Jump to content

ingvildeb

Members
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

About ingvildeb

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Okei, fakta: vi har et nasjonalt og globalt massivt problem med overvekt. Vi har et problem med at folk spiser for mye og beveger seg for lite. Sykdommer som følge av dårlig livsstil fører til massive kostnader for samfunnet. Og det fører til at folk dør. Det å ukritisk påstå at overvekt er selvpåskyldt og at folk trenger å ta seg sammen forekommer meg en veldig simplistisk tilnærming til et så stort problem i samfunnet. Ja, vi kan godte oss med vår sunne fornuft og riktige mengde påskegodt. Vi kan si at folk tross alt burde vite hva sukker gjør med kroppen. Vi kan skyve problemet over på dem og si at det er disse menneskene som ikke har selvkontroll. Men med dagens tilstand, hvordan kan det virkelig være noen tvil om at vi trenger tiltak på samfunnsplan? Jeg mener ikke at overvektige mennesker ikke er sterke nok til å oppnå en bedre livsstil på egenhånd. Men jeg mener at vi lever i et samfunn som praktisk talt kaster overvekten etter oss. Det betyr ikke at samfunnet ene og alene er ansvarlig og at individet er maktesløst, for det er mange flere faktorer som ligger bak. Det er mange faktorer vi ikke kan gjøre noe med. Men hvorfor ikke gjøre noe der man faktisk kan? Et fokus på å forhindre fremfor å fikse overvekt er noe jeg synes bør prioriteres. Vi setter inn store tiltak som fedmeoperasjoner o.l til de som allerede er blitt overvektige. Men jeg mener bestemt at et større fokus på å hindre overvekten i utgangspunktet vil gi fordeler til alle parter. Om tiltak for dette bør involvere de forslagene JF foreslår, er jeg ikke sikker på at jeg er enig i. Jeg har tro på at tiltak nevnt tidligere i tråden, f.eks. innenfor markedsføring kan ha større effekt. Men å påstå at det å forby nedsatte priser på smågodt er å straffe de som normalvektige? Det ser jeg som relativt perspektivløst. Om 10 kr mer for hektoen på smågodt er det som skal til for bedre folkehelse (og jeg sier ikke at det nødvendigvis er det, det er en annen sak), er de 10 kr virkelig da så viktig for deg?
  2. Sjoko-cappuccinokake 4 ss atkinsmel (eller annet mel som mandelmel, sesammel, kokosmel ++) 2 scoops sjokoladeprotein 1 ss sukrin 1 ts bakepulver 1 egg 2 ss smør 1 liten kopp cappuccino (eller svart kaffe) Melk til passe konsistens 1 håndfull mørke sjokoladedråper (kan sløyfes) Bland sammen alt det tørre. Smelt smør, og ha i det, egget og kaffen. Rør inn melk til du synes konsistensen er passelig. Vend forsiktig inn sjokoladedråper, eller hakket mørk sjokolade til slutt. Stekes på 180 grader, husker ikke helt hvor lenge, bare følg med på den. Det er uansett forskjellig fra ovn til ovn. Glasur 2 scoops sjokoladeprotein Smeltet mørk sjokolade 1-2 dl kaffe Melk til passe konsistens Toppes med revet kokos!
  3. vividus - trening, kosthold, australia og veldig mye snikksnakk, haha
  4. selvfølgelig oppskrift ligger faktisk ute på bloggen, vividus - Muffins i varmen i dag puttet jeg også oppi et rute 70% sjokolade i hver, og deeet var virkelig kronen på verket, haha Anbefales!
  5. smoothie og noe frukt pleier å funke fett! evt atkinsbar eller annen bar eeeller kinopopcorn og sjokolade hvis det er det som frister mest!
  6. I går, klokka stappfullt-på-senteret-tid. Fyr står og TØYER i knebøystativ. Etterhvert slutter han helt å tøye og blir bare stående og se seg i speilet fra alle mulige vinkler. MEN SERR????
  7. la meg bare si at formen ikke sto helt i stil til antrekket men hun skal ha credz for selvtilliten, da
  8. mer et antrekk enn rutine kanskje...anyway.. dame, cirka trettiårene, sprader rundt på senteret i hipster og sports-bh, samt en GIGANTISK rød blomst i håret. har bare sett henne på ellipsemaskina foreløbig, men i går skulle hun begynne med knebøy, da. jeg mener - knebøy!!! kun iført undertøy!! falt helt ut av min egen trening og ble bare stående og stirre...folk, ass! jeg gleder meg til fortsettelsen...strakmark neste?
  9. det er et korrelasjonsstudie og kan derfor ikke si noe om en eventuell årsak-virkning-relasjon. det eneste de har funnet ut er at et stort inntak av egg ser ut til å sammenfalle med åreforkalkning. det betyr ikke at eggene er grunnen. øvrig kosthold(f.eks. pakken med bacon som man kanskje spiser sammen med hver porsjon egg), og hundretusen andre ting kan ha spilt inn. det bryr selvfølgelig ikke media seg om. som nevnt tidligere her, det er ingenting som er gunstig for kroppen i ekstreme mengder. jeg kommer iallefall til å fortsette å spise egg og å holde meg unna røyk, uavhengig av hva dagbladet.no har å si om saken:D
  10. Hei alle sammen Jeg tar for øyeblikket faget "Writing Angles" i Australia, og i den sammenheng skulle vi skrive et review av et "kulturelt produkt". Vi ble bedt om å være kreative ettersom de får inn haugevis av bok/film-anmeldelser, og jeg valgte derfor å skrive om Fitnessbloggen - hva ellers? Anyways, jeg tenkte jeg skulle legge ut førsteutkastet her, som en liten tilbakemelding til de som driver denne flotte siden. Samtidig hadde det vært interessant om noen hadde noen meninger, innvendinger eller flere momenter til drøfting(ordgrense på 1000 ord, tho). Om noen har noen tips på engelsken sier jeg ikke neitakk til det heller! Jeg kommer sikkert til å slette dette herfra før jeg leverer. Skulle tatt seg ut om det ble fanget i plagiatkontroll og jeg ble kastet ut av universitetet. -har slettet innholdet
  11. hei folkens! si jeg trener klokken 08.00, ferdig ca 9.00. spiser jo vanligvis første måltid i 12-tiden, men tenker det kanskje er en ide å få i seg noe før den tid når man har trent? tanker rundt dette? tips? tar jo bcaa, men næring rett etter trening er jo viktig har jeg fått inntrykk av! mulig dette er tatt opp før, men jeg orket faktisk ikke bla gjennom 38 sider(tilgi meg..:whistling: )
  12. Veeel, da skal jeg vurdere å gi det et forsøk(selv om det sikkert tar litt tid før jeg kommer over forrige bønne-kake). Jeg prøvde røde bønner, kanskje ikke helt samme greia:P
  13. - Antatt at sunn mat=vekttap, uansett mengde. - Trent med to kilos rosa manualer i fire år... - Spist en teskje kanel(skulle spise 1 teskje om dagen og SUSE ned i vekt. Vel, det ble med den ene...) - Prøvd 3487023980234 dietter(som egentlig alle besto i det samme: spise minst mulig, trene mest mulig) - Sluttet å spise - Løpeløpeløpeløpe(hver dag! hele tiden!), etterfulgt av et par styrkeøvelser for legger og tær(ellernoe...), spise et eple kanskje(viktig å forbrenne mer enn man spiser=viktig å gå i minus på kaloriene. HERREgud) - Deretter massive etegilder i helgene, konstant, fredag-søndag(det telles ikke hvis du ikke teller kaloriene vettø. funka jo fett.) - Godterifri i tre måneder(KUN for å bytte ut godteriet med nøtter. MYE nøtter. Og loff med nugatti, det er jo ikke godteri....) - Spist tunfisksalat til lunsj, hver dag. I et halvt år. Kan ikke SE på en tunfiskboks engang. - Nyere tid(i et anfall av bakeglede): brukt bønner i kake(SERIØST, nå må folk slutte å påstå at det er godt og mister bønnesmaken!!!) Åååh, seriøst, hva litt god gammeldags mangel på kunnskap kan få folk til å gjøre.
×
×
  • Create New...