Gå til innhold

Å spise kjøtt er faen meg...


Son

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva er det som skal ligne på kjøtt på Pizzaen?

Hva er det som tar over rollen som egg på omelett?

Hva er det som leker salatkjøtt med brokkolien?

Bestemor ville ikke gjenkjent de tingene, da går det dessverre ikke under kategorien godkjent mat hos meg.. :p :p

Ser bare ut som fancy erstatning til noe vi vet funker og smaker godt, med noe som jeg ikke vet hva er og mest sannsynlig ikke stimulere mine smaksløker.

Eneste jeg får lyst på av de bildene, er kjøtt.

1/10

Det er jo selvfølgelig ikke verre enn å trykke på linken, men for å gjøre det ENDA lettere for deg, så...værsågod:

1) "Kjøtt"bollene på pizza:

2 dl tørr soya mince (TVP)

1 dl små havregryn

2 ss sesamfrø

2 ts vegansk buljongpulver

1 ts paprikaflak (ev. bittelitt chilipulver)

2 dl kaldt vann

2 ts soyasaus (jeg brukte soyasaus med sopp, ekstra god smak og fås kjøpt på asiabutikker)

2 ss hvetemel eller annet fint mel

2) Polenta:

VeganMisjonen: Matvare i fokus: POLENTA

3) Tempeh:

VeganMisjonen: Tempehstek - vegansk julemiddag!

19% protein!

Så det at det ikke går an å komme opp i 200g proteiner på vegansk mat er bare tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig ikke verre enn å trykke på linken, men for å gjøre det ENDA lettere for deg, så...værsågod:

1) "Kjøtt"bollene på pizza:

2 dl tørr soya mince (TVP)

1 dl små havregryn

2 ss sesamfrø

2 ts vegansk buljongpulver

1 ts paprikaflak (ev. bittelitt chilipulver)

2 dl kaldt vann

2 ts soyasaus (jeg brukte soyasaus med sopp, ekstra god smak og fås kjøpt på asiabutikker)

2 ss hvetemel eller annet fint mel

2) Polenta:

VeganMisjonen: Matvare i fokus: POLENTA

3) Tempeh:

VeganMisjonen: Tempehstek - vegansk julemiddag!

19% protein!

Så det at det ikke går an å komme opp i 200g proteiner på vegansk mat er bare tøys.

Det er sikkert fult mulig og nå 200g prots med veggis kosthold, men det er et jævla tiltak. Du ramser opp 7 ingredienser til å imitere kjøttbollene på pizzaen din. Jeg steker kun opp en pakke med kjøttdeig fra Rema og det koster meg 30-40 kroner.

Den omeletten du linka til, er kanskje det tristeste jeg har sett siden jeg så mammaen til Lillefot døde i 1994.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del. Foretrekker man planter og frø fremfor kjøtt, be my guest. Men vi er kjøttetere. Er en grunn til at vi har huggtenner som andre rovdyr og at kjevene våre har blitt mindre gjennom tiden, fordi vi ikke trenger like mange jeksler til tygging av planter.

Feil. Mennesket er Omnivore, dvs. altetende. Om vi skulle spist kun kjøtt, er nok fare for skjørbuk ganske stor.

Når det er sagt-kjøtt er godt det. Bare så synd at vi i 2013 ikke har kommet lenger med dyrevelferd(og annen velferd, som egentlig ikke har noen verdens ting med denne disk. å gjøre) enn vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Mennesket er Omnivore, dvs. altetende. Om vi skulle spist kun kjøtt, er nok fare for skjørbuk ganske stor.

Når det er sagt-kjøtt er godt det. Bare så synd at vi i 2013 ikke har kommet lenger med dyrevelferd(og annen velferd, som egentlig ikke har noen verdens ting med denne disk. å gjøre) enn vi har.

Greit, vi er altetende. Men at vi har "huggtenner" og fått mindre kjever fordi behovet for plantetygging ikke er like stort er ikke feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, vi er altetende. Men at vi har "huggtenner" og fått mindre kjever fordi behovet for plantetygging ikke er like stort er ikke feil.

* Bretter opp leppa på bulldoggen min og sammenligner tenna hans med mine* Nja, huggtenner og huggtenner, fru Blom;) - på meg altså, bikkja sine derimot: her snakker vi K9;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Bretter opp leppa på bulldoggen min og sammenligner tenna hans med mine* Nja, huggtenner og huggtenner, fru Blom;) - på meg altså, bikkja sine derimot: her snakker vi K9;))

Sammenlign tenna dine med tenna til en hest da, hvis det er så vanskelig for deg å skjønne. Gi hunden din et kjøttstykke, så ser du om han/hun spiser det. Spiser den det er det en grunn til at han/hun har huggtenner. Jeg sier ikke at vi mennesker ser ut som den her

saber-tooth-tiger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saksopplysning: Det var pappaen til Simba som døde i 1994. Mammaen til Lillefot døde allerede i 1988..

Takk. Jeg syntes Lillefot var vel sent ute der.

Husker jeg hadde tilhørende boka, og leide vhs'en til tide og utide på lokale videosjappa.

ps! det som virkelig er trist er skjebnen til Judith Barsi som hadde stemmen til fineste Ducky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...