Gå til innhold

Hva gjør du med eggeplommen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 år senere...

Tenkte å blåse liv i denne igjen. Eggeplomme er digg, og jeg kaster den ALDRI :)

I dag lagde jeg en type "Tilslørte bondepiker" inspirert dessert (og fikk samtidig brukt opp noen kokoskjeks jeg bakte på søndag som bare ble en sånn halveis suksess...altså to fluer i en smekk!! :D) Dette smakte virkelig herlig, og kommer til å lage denne i mange varianter (y)

Så...here goes, tilslørte bondepiker Version#1 :

- 1 eggeplomme og 10 g sukrin piskes sammen med 2-3 dråper vaniljeessens til eggedosis (husk å piske lenge nok så den blir lys og fluffy )

- Knuste kokoskjeks fra tidligere, halveis vellykket bakst (eller andre kjeks/brød/smuler )

- Blåbærsyltetøy mellom lagene

- Toppes med blåbær

post-1830-14440932019504_thumb.jpg

Kom gjerne med deres versjoner av denne gode, gamle klassikeren :) Jeg vil bli inspirert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

  • 2 uker senere...

Spiser stort sett hele egget nå. Digg;) Men hadde en periode hvor jeg skulle være "supersunn" og droppe plommen- tror aldri Bulldogen har vært mere fornøyd med matmor enn da... Han rapa og prompa eggeplommer:confused::roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...