Gå til innhold

Til crossfit verden


Halvmetern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Styrkeløftere har alltid vært bitre på folk som trener annerledes (bygging, crossfit, fitness) .. om det er fordi de er feite eller drar for lite damer eller begge deler, vet jeg ikke.

Crossfittere har alltid vært bitre på folk som ikke gir jentenavn til treningsøktene sine( Fran, Cindy, Diane, Elizabeth osv. osv.)

om det er fordi de er bitre på folk som bare kaller det 5 sett knebøy, 12 sett benkpress eller begge deler, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er idioti å løfte tunge ting flere ganger, spesielt på tid. Skjønner ikke at folk gidder å holde på med strongman altså;)

Fordi? Eller var det ironi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om 9 av 10 som har sagt noe i denne tråden sikkert havner et sted midt i mellom, er jeg i hvert fall ikke tvil om hva jeg selv ville valgt hvis man setter ytterpunktene opp mot hverandre. Eneste videoene jeg kom på, så bare halshugg meg hvis sammenlikningen er lame eller urettferdig.

vs

Rimelig dårlig sammenligning.

sammenlign heller med denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange ganger har jeg sett videoer der folk kaster rundt på tilsynelatende enorme mengder vekter (som senere viser seg til å være gummiskiver med 450diameter...). Lo godt av dette :)

"What happened to the times when people just wanted to be strong? Why would anybody want to be the best in the world at exercising?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Alt for mange ganger har jeg sett videoer der folk kaster rundt på tilsynelatende enorme mengder vekter (som senere viser seg til å være gummiskiver med 450diameter...). Lo godt av dette :)

"What happened to the times when people just wanted to be strong? Why would anybody want to be the best in the world at exercising?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er en artig film. Styrkeløftere får passet sitt påskrevet til stadigheter de også. Så lenge man holder det godsinnet, må man få lov å tøyse litt med hverandre. Jeg synes det er ganske teit å bruke størst mulig skiver for å "fylle" stangen når man løfter. I tillegg gir det, når det begynner å bli litt tungt, samme effekt som markløft fra kloss. Det blir bue på stangen, med andre ord blir det også lettere å løfte, mens det ser tyngre ut.

Det er jo litt leit for nybegynnere som ønsker å trene teknikk med bumper plates at alle er opptatt fordi en kar som har trent styrke i årevis skal få et fett bilde til instagram.Der har jo for så vidt Elixia Bjørvika og en del steder løst det greit, med at ALLE skiver er bumper plates :p Likes til alle!

Lett relatert:

Lurer på om det er de samme mekanismene som er omtalt i denne artikkelen som gjelder enkeltes holdning ovenfor folk som driver med crossfit:

Spørs om jeg er for gammel, men dette er ikke pent - Fitnessbloggen

"Som i livet for øvrig, har noen mennesker behov for å tråkke på andre for å hevde seg selv, og med dagens informasjonsflyt blir dette fenomenet etter alt å dømme mer omseggripende. Noen roper veldig høyt for å bli hørt på nett, og det upersonlige elementet kan føre til at mellommenneskelige hensyn forsvinner i individets

kamp for mer bekreftelse."

Den himmelropende ironien i at dette kommer fra en skribent som begynte artikkelkarrieren med et karakterdrap på late kronikere som ikke kom seg på trening, klarer jeg bare ikke å komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, funny video!

Det her minner meg mest om de gode gamle diskusjonene/kranglene om hvorfor fotball er bedre enn håndball/basket og vice versa :D Begge aktivitetene dreier seg jo om bruk av en ball.

Synes for øvrig de burde produseres lengre styrkeløftstenger så man kunne brukt bumperplates der også. Det hadde vært mye tøffere med to meter vektskiver på hver side, og godkjent dybde i bøy når vektskivene treffer gulvet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, funny video!

Det her minner meg mest om de gode gamle diskusjonene/kranglene om hvorfor fotball er bedre enn håndball/basket og vice versa :D Begge aktivitetene dreier seg jo om bruk av en ball.

Synes for øvrig de burde produseres lengre styrkeløftstenger så man kunne brukt bumperplates der også. Det hadde vært mye tøffere med to meter vektskiver på hver side, og godkjent dybde i bøy når vektskivene treffer gulvet. :)

Det finnes sånne ting. Det brukes i enkelte strongmankonkurranser.

Strongman%20Tire%20Deadlift.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...