Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker både hele egg og kaster plommen om jeg bare bruker eggehviten - kaster aldri mat(om det ikke har formert seg selvfølgelig), men i dette tilfellet har jeg ikke dårlig samvittighet

Annonse

Skrevet
Hvis jeg en sjelden gang har eggeplommer til overs, bruker jeg dem i omelett eller legger til en ekstra plomme i et stekt egg. Det er jo i plommen all smaken og næringen sitter! :thumbsup:

Hehe, kunne gjort det, men da ville jo hele problemstillingen forsvinne. Poenget er at det ofte er greit å fyre på med litt protein uten å få med fettet fra plommen.

Annonse

Skrevet

De gangene jeg bare bruker hviten, så blander jeg plommen med et helt egg eller så, og lager eggerøre til sambo til frokost/lunsj. (og hvis jeg er lat, så havner de i en kopp i kjøleskapet til de er blitt tørre og jeg må kaste dem...)

Stort sett spiser jeg hele egg sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...