Gå til innhold

Opcode

Medlemmer
  • Innholdsteller

    145
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Koppen klarer seg helt utmerket på under 100 g tilført karbo daglig, og det er helt uriktig å påstå at man må fylle på med karbo for å holde hjernen igang. Skjønner ikke hvorfor denne myten enda lever...
  2. Jeg ligger på mellom 50-70 gram daglig, men teller ikke. Spiser paleo, så uten korn og sukker begrenser det seg naturlig. Høyere karbohydratinntak er ubehagelig og gjør meg bl.a oppblåst og søtsugen. Jeg leste for en tid tilbake at rundt 70 gram daglig er optimalt (det er hva en normalt aktiv kropp klarer å prosessere), men husker desverre ikke hvor så jeg kan ikke gi deg noen kilde. Personlig tror jeg på at man må føle seg frem til hva som passer for en selv.
  3. Paleo gir utrolig gode effekter på helse og velvære. Det beste jeg noensinne har gjort for meg selv.
  4. Ja, såklart sender deg en PM. Send meg din adresse så skal jeg sende den i dag. Skal til byen snart.
  5. Vil du bytte den i samme jakke str M?
  6. Kvinner anbefales gjerne å ha et større spisevindu enn menn. For meg var et så kort vindu uheldig på sikt. Jeg sleit med å få i meg så mye mat jeg trengte, gikk endel ned i vekt, ble sliten, urolig, mistet hår (!). Bestemte meg for å droppe aktiv PF og bare gå tilbake til å spise når jeg er sulten og være mer påpasselig med matmengdene. Det "skumle" var jo at det tok noen uker før jeg kræsja. I starten følte jeg meg nemlig helt topp og veldig energisk. Jeg er normalvektig og med lav fett%. Litt på nett om kvinner og IF: Should Women Fast? | Mark's Daily Apple Paleo for Women | Sh
  7. Da må fettet være på bekostning av noe annet, og mye fett sammen med et normalt inntak av karbohydrater er ikke å anbefale. Går du derimot på lchf kan du oppleve at vektnedgangen går kjappere om du får mer av dagens energibehov fra fett enn fra proteiner.
  8. Jeg gikk til osteopat for akkurat det samme (skjevt bekken), og fikk korrigert det. Har ikke hatt plager etter det.
  9. Opcode

    Omega 3!!!

    Har alltid kjøpt Triomar-kapsler på apoteket.
  10. Den er god nok til å spise med skje Samme med Nutiva sin koksolje (iHerb)
  11. Kokosfett, smør, nøtter, avocado, fisk, fløte i yoghurten, oljedressinger
  12. Remixet i går og gjorde de helt sukkerfrie. Blendet mandlene sammen med sukrin (så mye jeg liker) og brukte mer kokosfett. Droppet honningen. Funket kjempebra!
  13. Heh, så kult! Så bildene. Gode, ikke sant? Har barn og de syntes det var supergodt, så for dere med småtasser er dette et mye bedre alternativ enn det vanlige lørdagssnopet. Minsta klarte hele 2 stykker, hehe. Mektige saker, og bra er det for da begrenser det seg selv.
  14. Opcode

    Sulten!!

    Når jeg er fysen er det fordi jeg er sulten (evt hormonelt om det er "den" tiden"), så da spiser jeg skikkelig mat. Kjøtt eller fisk med salat eller en diger omelett. Om det er kort tid til middag kan det hende jeg lager en proteinshake med bær og kokosolje.
  15. Spiser paleo, trener fullkropp 2-3 ganger i uka, "aldri" cardio og har 6-pack. Ikke perfekt og helt i mål enda, men den er der Ingen restriksjon i matmengden, men spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett.
×
×
  • Opprett ny...