Gå til innhold

Til crossfit verden


Halvmetern

Anbefalte innlegg

Tja. Du har ikke tenkt på muligheten for at de som gjør det virkelig godt i crossfit stort sett har en rimelig solid idrettsbakgrunn fra før de begynte å konkurrere i crossfit?

Jeg har en kompis som nettopp kom på 5 plass i regionals Europa (EM), og han har ingen spesiell bakgrunn fra idrett, og husker jeg trente litt med han på gymmet før, så begynte han med crossfit, ble helt hekta, og er nå Norges desidert beste crossfitter. Jeg tørr påstå jeg var litt sprekere enn han før han begynte med crossfit, nå er jeg ikke even close... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kompis som nettopp kom på 5 plass i regionals Europa (EM), og han har ingen spesiell bakgrunn fra idrett, og husker jeg trente litt med han på gymmet før, så begynte han med crossfit, ble helt hekta, og er nå Norges desidert beste crossfitter. Jeg tørr påstå jeg var litt sprekere enn han før han begynte med crossfit, nå er jeg ikke even close... :(

Christer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være så surt å være 1 plass ifra Crossfit games :mad: du får ønske han lykke til :) han klarer det til neste år vet!

Snakket nettopp med han. Lurte på om han skulle fortsette med tanke på fam. og jobb, og han sa han hadde blitt veldig motivert av å gjøre det så bra på regionals at han hadde tenkt å gi på enda mer framover. Så blir spennende å se. Lukter 'games' til neste år håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som nettopp kom på 5 plass i regionals Europa (EM), og han har ingen spesiell bakgrunn fra idrett, og husker jeg trente litt med han på gymmet før, så begynte han med crossfit, ble helt hekta, og er nå Norges desidert beste crossfitter. Jeg tørr påstå jeg var litt sprekere enn han før han begynte med crossfit, nå er jeg ikke even close... :(

Det er som regel sånn med de som dediserer livet sitt til en ting. Er en grunn til at toppidrettsutøvere banker mosjonister.

Det trenger da ikke ha noe med crossfit å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du skjønte at jeg aldri har sagt at crossfit er eneste, eller beste måten å bli sprek på. Men blant alle alternativene så er det ingen dum måte å bli fit på.

Nei da. Bare virket som om du mente det var selve crossfitten som hadde gjort han sprekere enn deg og ikke tiden han la ned i treningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da. Bare virket som om du mente det var selve crossfitten som hadde gjort han sprekere enn deg og ikke tiden han la ned i treningen ;)

Neida, han trener mye mer enn meg også. Men man kan jo diskutere kvalitet av treningen i tillegg til tiden man legger ned i den.

Jeg skal ikke sammenligne crossfit med andre ting da de fleste andre treningsformer også har andre mål, men på hva jeg definerer som overall fitness (løst begrep, så forstå meg rett) så er crossfit absolutt treningsform med bra kvalitet (man får mye utav timene, gitt at man har god teknikk og utfører ting riktig).

Syns Crossfit får ufortjent mye pes pga av mye nyfrelste utrente crossfittere som ska bli verdensmestere, slår seg på bryste, ler av vanlig trening og snakker om det som det skulle være en religion. Det er jo egentlig bare en kombi av basetrening fra mange andre idretter. (kan diskuteres, but close enough)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...