Gå til innhold

En hyllest til de som...


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var en blind person som trente der jeg trente, så etter et sett med brystpress, satt jeg stille og restituerte til neste sett. Da trodde kanskje han jeg var ferdig, og begynte å gå mot meg. Til slutt kom han helt oppi meg og jeg sa " Unnskyld meg!" Han begynte å unnskylde seg selv og forklarte han var blind, men brukte ikke stokken inne på senteret, siden han hadde memorisert hele styrkesalen. Han hadde med seg en treningskompis som trente med han, men han var fortsatt i garderoben elns. Jeg ble veldig imponert av han og sa det ikke var noe stress, jeg ble bare litt sjokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinde/svaksynte personer på trenignssenter fortjener så mye respekt, aldri har jeg hørt ne talsperson for dem gnåle om at ting må bli tilrettelagt for på treningssentere, de bare tasser rundt og driver med sitt.

Så vi har en del hyllester til blinde personer, noen som har erfart andre som fortjener? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil rettogslett hylle ALLE som smiler og er fornøyde på senteret, kjenner att jeg som trener aleine hver eneste gang, blir "trist" de dagene hvor folka som ikke smiler har rekki på senteret, og senteret er en eneste krigssone med biffer og tjukkaser som tror de må være morske for og trene fokusert...

jeg er en tjukkas av motsatt kaliber, jeg trener og smiler men ett smil er ikke nok, ja til mer smil i senterene :)

ett smil kan gjøre dagen til en som sliter bittelitt bedre.

og MAD props til svaksynte/blinde som trener, tror ikke de ville gjort det bra på senteret der jeg trener uten stokk, da benker o.l blir fløtta for og brukes litt ymse på åpne plasser til div snodige øvelser:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil rettogslett hylle ALLE som smiler og er fornøyde på senteret, kjenner att jeg som trener aleine hver eneste gang, blir "trist" de dagene hvor folka som ikke smiler har rekki på senteret, og senteret er en eneste krigssone med biffer og tjukkaser som tror de må være morske for og trene fokusert...

jeg er en tjukkas av motsatt kaliber, jeg trener og smiler men ett smil er ikke nok, ja til mer smil i senterene :)

ett smil kan gjøre dagen til en som sliter bittelitt bedre.

og MAD props til svaksynte/blinde som trener, tror ikke de ville gjort det bra på senteret der jeg trener uten stokk, da benker o.l blir fløtta for og brukes litt ymse på åpne plasser til div snodige øvelser:p

Sålenge man selv er positiv, vil en fort oppleve at man får flere smil hver dag. Hilse både inn og ut av teningssenteret til de som jobber der, og ikke minst ta en småprat av og til skaper good feel! Nydelig at du er av den positive sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige uke. Hadde en mine to beintreninger, og banna og steika for meg selv pga det svei sånn i låra. Mens jeg holdt på med mitt, kom en mann inn i rullestol og begynte trene noe arm-greier, aldri sett det før, forsåvidt en ganske stilig, alternativ øvelse. Der tenkte jeg bare, fy søren, her klager jeg over litt bein"vondt", men jeg har i det minste bein og bruke. All heder til dem med slike fysiske "hindere", som likevel tar seg til treningssenteret, og gjør det de har mulighet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann på senteret mitt har downs og er overvektig i klassen sykelig. Allikevel kommer han smilende på trening, og gir det han har på mølla og diverse øvelser. Han er alltid blid og sprer sånn glede, selv om han trenger en hjelper med seg og ikke har hatt medgang i livet bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange av disse som virkelig fortjener en hyllest der jeg trener. De overvinner utfordringer på daglig basis, som vi andre uten funksjonshemninger hadde gravd oss ned av.

bla.

Eldre dame som går på tredemølle med O2 på nesekateter (føler meg plutselig veldig frisk og opplagt, og ikke minst takknemlig for friske lunger på møllen ved siden av).

Jente med fysisk og psykisk funksjonshemning som ler verdens beste latter mens hun blir hjulpet med gåtrening, (om ikke det får deg til å trekke på smilebåndet så er du herved verdens største grinebiter)

Voksen dame som er lam fra brystet og ned, trener på å tåle stillingsforandring.

Ung gutt i rullestol med cp? som får hjelp til pull-ups og div andre øvelser på overkropp.

x antall mennesker som trener seg opp etter slag med div pareser.

I tillegg var jeg med på et arrangement for barn med ryggmargsbrokk for mange år siden, så mye idrettsglede, og ikke minst mestringsfølelse. Ble tilogmed utfordret i rullestoldans:giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med en levelig cp (LES, ikke så funksjonsnedsettende at det ikke går) som trener.

Folk som sliter psykisk og med sosial angst. Tipper de har litt større dørstokk mil enn jeg.

Jeg har sosial angst, og må si den første gangen (og de... 50 neste) på treningssenter var HELT GRUSOM(ME) :p

Kanskje litt ekstra siden jeg gikk i supermanntskjorte og det kleineste tyrkia-outfittet evver, som var altfor lite i forhold til tskjorten... Og jeg klarte ikke å skru på tredemøllen........... Og jeg hadde sikkert en litt merkverdig stil på ellipsemaskinen.

Men nå som jeg har blitt vant med å trene så må jeg si at det har VIRKELIG gjort underverker for angsten :D

Tror kanskje trening er en av de beste kurene - fordi trening er på en måte så "blottleggende". Hvertfall alltid vært min store skrekk (hadde fritak fra gym hele ungdomsskolen og det jeg gikk av vgs pga det liksom), så det å klare det var et stooort skritt i riktig retning. Det er liksom så mye "ekstra ille" med det... Når man er nybegynner og ikke vet noe, så må man kanskje spørre også, man har kanskje litt rare klær, man er utrent og trener veldig lett, med dårlig teknikk eller løper sinnsykt sakte, man føler seg ukomfortabel uten sminke og attpåtil svett og jævlig etcetcetc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil rettogslett hylle ALLE som smiler og er fornøyde på senteret, kjenner att jeg som trener aleine hver eneste gang, blir "trist" de dagene hvor folka som ikke smiler har rekki på senteret, og senteret er en eneste krigssone med biffer og tjukkaser som tror de må være morske for og trene fokusert...

jeg er en tjukkas av motsatt kaliber, jeg trener og smiler men ett smil er ikke nok, ja til mer smil i senterene :)

ett smil kan gjøre dagen til en som sliter bittelitt bedre.

og MAD props til svaksynte/blinde som trener, tror ikke de ville gjort det bra på senteret der jeg trener uten stokk, da benker o.l blir fløtta for og brukes litt ymse på åpne plasser til div snodige øvelser:p

Hvis det er deg på det lille bildet til venstre håper jeg du kan komme og smile på mitt senter, for det var et virkelig skjønt smil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...