Gå til innhold

Til crossfit verden


Halvmetern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil bare skyte inn at det man ser av crossfit wod er gjerne noe som er beregnet for de fleste... og ja utøvere trener jo på den måten også, men det blir på samme måte som boksere sparrer, fotballspillere trener etc... de trener løft ren styrke i tillegg til de crossfit øvelsene, og da går det mye på teknikk og det å bli sterkere... og hvis du har sett crossfit konkuranser så er ikke vektene super tunge når det går på tid, men når det er rene styrkeløft så er det kun 1 rep med gradvis økning frem til det butter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skyte inn at det man ser av crossfit wod er gjerne noe som er beregnet for de fleste... og ja utøvere trener jo på den måten også, men det blir på samme måte som boksere sparrer, fotballspillere trener etc... de trener løft ren styrke i tillegg til de crossfit øvelsene, og da går det mye på teknikk og det å bli sterkere... og hvis du har sett crossfit konkuranser så er ikke vektene super tunge når det går på tid, men når det er rene styrkeløft så er det kun 1 rep med gradvis økning frem til det butter...

Crossfit og teknikk i samme setning, LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ironien i filmen ja, men hvorfor skal det alltid være så jævla lame å drive med crossfit? Føler det blir rakket ned til støtt og stadighet.

Vi har alle ulike grunner vi trener for. Crossfit utøvere er kanskje ikke ute etter å løfte tyngst mulig, men vi kommer hvertfall i form med det og liker hva vi holder på det. Kontra å gå på en treningssenter og følge et oppsatt program, osv.. Crossfit er variert, lekende, konkurrende, det er gøy, utforderende, får folk i form, gir de treningsglede..

Er ikke det litt av grunnen for at vi trener og får folk opp av sofaen?

Uansett treningsform blir det alltid noe hype med engang folk gjør noe annerledes enn andre. Er det ikke okey så lenge de bare trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ironien i filmen ja, men hvorfor skal det alltid være så jævla lame å drive med crossfit? Føler det blir rakket ned til støtt og stadighet.

Vi har alle ulike grunner vi trener for. Crossfit utøvere er kanskje ikke ute etter å løfte tyngst mulig, men vi kommer hvertfall i form med det og liker hva vi holder på det. Kontra å gå på en treningssenter og følge et oppsatt program, ..

Godt spørsmål. Tre grunner:

1) crossfitere som fremstiller seg som sykt hardcore og råsterke med 120 kg på stangen med isoporvekter som blir kult på bilder. Derav videoen.

2) de er tilsvarende legendarisk selvhøytidelige og tåler IKKE å bli spøket med. Det gjør også ting enda festligere. Man kan knapt fnise av noe CF-relatert uten at de kommer og hyler og skriker om at du ikke kan muscle ups i ringer eller noe sånt, selv om det aldri har vært noe du har gjort en innsats for å lære deg eller bli god i. Litt som å disse en jurist for å ikke kunne lage rotfyllinger.

3) En del av dem er så hjernevaskede at man blir skremt og fascinert samtidog, det finnes religiøse sekter som innehar mer kritiske og reflekterende medlemmer. Her varierer det selvsagt, men det blir alltid litt moro å diskutere med en person som blir glassaktig i blikket og svarer "fordi en på boksen min" uansett hva spørsmålet er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål. Tre grunner:

1) crossfitere som fremstiller seg som sykt hardcore og råsterke med 120 kg på stangen med isoporvekter som blir kult på bilder. Derav videoen.

2) de er tilsvarende legendarisk selvhøytidelige og tåler IKKE å bli spøket med. Det gjør også ting enda festligere. Man kan knapt fnise av noe CF-relatert uten at de kommer og hyler og skriker om at du ikke kan muscle ups i ringer eller noe sånt, selv om det aldri har vært noe du har gjort en innsats for å lære deg eller bli god i. Litt som å disse en jurist for å ikke kunne lage rotfyllinger.

3) En del av dem er så hjernevaskede at man blir skremt og fascinert samtidog, det finnes religiøse sekter som innehar mer kritiske og reflekterende medlemmer. Her varierer det selvsagt, men det blir alltid litt moro å diskutere med en person som blir glassaktig i blikket og svarer "fordi en på boksen min" uansett hva spørsmålet er :D

Hohoh! Jeg lo godt nå! :)

Skjønner poenget ditt ;) Må si jeg kjenner meg litt igjen i de ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete er det her? :confused:

Det du ser er Axel clean and jerk.

Det ser helt for jævlig ut og har aldri prøvd det selv. Det må gjøres med fatbar så vidt jeg har forstått. Tviler på at jeg noensinne kommer til å ville prøvde dette løftet selv, men det er altså ikke en crossfit kreasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du ser er Axel clean and press.

Det ser helt for jævlig ut og har aldri prøvd det selv. Det må gjøres med fatbar så vidt jeg har forstått. Tviler på at jeg noensinne kommer til å ville prøvde dette løftet selv, men det er altså ikke en crossfit kreasjon.

Det er greit nok at det ikke er crossfit-kreasjon. Poenget er at det ser helt mongo ut i forhold til noen som faktisk kan det. Akkurat som ved markløft og frivendinger etc. Det finnes noen som driver med crossfit som klarer å utføre markløft på en forsvarlig måte, men majoriteten er helt på jordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen som driver med crossfit som klarer å utføre markløft på en forsvarlig måte, men majoriteten er helt på jordet

:roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ironien i filmen ja, men hvorfor skal det alltid være så jævla lame å drive med crossfit? Føler det blir rakket ned til støtt og stadighet.

Vi har alle ulike grunner vi trener for. Crossfit utøvere er kanskje ikke ute etter å løfte tyngst mulig, men vi kommer hvertfall i form med det og liker hva vi holder på det. Kontra å gå på en treningssenter og følge et oppsatt program, osv.. Crossfit er variert, lekende, konkurrende, det er gøy, utforderende, får folk i form, gir de treningsglede..

Er ikke det litt av grunnen for at vi trener og får folk opp av sofaen?

Uansett treningsform blir det alltid noe hype med engang folk gjør noe annerledes enn andre. Er det ikke okey så lenge de bare trener?

Bare å holde motivasjonen oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Tre grunner:

1) crossfitere som fremstiller seg som sykt hardcore og råsterke med 120 kg på stangen med isoporvekter som blir kult på bilder. Derav videoen.

2) de er tilsvarende legendarisk selvhøytidelige og tåler IKKE å bli spøket med. Det gjør også ting enda festligere. Man kan knapt fnise av noe CF-relatert uten at de kommer og hyler og skriker om at du ikke kan muscle ups i ringer eller noe sånt, selv om det aldri har vært noe du har gjort en innsats for å lære deg eller bli god i. Litt som å disse en jurist for å ikke kunne lage rotfyllinger.

3) En del av dem er så hjernevaskede at man blir skremt og fascinert samtidog, det finnes religiøse sekter som innehar mer kritiske og reflekterende medlemmer. Her varierer det selvsagt, men det blir alltid litt moro å diskutere med en person som blir glassaktig i blikket og svarer "fordi en på boksen min" uansett hva spørsmålet er :D

This girl deserves an award.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...