Gå til innhold

Overvekt og kollektivtransport (Jørgen Foss!)


Anbefalte innlegg

Da er det duket for en ny uttalelse fra Jørgen Foss!

Overvektige krever lengre bussbelter - nyheter - Dagbladet.no

Overvektige sliter med å få plass i setene til kollektivtransporten, dette er selvfølgelig statens feil fordi tjukkaser er flaue om å spørre etter belteforlengere og setene følger minimumkravet til EU.

Bør noe endres, eller er det bare syndtristjævlaleit for Jørgen? Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har ikke Jørgen Foss blitt tynn enda? Han er jo operert! Sorry as, men den fyren irriterer vannet av meg. Det finnes vel belteforlengere man kan be om om man tør, man har å ta vare på sin egen og andres sikkerhet i trafikken! Er man overvektig må man anerkjenne det, og ta ansvaret for og følgene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Jørgen Foss blitt tynn enda? Han er jo operert! Sorry as, men den fyren irriterer vannet av meg. Det finnes vel belteforlengere man kan be om om man tør, man har å ta vare på sin egen og andres sikkerhet i trafikken! Er man feit må man anerkjenne det, og ta ansvaret for og følgene av det.

På tide noen sa det (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belte er en sikkerhetsanordning som bør passe til alle, uansett størrelse.

Veldig enig i dette. Men syns det er uheldig at det er Jørgen Foss som fronter denne saken, da alle vet hvor fryktelig synd det er i denne fyren som har blitt tjukk, helt uten å gjøre noe for det selv. Og ikke klarer han å gå ned i vekt, for det er jo ikke han som er skyld i at han har gått opp i første omgang. No offence til overvektige generelt, dette er retta mot holdninga til Jørgen Foss, ikke vekta hans.

Er selv overvektig, men vet godt hvem det er sin feil og hva som må gjøres for å endre på det...er heldigvis ikke så overvektig at belter i buss er noe problem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo logisk at det koster mindre å spise mer. Meget mulig det er derfor jeg også er overvektig når jeg tenker meg om, jeg har jo tross alt ikke hatt politiker-barnevakter til å lage sunn mat til meg til hvert måltid, så da ble det jo usunne måltider da. Hvordan kunne jeg vite at det var bedre å spise grønnsaker enn baconburger? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blir lovbrytere når de ikke får på seg sikkerhetsbeltene i bussene."

Her må jeg knise litt, ja, man kan i teorien få en bot på 500kr dersom man ikke har på seg belte i bussen der hvor det finnes, men har det noen gang skjedd? Jeg synes bussjåførene som kjører skolebuss har mer å klage på her, som gjør seg til kriminelle dersom skolebarna ikke har på seg belte i bussen (og det er jo tross alt ikke slikt man bruker i buss heller, så det skjer nok ganske ofte) fordi de har ansvar for at alle barn under 15 bruker belte. Men det er en digresjon..

Bruker vi egentlig belte i bussen? Nei, vi gjør vel ikke det? Burde vi? Nja, kanskje.

Jeg foreslår midlertidig løsning er at Foss og andre overvektige bruker de setene hvor det ikke blir tilbudt setebelte, slik at de slipper til å gjøre seg til lovbrytere dersom de er rett for å være lovbrytere på lik linje med det man gjør seg til dersom man går over veien når det er rødt lys (merk: går, ikke kjører).

Ellers burde selvsagt alle har tilbud om lange nok belter for sin egen sikkerhets skyld, men slik jeg forstår det av div. innlegg her så finnes det seteforlengere man kan få dersom man ønsker. Kan godt forstå at ingen gidder å gjøre dette, da bussjåføren mest sannsynlig ikke kommer til å forstå spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan godt le av det, men om en tjukkas sitter bak dere i en kræsj uten belte så er dere rimelig ferdig med tilværelsen på denne jord.

Belte er en sikkerhetsanordning som bør passe til alle, uansett størrelse.

Enig med deg i dette. Dette er vel en av de sakene som landsforeningen for overvektige bør jobbe med i stedet for å jobbe for at bensinstasjoner ikke skal selge boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i dette. Dette er vel en av de sakene som landsforeningen for overvektige bør jobbe med i stedet for å jobbe for at bensinstasjoner ikke skal selge boller.

Jeg skjønner litt hvordan de tenker med bollene, egentlig. Merker det selv på diett nå, alle er ute etter å få meg til å sprekke, skal jeg kaffe-påfylle eller kjøpe kylling er jeg, banna bein, nødt til å gå forbi hyller på hyller med kake og snop. Ingen "spiller på lag" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hvordan de tenker med bollene, egentlig. Merker det selv på diett nå, alle er ute etter å få meg til å sprekke, skal jeg kaffe-påfylle eller kjøpe kylling er jeg, banna bein, nødt til å gå forbi hyller på hyller med kake og snop. Ingen "spiller på lag" liksom.

Joda, skjønner godt hva de mener, men det blir det samme som å forby klinkekuler fordi noen henger dem på snor og bruker dem til analsex. Eller vent...

Det er liksom en grense for hvor langt samfunnet kan strekke seg for å "hjelpe" utsatte grupper. Fjern bollene, yeah right. Det blir bare for dumt o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skjønner godt hva de mener, men det blir det samme som å forby klinkekuler fordi noen henger dem på snor og bruker dem til analsex. Eller vent...

Det er liksom en grense for hvor langt samfunnet kan strekke seg for å "hjelpe" utsatte grupper. Fjern bollene, yeah right. Det blir bare for dumt o_O

[Dette er på vei off-topic]

Hva slags miljø vil vi leve i? Jeg synes det er noe grunnleggende feil om vi skal fristes med ting de aller fleste av oss burde si nei til hele tiden, for så å stigmatisere de som ikke klarer si nei. "Ditt eget, informerte valg" er et merkelig konsept når verden rundt deg så og si er konstruert for å få deg til å velge feil!

Å fjerne bolleposene fra bensinstasjonen er kanskje litt drastisk, det er jeg enig i. Likevel, jeg synes det er galt at man ikke skal kunne transportere seg selv uten å måtte bli fristet til å kjøpe skadelige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hvordan de tenker med bollene, egentlig. Merker det selv på diett nå, alle er ute etter å få meg til å sprekke, skal jeg kaffe-påfylle eller kjøpe kylling er jeg, banna bein, nødt til å gå forbi hyller på hyller med kake og snop. Ingen "spiller på lag" liksom.

Slet noen år med chips hyllen selv :) Men man kan ikke unngå alle fristelser uansett så man har bare nødt til å gradvis øke viljestyrken samt få et mer fornuftig syn på kostholdet. Man kan programmere hjernen ganske greit i den retningen man vil om man er bevisst nok på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si noe om overvektige i det hele tatt så synes jeg det virker som om han fyren her bare leiter etter ting som "diskriminerer" overvektige.

Om man er såpass diger at man vet ta vanlige bilbelter ikke passer så tar man gjerne med seg en belteforlenger selv? Gravide bruker spesialsele, og den hadde jeg med meg selv jeg skulle sitte på med andre, for jeg krevde ikke at alle skulle gå til innkjøp av spesialsele for gravide sånn at de hadde det i beredskap. Mulig jeg skulle gjort det og deretter ment å bli diskriminert og undertrykt når de ikke hadde det...

Sutring. Buhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...