Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Derimot er det mye vanskeligere å utføre en massakre på 100 mennesker om 20 av dem har skytevåpen.

For å legge meg på samme nivå siterer jeg en superheltfilm:

"We start carrying semi automatics, they buy automatics, we start wearing Kevlar, they buy armor piercing rounds."

Fortsetter under...

Vent, er du seriøs i alt du skriver? Jeg trodde bare du trollet.

Siden vi først snakker om logikk så er det et induktivt steg i slutningen din (kursiv+fet og innleg #61) du ikke har helt rettferdiggjort for. Jeg lurer derfor på hvilke premisser du jobber utifra?

Ah, ser at jeg har avveket fra diskusjon og skrevet samtale 1 sted der, det var nok bare en glipp. Kvinner flest er selvsagt fullverdige samtalepartnere så lenge man holder seg til ukontroversielle emner eller tema de anser for å si noe om dem som person, verdier etc. Gode emner er paradise hotel, vesker og hvordan det går på jobben, for ikke å glemme gulltemaet "skal du ut i helgen?".

For å legge meg på samme nivå siterer jeg en superheltfilm:

"We start carrying semi automatics, they buy automatics, we start wearing Kevlar, they buy armor piercing rounds."

Vil si at selv 20 semiauto er langt mer avskrekkende for en som ønsker å drepe med en auto enn 20 ubevæpnede er for en med semi.

Vil si at selv 20 semiauto er langt mer avskrekkende for en som ønsker å drepe med en auto enn 20 ubevæpnede er for en med semi.

Jepp, alle bør ha semiautomatiske våpen på seg, til enhver tid.

Men hei, hvorfor stoppe der? Enda bedre om alle likegreit har fullautomatiske våpen (y)

Også en kevlar vest til alle da.

Ah, ser at jeg har avveket fra diskusjon og skrevet samtale 1 sted der, det var nok bare en glipp. Kvinner flest er selvsagt fullverdige samtalepartnere så lenge man holder seg til ukontroversielle emner eller tema de anser for å si noe om dem som person, verdier etc. Gode emner er paradise hotel, vesker og hvordan det går på jobben, for ikke å glemme gulltemaet "skal du ut i helgen?".

Påstanden din er, og rett meg om jeg tar feil, altså:

Det er umulig å diskutere hva de anser som kontroversielle emner fordi de har altfor stor følelsesmessig tilknytning til disse emnene. Kvinner klarer ikke å diskutere uten og blande inn personlige erfaringer/følelser.

Dersom ja, på hvilket grunnlag baserer du dette? Er det et logisk argument? Hvis ja, skriv opp premissene du velger å anta og vis meg steg for steg hvordan du kommer til slutningen. Er det empirisk basert? Hvis ja, er du sikker på at utvalget ditt er representativt for populasjonen "alle kvinner"? Hvor stort er utvalget ditt?

Jepp, alle bør ha semiautomatiske våpen på seg, til enhver tid.

Men hei, hvorfor stoppe der? Enda bedre om alle likegreit har fullautomatiske våpen (y)

Også en kevlar vest til alle da.

Helt klart. Jeg kunne gått med både auto og kevlar uten at det hadde gitt meg noe ønske om å drepe noen. Jeg regner med at alle voksne mennesker uten psykiatriske lidelser eller rulleblad ville vært i stand til å gjøre det samme om de ønsket.

Men nå som jeg har klart å lage litt furore her på forumet må jeg ta en liten timeout for å gå på trening. Dere må bare rante i vei, så svarer jeg gjerne på de aller artigste innleggene etterpå! :D

Annonse

Påstanden din er, og rett meg om jeg tar feil, altså:

Det er umulig å diskutere hva de anser som kontroversielle emner fordi de har altfor stor følelsesmessig tilknytning til disse emnene. Kvinner klarer ikke å diskutere uten og blande inn personlige erfaringer/følelser.

Dersom ja, på hvilket grunnlag baserer du dette? Er det et logisk argument? Hvis ja, skriv opp premissene du velger å anta og vis meg steg for steg hvordan du kommer til slutningen. Er det empirisk basert? Hvis ja, er du sikker på at utvalget ditt er representativt for populasjonen "alle kvinner"? Hvor stort er utvalget ditt?

Empirisk, basert på alle kvinner jeg har møtt i hele mitt liv. Finnes åpenbart unntak, men de er ikke mange. Det har vært flere rasjonelle kvinner gjennom historien. Ayn Rand og sikkert Thatcher etter hva jeg har sett av intervjuer, var kyndige og saklige debattanter.

At det finnes rasjonelle kvinnfolk er det ingen tvil om, men humor derimot, det er noe alle kvinner mangler. Jenter er dessverre aldri morsomme, har du hørt om ei jente som har brukt humor for å lokke med seg en mann hjem fra byen?

All standup med kvinner er helt lik, menn er dumme og gjør dumme ting.

Negativ : Du er herlig politisk ukorrekt og treffer spikeren på hodet gang på gang. ^^

Helt enig. Jeg er faktisk sjokkert over at vi er 3 mennesker som åpent utrykker dette. Internett, for en fantastisk plass! Jeg er helt enig i det negativ skriver, og det er synd at jeg føler det slik men sånn er det nå en gang. Hehehe.

Våger meg ikke inn på våpendebatten, men ellers er jeg helt bak negativ :D

Annonse

Oppsummert: Kvinner som samtalepartnere er på det jevne helt verdiløst.

Hm, skal ikke si jeg er uenig i alt du skriver, siden det er ganske underholdende. Men har det kanskje slått deg at du ikke forstår kvinner overhode?

Her er et par grunnlegende prinsipper som man som mann må legge seg på sinnet:

1. Kvinner diskuterer problemer for å lufte og dele følelser.
  2. Menn diskuterer problemer for å finne løsninger og felles forståelse.

Når en kvinne lufter problemer overfor en mann, så føler mannen seg forpliktet til å hjelpe kvinnen og finne en løsning, og det er her det skjærer seg siden kvinner primært ikke er ute etter hjelp og løsninger (det klarer de fint å finne selv), men heller litt empati og støtte.

Blander du disse prinsippene er det ikke rart du har gått på en smell mht det andre kjønn :D

Jeg velger i allefall å leve i håpet om at gutter kan ha følelser, de også.

Ellers vil jeg si at det er vel ikke så nøye hva flesteparten mener, så lenge man finner en som liker deg for den du er :) Ingen grunn til å miste selvtillitten av dumme gutter, jenter!

vice versa ;)

Hm, skal ikke si jeg er uenig i alt du skriver, siden det er ganske underholdende. Men har det kanskje slått deg at du ikke forstår kvinner overhode?

Her er et par grunnlegende prinsipper som man som mann må legge seg på sinnet:

1. Kvinner diskuterer problemer for å lufte og dele følelser.
  2. Menn diskuterer problemer for å finne løsninger og felles forståelse.

Når en kvinne lufter problemer overfor en mann, så føler mannen seg forpliktet til å hjelpe kvinnen og finne en løsning, og det er her det skjærer seg siden kvinner primært ikke er ute etter hjelp og løsninger (det klarer de fint å finne selv), men heller litt empati og støtte.

Blander du disse prinsippene er det ikke rart du har gått på en smell mht det andre kjønn :D

Vil tro negativ er klar over dette, men det er jo derfor det er problematisk å diskutere med kvinner - der vi menn er ute etter løsninger, fakta etc er kvinner mer ute etter å rive ned motstanderen sin i en debatt. Dette viser seg i forskjellig grad fra kvinne til kvinne, men jeg har faktisk aldri møtt ei jente/dame som diskuterer på en måte som jeg kan tolerere. Jeg styrer som regel helt unna å diskutere med jenter fordi de tar det personlig at man er uenig i de, og begynner å gå til personangrep o.l helt utav det blå.

Og ja, når damer kommer til en med en problemstilling hjelper det ikke hva enn man sier, de er ikke ute etter faktiske svar eller hjelp, men oppmerksomhet.

Jeg har møtt nok av menn som oppfører seg som kvinner. 95% av kvinner oppfører seg som kvinner, hvorav kanskje 10% av menn oppfører seg som menn, de resterende som kvinner. Denne teorien understøttes av... Vel, verden. Synes derfor dere bør være litt mindre kategoriske på mannsfronten; jeg kan leve med at jeg bisch, men ikke at alle menn er ikke-bisches. Jeg vil dra dem med meg ned.

99 av 100 kvinner er ikke mulig å ha en fruktbar diskusjon med, for de klarer ikke å skille sak og person og tar enhver kritikk mot sitt standpunkt som en personlig fornærmelse, resulterende i at diskusjonen for deres vedkommende blir sett på som en krangel (diskusjon = krangel) og nosediver rett inn i en dødsspiral av hyling, pinlig gjennomsiktige hersketeknikker og tomme trusler om å gjøre det slutt etc. Jeg gidder ikke engang å diskutere noe med damen lengre - i stedet manipulerer jeg hennes holdninger gjennom positiv og negativ forsterkning. Blant annet har jeg fått henne til å slutte å fucke opp 1.5 time av min søvn hver morgen med snoozing. Dette har jeg gjort ved å kjøpe små gaver til henne de dagene hun ikke snoozet, og latt henne vite hvorfor hun fikk gave. Innen uken hadde hun sluttet. Som negativ feedback hjelper det ikke å diskutere eller krangle da det igjen vil medføre hyling, hersketeknikker og tomme trusler om å gjøre det slutt i stedet for fruktbar retorikk - i stedet må man ignorere kjæresten sin i timesvis like etter hun har foretatt seg utløsende stimuli, slik at hun blir deprivert på oppmerksomhet (som tross alt er det jenter liker mest her i livet bortsett fra sjokolade og iskrem). Oppsummert: Kvinner som samtalepartnere er på det jevne helt verdiløst.

Hvis DET er kvinner er jeg seriøst redd jeg er mann med vagina og bryster. Er det EN ting jeg ønsker mer her i verden så er det en mann å kunne diskutere ordentlig med. Krangler sjeldent, og om jeg gjør det gir jeg meg straks om jeg ser jeg tar feil. Har jeg riktig derimot, vil jeg argumentere rolig og med fornuft. Å komme med trusler helt ut av proporsjoner ser jeg virkelig ingen grunn til, og det er grenseløst irriterende, enig. Sutring er ikke min stil, jeg hever hodet og avslutter diskusjonen uten tårer og kjefting.

Er det du som har møtt feile damer eller er jeg den 1/100? :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...