Gå til innhold

Hvordan takler du boleanklager


Gjest johnmf94

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fått spørsmålet et par ganger, spesielt i garderoben etter en treningsøkt, gjerne en bryst/rygg-økt med masse pump. Jeg skjønner at det kan virke farfetched for enkelte som gjerne bare har trent i underkant av ett år, men det er oppnåelig for de fleste :) Ting Tar Tid! Tar det egentlig bare som et kompliment at noen syns jeg har klart å oppnå noe, som de selv ser på som umulig uten bruk av medikamenter, på en ren måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan oppnå naturlig det andre behøver doping for å oppnå, naturen er urettferdig, så det er vanskelig å si sikkert hvem som har dopet seg inntil de når et visst nivå.

Tim Montgomery har et naturlig testosteronnivå på 300 ng/dl mens Maurice Greene har 900 ng/dl. Når begge doper seg blir det imidlertid mer "rettferdig" dem imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan oppnå naturlig det andre behøver doping for å oppnå, naturen er urettferdig, så det er vanskelig å si sikkert hvem som har dopet seg inntil de når et visst nivå.

Tim Montgomery har et naturlig testosteronnivå på 300 ng/dl mens Maurice Greene har 900 ng/dl. Når begge doper seg blir det imidlertid mer "rettferdig" dem imellom.

Ved hvilken tid på 100m kan man si sikkert at en person er dopet? [\troll]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvite.

Akkurat hvor grensa går kan jeg selvfølgelig ikke svare på :). Har ikke studert det nøye nok heller.

NRK TV - Løpet som sjokkerte verden

Hvis jeg husker riktig fra dokumentaren, så var det 5 av 8 dopingprøver fra 100 meter finalen i Seoul som var "mistenkelige" da prøvene ble reanalysert noen år senere. Det ble ikke gjort noe mer med det, ingen liker skandaler. Av samme grunn nekter de spanske myndighetene i dag å fortelle WADA hvilke fotballstjerner som er innblandet i Operasjon Puerto. Uansett, hvis over halve feltet var dopet for 25 år siden og de allikevel ikke sprang fortere enn 10.0 i snitt, hvordan kan da dagens "dopingfrie" utøvere snitte 9.8? Det er noe som skurrer her.

Athletics at the 1988 Summer Olympics – Men's 100 metres - Wikipedia, the free encyclopedia

Athletics at the 2012 Summer Olympics – Men's 100 metres - Wikipedia, the free encyclopedia

Angående hvite vs. svarte:

In 2010, Christophe Lemaitre became the first white European under ten seconds (although Poland's Marian Woronin had unofficially surpassed the barrier with a time of 9.992 seconds in 1984).[9] In 2011, Zimbabwean Ngonidzashe Makusha became the 76th man to break the barrier, yet only the fourth man not of West African descent.[10] No sprinter of predominantly Asian or East African descent has officially achieved this feat.[11][12][13]

10-second barrier - Wikipedia, the free encyclopedia

2 hvite av 76 under 10 sekunder altså. 72 av 76 med vestafrikansk opprinnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er snarere hvordan takler dere å ikke bli anklaget for å bole? Jeg pleier å si det rett ut: "Du, du tror ikke jeg boler da?". Og så roidrager jeg som en sjimpanse om de ikke synes jeg er bolete. Har ingen problemer med å gripe fatt i nærmeste busk eller potteplante og klaske den i bakken mens jeg banker meg på brystet og skriker og i det hele tatt ser truende og alfa ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan svarer du for deg, når folk sier at du boler?

I det store og hele så prøver jeg å drite en lang mars i tull og vås folk sier til meg, jeg bryr meg ikke. Men jeg skiller på folk som betyr noe for meg, og folk som ikke betyr noe som helst. Den første kategorien er jeg villig til å bruke tid på å svare og forklare, den andre kategorien får bare et tomt blikk, og hjelper ikke det så ber jeg høflig om å la meg være i fred. Jeg behøver ikke forsvare hva jeg gjør og hvem jeg er til fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel egentlig ikke huske å ha fått noen boleanklager slengt etter meg. Men jeg ville nok ikke brydd meg særlig, bare flexet og smilt. Men det jeg derimot begynner å få mer og mer av er kommentarer som "tenk om du hadde bolt, da hadde du vunnet alt som var!" Dette kommer spesielt fra personer som er inne i kroppsbygger/fitnessmiljøet og har eller har ønsker om å stille selv. Jeg syns selv det er veldig uheldig at man skal assosiere bol med vinning. Og at folk tar det som en selvfølge at man må bruke AAS for å hevde seg (selv om det sikkert ikke er langt fra sannheten) i bygging og fitness syns jeg er veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...