Gå til innhold

Til crossfit verden


Halvmetern

Anbefalte innlegg

CrossFit = Styrkeløft + utholdenhet+ turn + roing + olympiske løft + ...........................................

Spar meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om det er de samme mekanismene som er omtalt i denne artikkelen som gjelder enkeltes holdning ovenfor folk som driver med crossfit:

Spørs om jeg er for gammel, men dette er ikke pent - Fitnessbloggen

"Som i livet for øvrig, har noen mennesker behov for å tråkke på andre for å hevde seg selv, og med dagens informasjonsflyt blir dette fenomenet etter alt å dømme mer omseggripende. Noen roper veldig høyt for å bli hørt på nett, og det upersonlige elementet kan føre til at mellommenneskelige hensyn forsvinner i individets kamp for mer bekreftelse."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg

Du mener jeg tar feil da eller?

2/5

100 L-Pull-ups

1/5

Deadlift 3-3-3-3-3 reps

30/4

100 ft Walking lunge

50 Push-ups

50 Double-unders

25 Knees to elbows

5 Rope climb, 15 ft

50 Box jump, 24 inch box

25 Overhead squats, 65 pounds

25 L-pull-ups

50 Sit-ups

28/4

Shoulder press 1-1-1-1-1 reps

Push press 3-3-3-3-3 reps

Push Jerk 5-5-5-5-5 reps

27/4

4 rounds for time of:

27 Box jumps, 24" box

20 Burpees

11 Squat cleans, 145 pounds

26/4

Five rounds for time of:

7 Muscle-ups

Run 400 meters

24/4

Overhead Squat 1-1-1-1-1-1-1 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Det jeg tror stokkeland mente var at en blir ikke styrkeløfter av å kjøre litt mark, eller vektløfter av noen rykk og støt, på samme måte som man ikke er turner for å henge i noen ringer osv. Orker ikke blande meg inn i denne debatten noe særlig da det er som å sparke den døde hestens skjelett. Men, hovedproblemet med det programmet over her er jo nettopp at det ikke er noen særlig periodisering eller tanke for progressjon, om base/oly løft bør og skal aldri utføres på tid. Det er i alle fall oppskrift på skade.

Såeh ja, la oss ikke starte ENDA en tråd om det, og heller more oss over videoen. Den sier jo ingenting om at CrossFit er galt, men harselerer litt med valg av vektskiver, noe alle som også driver med crossfit må innse at det er da engang slik mange steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg tar feil da eller?

2/5

100 L-Pull-ups

1/5

Deadlift 3-3-3-3-3 reps

30/4

100 ft Walking lunge

50 Push-ups

50 Double-unders

25 Knees to elbows

5 Rope climb, 15 ft

50 Box jump, 24 inch box

25 Overhead squats, 65 pounds

25 L-pull-ups

50 Sit-ups

28/4

Shoulder press 1-1-1-1-1 reps

Push press 3-3-3-3-3 reps

Push Jerk 5-5-5-5-5 reps

27/4

4 rounds for time of:

27 Box jumps, 24" box

20 Burpees

11 Squat cleans, 145 pounds

26/4

Five rounds for time of:

7 Muscle-ups

Run 400 meters

24/4

Overhead Squat 1-1-1-1-1-1-1 reps

Dette KAN gå under kategorien Styrkeløft. Det andre er kondisjon. :)

+ det Eirich sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Dette KAN gå under kategorien Styrkeløft. Det andre er kondisjon. :)

+ det Eirich sa.

Det er ikke styrkeløft bare for at man en og annen gang i skuddåret kjører en øvelse som man finner i styrkeløft. Da er jo i så fall ALLE styrkeløftere og da er det jo ingenting unikt med Crossfit lengre om argumentet var at de blir god i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke styrkeløft bare for at man en og annen gang i skuddåret kjører en øvelse som man finner i styrkeløft. Da er jo i så fall ALLE styrkeløftere og da er det jo ingenting unikt med Crossfit lengre om argumentet var at de blir god i alt.

Jeg snakket om repetisjonene/øvelsene.

Du ser ikke 100kg+ styrkeløftere løpe 400m, men du ser styrkeløftere løfte 1-5 rep i knebøy/mark.

Derfor jeg brukte halvfet skrift på de øvelsene når jeg siterte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg snakket om repetisjonene/øvelsene.

Du ser ikke 100kg+ styrkeløftere løpe 400m, men du ser styrkeløftere løfte 1-5 rep i knebøy/mark.

Derfor jeg brukte halvfet skrift på de øvelsene når jeg siterte han.

Ser også orienteringsløpere, volleyballspillere, husmødre og curlbro`s kjøre 1-5 rep på baseøvelser uten at de blir noe mer styrkeløftere av den grunn :)

Men dette er uansett en blindvei, så lenge du ikke konkurrerer i sporten er man ikke en utøver av den, man kan være en "hobby løfter" for all del, men da bør man i alle fall legge opp treningen sin, programmet sitt osv for å yte best mulig i det man "spesialiserer seg til". Å ikke henge i ringene en dag, velte traktordekk neste og så 3 reps skulderpress og tro at det er den beste måten å bli "elite" (for å bruke et crossfit ord) innenfor en annen sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også orienteringsløpere, volleyballspillere, husmødre og curlbro`s kjøre 1-5 rep på baseøvelser uten at de blir noe mer styrkeløftere av den grunn :)

Men dette er uansett en blindvei, så lenge du ikke konkurrerer i sporten er man ikke en utøver av den, man kan være en "hobby løfter" for all del, men da bør man i alle fall legge opp treningen sin, programmet sitt osv for å yte best mulig i det man "spesialiserer seg til". Å ikke henge i ringene en dag, velte traktordekk neste og så 3 reps skulderpress og tro at det er den beste måten å bli "elite" (for å bruke et crossfit ord) innenfor en annen sport.

Skulle formulert meg bedre, er ikke uenig med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...