Gå til innhold

Å spise kjøtt er faen meg...


Son

Anbefalte innlegg

Hehehehehe flirer godt nå :D Morsom du Hugo *synge på jungeldyret Hugo*

Takkelitakk du frøken;) Tja, tenker ikke på jungeldyret Hugo jeg, men min Boston terrier som het Hugo som ble bare 7.5 år... Min alt og ett. Tror nok han hadde vært veldig enig med moderen om han levde idag;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men folkens, holde seg til trådstart da, hverken fuglebæsj(æsj??), cravings, store mukler pga. et ekstemt høyt inntak av bøse ditt og datt, tilstander i uland, oppskrifter på dah og bah gjelder, det er DYREVELFERD som er tråden..... Må dyrene vi skal spise lide så jævlig mens de lever-og når de blir avlivet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Mennesket er Omnivore, dvs. altetende. Om vi skulle spist kun kjøtt, er nok fare for skjørbuk ganske stor.

Når det er sagt-kjøtt er godt det. Bare så synd at vi i 2013 ikke har kommet lenger med dyrevelferd(og annen velferd, som egentlig ikke har noen verdens ting med denne disk. å gjøre) enn vi har.

Neppe. Inuitter (og en del eskimoer) levde stort sett på kjøtt hele året, uten sjørbuk. Det er mer enn nok vitamin C i fisk, bare man spiser det rått -som de gjorde til frokost, blant annet. De så forresten på innmat som ordentlig mat, og muskelkjøtt som bikkjemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Inuitter (og en del eskimoer) levde stort sett på kjøtt hele året, uten sjørbuk. Det er mer enn nok vitamin C i fisk, bare man spiser det rått -som de gjorde til frokost, blant annet. De så forresten på innmat som ordentlig mat, og muskelkjøtt som bikkjemat.

Referanser til det? Når det er sagt-så tror jeg de berget bra på kjøtt,innmat og fisk;) Fisk er tydeligvis en mangelvare-og det har ikke vært nevnt i det hele tatt ila.den tråden her, likens som knebøy, markløft og div. rumpe, lår og leggøvelser for endel gutter på gym rundt om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, holde seg til trådstart da, hverken fuglebæsj(æsj??), cravings, store mukler pga. et ekstemt høyt inntak av bøse ditt og datt, tilstander i uland, oppskrifter på dah og bah gjelder, det er DYREVELFERD som er tråden..... Må dyrene vi skal spise lide så jævlig mens de lever-og når de blir avlivet????

Nei, de må ikke det, men da må forbrukerne være villige til å betaler mer enn de gjør idag. Hvis mye av holdningene her representerer befolkningen generelt, så synes jeg det ser rimelig dårlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neppe. Inuitter (og en del eskimoer) levde stort sett på kjøtt hele året, uten sjørbuk. Det er mer enn nok vitamin C i fisk, bare man spiser det rått -som de gjorde til frokost, blant annet. De så forresten på innmat som ordentlig mat, og muskelkjøtt som bikkjemat.

Btw: Ble de gamle??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de må ikke det, men da må forbrukerne være villige til å betaler mer enn de gjør idag. Hvis mye av holdningene her representerer befolkningen generelt, så synes jeg det ser rimelig dårlig ut...

Ganske så enig med deg der du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cravings? Det er noe vi bortskjemte drittsekker føler og tror vi trenger.. Cravings for hva?? Kjøtt? Flesk? Gress? Påskeegg? Sjokolade? Vi bestemmer vel fint selv(i våre innsnevra store hjerner hva vi føler cravings for... Just nu føler jeg en helt insane lyst på,hold deg fast-..... fuglebæsj.... Bare for å ha lyst på noe. liksom. Blir arrogant og barnslig i den verden vi lever i å ha cravings for.... MAT. Fysj og æsj...) Skam oss..

Hæ? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Men folkens, holde seg til trådstart da, hverken fuglebæsj(æsj??), cravings, store mukler pga. et ekstemt høyt inntak av bøse ditt og datt, tilstander i uland, oppskrifter på dah og bah gjelder, det er DYREVELFERD som er tråden..... Må dyrene vi skal spise lide så jævlig mens de lever-og når de blir avlivet????

Ja de må lide, desverre! Jeg har lyst på billigst og "best" mulig mat. Jeg liker kjøtt :) Men vil ikke betale 1000kr kg for kyllingfilet f.eks :) Derfor vil jeg ha billigst mulig, aka produsent må gjøre det billigere for seg selv! AKA resultatet er "dyremishandling,smerte,liding osv osv osv" desverre... Alt handler om penger :)

For øvrig, hvis den norske stat hadde "sponset" meg med en del tusen kroner i mnd.. Så hadde jeg gjerne spist kylling som hadde "levd lykkelig og blitt slaktet på en verdig måte" (the vegan way for mange, må tenke på dyrene liksom) :) Men økonomien er ikke god nok, og dermed vil jeg ha billig mat.

Det er synd trist leit, men koster peng, så get over it. Can't do shit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen mennesker lar vær å spise kjøtt kun fordi noen av dyrene ikke blir avlivet på riktig måte er det dummeste jeg har hørt.

Er lei av å høre fra veganere at vi som spiser kjøtt er "onde". Mennesker er utviklet til å være kjøttetere, hvilket gjør det å spise kjøtt helt naturlig. Jeg også misliker dyremishandling, men det bør da faen meg være grenser. Feks i pelsindustrien hvor de blir flådd levende og deretter kastet i søppla uten å ta i bruk dyrets kjøtt; DET er unaturlig. Jeg synes direkte synd på disse emosjonelt svake menneskene som lar vær spise kjøtt kun av den grunn at noen ikke slakter dyrene riktig.

Vegan = Ancient village slang for a man or woman who couldn't fish or hunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de må lide, desverre! Jeg har lyst på billigst og "best" mulig mat. Jeg liker kjøtt :) Men vil ikke betale 1000kr kg for kyllingfilet f.eks :) Derfor vil jeg ha billigst mulig, aka produsent må gjøre det billigere for seg selv! AKA resultatet er "dyremishandling,smerte,liding osv osv osv" desverre... Alt handler om penger :)

For øvrig, hvis den norske stat hadde "sponset" meg med en del tusen kroner i mnd.. Så hadde jeg gjerne spist kylling som hadde "levd lykkelig og blitt slaktet på en verdig måte" (the vegan way for mange, må tenke på dyrene liksom) :) Men økonomien er ikke god nok, og dermed vil jeg ha billig mat.

Det er synd trist leit, men koster peng, så get over it. Can't do shit!

Jeg og liker kjøtt, men er ikke enig at dyra må lide. Ellers enig, vi vil jo ha billigst mulig mat(i familien min er det 4 stk, de to tenåringene spiser jo ikke rent lite, svir av noen kroner pr.mnd. i mat..:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sulte dyr som igjen skal bli mat. det er vel å skyte seg selv midt i nakken.

Dyr kan gjennomgå en fastetid på rundt 24timer før slakt for å øke kvaliteten på kjøttet og minske kontaminasjon ved slakt.

Men ja, han husker vel ikke selv at han nevnte det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg i grunn er rimelig fascinert over hvor angrepet noen ser ut til å føle seg her i tråden, kun fordi andre velger bort kjøtt.

1) Kjøtt har vært en naturlig og lett tilgjengelig proteinkilde for flere menneskegrupper gjennom utviklingen. I dag har vi fullgode veganske proteinkilder, slik at kjøtt strengt talt ikke er vitalt, eller i det hele tatt nødvendig. Jeg er helt åpen for at folk sier det smaker godt, men at det er nødvendig er tøys.

2) Selv de som spiser kjøtt, og har tenkt å fortsette å spise kjøtt, må innse at dyreforholdene flere steder er helt for jævlige. Jeg synes det er skremmende at flere her ser ut til å tenke at det ikke gjør noe om det fortsetter å være helt for jævlig.

3) Pelsdyrindustrien er om mulig enda verre. Rovdyr holdes innestengt i bittesmå bur med sykdommer og plager der flere ender opp med å tygge av sine egne bein. Og som nevnt tidligere flås de ofte levende, og lever fortsatt der de ligger uten hud. Ingen med hodet på rett plass bør støtte opp om dette.

4) Hvorfor angripe de som velger å ikke spise kjøtt? Valgene de tar vil ikke påvirke deg for fem flate øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Må innrømme jeg i grunn er rimelig fascinert over hvor angrepet noen ser ut til å føle seg her i tråden, kun fordi andre velger bort kjøtt.

1) Kjøtt har vært en naturlig og lett tilgjengelig proteinkilde for flere menneskegrupper gjennom utviklingen. I dag har vi fullgode veganske proteinkilder, slik at kjøtt strengt talt ikke er vitalt, eller i det hele tatt nødvendig. Jeg er helt åpen for at folk sier det smaker godt, men at det er nødvendig er tøys.

2) Selv de som spiser kjøtt, og har tenkt å fortsette å spise kjøtt, må innse at dyreforholdene flere steder er helt for jævlige. Jeg synes det er skremmende at flere her ser ut til å tenke at det ikke gjør noe om det fortsetter å være helt for jævlig.

3) Pelsdyrindustrien er om mulig enda verre. Rovdyr holdes innestengt i bittesmå bur med sykdommer og plager der flere ender opp med å tygge av sine egne bein. Og som nevnt tidligere flås de ofte levende, og lever fortsatt der de ligger uten hud. Ingen med hodet på rett plass bør støtte opp om dette.

4) Hvorfor angripe de som velger å ikke spise kjøtt? Valgene de tar vil ikke påvirke deg for fem flate øre.

1. enig

3. enig

4.enig

2. Hva er valget da? ja, jeg kan gjerne være kald nå. Men valget er : betale dyre dommer for at dyrene skal ha det bedre. aka dyrere mat. Personlig synes jeg kjøtt osv er dyrt nok. JA, hadde jeg vært en rik jævel, så hadde jeg nok lett fikset meg uansett hvor mye. Men økonomien min er ikke tilpasset dyreslakting hvor dyr blir behandlet "bra nok" osv.. Desverre... Personlig: jeg ser grunnen, jeg er helt enig i at det er unødvendig med lidelse,mishandling osv.. Men økonomien har jeg ikke til å kunne verken fikse, eller spise så dyr mat hvis matprisene skal stige så sinnsykt mye mer. Det bør jo også "veganere" se. At økononomisk vil det bli konsekvenser av at dyr skal behandles bedre. Og dette vil ikke folk flest, som spiser kjøtt og elsker det. Men som sagt: jeg er helt enig i at det burde vært bedre "Kår" for dyrene. Og er helt imot mishandling osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyener nedlegger byttet sitt i grupper og begynner å spise som regel med en gang, altså mens byttet enda er i live.

Føler meg ganske ok med å spise biff og grisekjøtt som er blitt slaktet på en adskillig mere human måte.

Og i Kina spiser de hund og bruker elfenben fra elefanter og neshorn i "medisin"-produksjon, så da er alt vi gjør som er hakket bedre helt greit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Kina spiser de hund og bruker elfenben fra elefanter og neshorn i "medisin"-produksjon, så da er alt vi gjør som er hakket bedre helt greit da?

Det her er den merkeligste og dårligste sammenligninga jeg har vært borti noensinne.

Å skyte et neshorn for å så kutte av hornet er vel ikke noe mindre humant en vanlig elgjakt i norge?

Problemet er at de er utrydningstruet, og det blir ikke direkte fulgt jaktetikk, som igjen gjør hele handlingen forkastelig. Dog det har da virkelig ingenting med slakting av gris for å få kjøtt.

Og at de spiser hund i Kina? Ja? Jeg ser ikke problemet. Har du problemer med at hund blir slakta, men ikke gris?

Edit: Så kan jeg avklare mere om du ikke klarte å forstå norsken i det jeg originalt skrev:

Jeg synest det er ok å spise kjøtt som er slaktet i Norge som er blitt gjort på en veldig mye mere human måte. Spesiellt når du sammenligner med hvordan livet ut i villmarka ellers går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...