Gå til innhold

Å spise kjøtt er faen meg...


Son

Anbefalte innlegg

Er jo som ulvejegerne i Norge. De skyter bare di har dyret i siktet, fordi det skal bare slaktes ned, ikke brukes til mat.

Vet du hva du snakker om her? Ulvebestanden i Norge er på ca 30 dyr!! Blir noen skutt er det vanligvis fordi de har vært i "kontakt" med husdyr. Hadde alle jegere som ser ulv skutt de så hadde det raskt vært tomt i skandinavia. Du blir ikke tatt mye seriøst når du hiver du påstander som du tydeligvis ikke har peiling på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva du snakker om her? Ulvebestanden i Norge er på ca 30 dyr!! Blir noen skutt er det vanligvis fordi de har vært i "kontakt" med husdyr. Hadde alle jegere som ser ulv skutt de så hadde det raskt vært tomt i skandinavia. Du blir ikke tatt mye seriøst når du hiver du påstander som du tydeligvis ikke har peiling på...

Begynner å nærme seg rimelig offtopic her, men kjenner flere jegere (blant dem søskenbarn, dessverre) som er innbitte ulvehatere og er forkjempere for å utrydde ulven i Norge helt. Dette sammen med at SP offentlig har gått ut for å utrydde norsk ulv. Og 30 ulv på Norges areal er det absolutte minimale antallet som kreves for å ha en bestand i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Nei, du tar feil - jeg er en fattig student. Poenget er at jeg unngår kjøtt, egg og melkeprodukter om jeg ikke kan i det minste kjøpe økologiske varianter - en aldri så liten tilnærming til noe litt mer bæredyktig og etisk.

AKA: Du kjøper kun det dyre da :) aka du er ikke fattig student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKA: Du kjøper kun det dyre da :) aka du er ikke fattig student :)

Nei, jeg kjøper mye mindre kjøtt enn de fleste fordi jeg kun kjøper det dyre kjøttet. Derfor spiser jeg ikke kjøtt hver dag, det går noen sinnsyke mengder grønnsaker før jeg rører kjøtt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva du snakker om her? Ulvebestanden i Norge er på ca 30 dyr!! Blir noen skutt er det vanligvis fordi de har vært i "kontakt" med husdyr. Hadde alle jegere som ser ulv skutt de så hadde det raskt vært tomt i skandinavia. Du blir ikke tatt mye seriøst når du hiver du påstander som du tydeligvis ikke har peiling på...

Trur du bør les om igjen før du blås ut.

HVORFOR skal ulv skytes fordi de de har vært i kontakt med husdyr ? Før i tida så hadde man gjetere, nå slipper man vandrende matpakker med pels på beite helt alene. Så skal man skyte rovdyret som bare følger instinktet sitt ?

Sier ikke at alle jegere gjør det, eller at de skyter mer enn det som blir tillatt av fylkesmannen i div. fylker, MEN de er EKSTREMT ukritiske til måten de feller dyrene på og terskelen for å løsne skudd er mye lavere enn for dyr som jaktes til matbruk. (andelen skadeskyting og bruk av fler skudd før felling er langt høyere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur du bør les om igjen før du blås ut.

HVORFOR skal ulv skytes fordi de de har vært i kontakt med husdyr ? Før i tida så hadde man gjetere, nå slipper man vandrende matpakker med pels på beite helt alene. Så skal man skyte rovdyret som bare følger instinktet sitt ?

Sier ikke at alle jegere gjør det, eller at de skyter mer enn det som blir tillatt av fylkesmannen i div. fylker, MEN de er EKSTREMT ukritiske til måten de feller dyrene på og terskelen for å løsne skudd er mye lavere enn for dyr som jaktes til matbruk. (andelen skadeskyting og bruk av fler skudd før felling er langt høyere)

Har du noe dokumentasjon for å påstanden om at andelen skadeskyting er høyere på ulv enn for eksempel elg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg dro bare en sammenligning med at cravings kommer an på miljø og kosthold en er vokst opp med. Du finner nok mange livslange veganere/vegetarianere som ikke føler noe behov for kjøtt eller sikler etter biff. Gjør det at de er mindre naturlige?

Jeg hadde ingen vansker om å forstå sammenligningen din. Annet enn det har jeg noen key points.

Jeg driter bokstavelig talt i hva hinduismen sier, gjorde eller gjør, det er forsåvidt ikke relevant om man trenger kjøtt eller ikke.

Her innleder hun setningen med hva hun dedikerer de daglige dobesøkene til. (Strengt tatt TMI, men hvem er jeg til å dømme). Og videre foreslår hun at livsstilserfaringer fra et av verdens eldste religioner er av ingen relevans for å argumentere om kjøtt er nødvendig eller ikke.

Kjøtt er et naturlig natur produkt fra naturens side. Det er ikke brus.

Kjøtt er fra trippelnaturens naturlige side, og du er et naturvesen. Duh? Do the math bro, U no want to be Quadruple Overmind Superbeing!? Om Kal-El var for reals, ville han blitt så redd at han hadde pissa ned og ødelagt drakta si for godt. Dessuten drikker han for mye brus, er derfor han har superkrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...