mer vekt på 1rm. Innspill?
  10. Haha, tenkte jeg ikke på. Såklart ikke løpe: GÅ! SAKTE!
  11. Jeg tror jeg elsker deg! Enda en grunn til ikke å tvinge seg til å gjøre ting man hater, you just made my sunday Nå må jeg løpe og løfte!
  12. Enig! Det er flere som har sagt til meg mens jeg bøyer at "Oi, så dypt du går!". Men ja, man skal jo det... Det burde være regelen, men virker nesten som om det er unntaket Sorry for OT Jeg hadde blitt glad for at en styrkeløfter pirket på bøyeteknikken min. Besservisersjekkere som kommer med ræva tips bare for å prøve seg (på helt andre ting) kan holde kjeft.
  13. Det ropes varsko når man drikker proteinshake, men at det norske folk konsumerer x antall tonn Toro tomatsuppepulver i året er det ingen som bryr seg om. Hva skjer med det a Baghera?
×
×
  • Create New...