Gå til innhold

Hvordan takler du boleanklager


Gjest johnmf94

Anbefalte innlegg

Det var en periode jeg slet mye med sykdom og legene ikke fant ut av hva som var galt, at jeg ble spurt.

Det hele startet med at en av legene holdt et 10min langt foredrag angående AAS. Før han til slutt spurte meg om jeg gikk på det og eventuelt hvor lenge jeg hadde gått på det.

Smilte fra øre til øre resten av uka :D

ps: Skal nevnes at jeg verken er kraftig eller sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri direkte blitt anklaget for å bruke steroider, men jeg har fått mistanker rettet mot meg. De gangene noen ymter bortpå temaet, nevner jeg følgende:

  • At de bør sette seg mer inn i trening, kosthold og restitusjon. Kunnskap medfører bedre resultater enn hva gjennomsnittet kan vise til. Jeg har helt siden jeg startet å trene snakket med personer med ulik bakgrunn, lest faglitteratur m.m. Dette har gitt meg noe innsikt på emnene nevnt ovenfor, og jeg er bedre i stand til å være kritisk i forhold til hva jeg ønsker å ta nærmere i øyesyn.
  • At de ikke har noen som helst grunnlag for å uttale seg om min situasjon - hva vet de om hvordan jeg lever, hva jeg prioriterer og hvor dedikert jeg er?. Jeg lever og ånder for å bli sterkere, og det er, ved siden av jobb og familie, det som betyr mest for meg.
  • At jeg har skrevet under på en antidopingkontrakt som tilsier at jeg kan bli testet når og hvor som helst, og at jeg ønsker å konkurrere på like vilkår. Det handler om respekt for idretten og konkurrentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri direkte blitt anklaget for å bruke steroider, men jeg har fått mistanker rettet mot meg. De gangene noen ymter bortpå temaet, nevner jeg følgende:

  • At de bør sette seg mer inn i trening, kosthold og restitusjon. Kunnskap medfører bedre resultater enn hva gjennomsnittet kan vise til. Jeg har helt siden jeg startet å trene snakket med personer med ulik bakgrunn, lest faglitteratur m.m. Dette har gitt meg noe innsikt på emnene nevnt ovenfor, og jeg er bedre i stand til å være kritisk i forhold til hva jeg ønsker å ta nærmere i øyesyn.
  • At de ikke har noen som helst grunnlag for å uttale seg om min situasjon - hva vet de om hvordan jeg lever, hva jeg prioriterer og hvor dedikert jeg er?. Jeg lever og ånder for å bli sterkere, og det er, ved siden av jobb og familie, det som betyr mest for meg.
  • At jeg har skrevet under på en antidopingkontrakt som tilsier at jeg kan bli testet når og hvor som helst, og at jeg ønsker å konkurrere på like vilkår. Det handler om respekt for idretten og konkurrentene.

Det er selvfølgelig fasitsvaret men er det verdt å forklare det til alle som spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trent i flere år, så er det faktisk lett og skille på folk som har tatt bol eller ikke.

Det vises utrolig godt i muskalturen, spess overarmer og biceps. ( muskler er ballong aktig )

og unaturlig bra framgang i vektøkning og størrelse.

Jeg er ganske sikker på at jeg kan se hvem som ikke boler eller ikke hvis du setter 2 random dudes på siden av hverandre som har/ikke benyttet seg av en kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange av dere er det som får seriøst anklager egentlig? :D

og det er vel ingen som beskylder damer for boling?

På bygda hjemme kan bola være slang for at du er beef og svææer.

Ellers som Karl P sier, er det altid noen uvite kids som slenger ut en random kommentar.

Har vel aldri hent at noen randoms har anklaget meg for doping, men mange bekjente kan nok nevne det når jeg treffer dem igjen på ferie osv. They be mirin ofc :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trent i flere år, så er det faktisk lett og skille på folk som har tatt bol eller ikke.

Det vises utrolig godt i muskalturen, spess overarmer og biceps. ( muskler er ballong aktig )

og unaturlig bra framgang i vektøkning og størrelse.

Jeg er ganske sikker på at jeg kan se hvem som ikke boler eller ikke hvis du setter 2 random dudes på siden av hverandre som har/ikke benyttet seg av en kur.

Haha... "Muskler er ballong aktig". Kan du forklare hvordan de blir "ballong aktig"? Er det forskjell på muskler bygget med steroider og muskler bygget uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig fasitsvaret men er det verdt å forklare det til alle som spør?

Ja, fordi dette er noe som er veldig viktig for meg! Jeg har aldri brukt, og jeg har aldri vurder å bruke, anabole steroider. Jeg vil derfor bruke både tid og krefter på å avkrefte alle mistanker rettet mot meg, eller min idrett. Samtidig vil jeg forklare tvilerne og anklagerne at man kan oppnå langt mer enn hva mange ser ut til å tro, hvis man er dedikert nok til det man driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... "Muskler er ballong aktig". Kan du forklare hvordan de blir "ballong aktig"? Er det forskjell på muskler bygget med steroider og muskler bygget uten?

Ja, det er en viss forskjell. Muskler som er lagd ved hjelp av bol (bolemusklerTM) har ofte en skarpere look, noe som skyldes en unaturlig (lav) sammensetning av muskel/vann. I tillegg har bolemuskler en evne til å danne utvortes symptomer i form av acne(kviser). Forholdet mellom ytelse og kraft er også noe skjevt balansert i retning av høyere volum og mindre kraft. Dette er veldig synlig ved at bolere ofte ikke er så sterke som de ser ut som. Muskler som er lagd uten steroider vil på den annen side bære preg av å være mer naturlig formet - ofte kalt "tonet" og ha et motsatt styrke/volum-forhold.

Det er både positive og negative sider ved begge deler, men alt i alt er naturlige muskler mye "bedre" totalt sett enn de som lages ved hjelp av kunstig testosteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en viss forskjell. Muskler som er lagd ved hjelp av bol (bolemusklerTM) har ofte en skarpere look, noe som skyldes en unaturlig (lav) sammensetning av muskel/vann. I tillegg har bolemuskler en evne til å danne utvortes symptomer i form av acne(kviser). Forholdet mellom ytelse og kraft er også noe skjevt balansert i retning av høyere volum og mindre kraft. Dette er veldig synlig ved at bolere ofte ikke er så sterke som de ser ut som. Muskler som er lagd uten steroider vil på den annen side bære preg av å være mer naturlig formet - ofte kalt "tonet" og ha et motsatt styrke/volum-forhold.

Det er både positive og negative sider ved begge deler, men alt i alt er naturlige muskler mye "bedre" totalt sett enn de som lages ved hjelp av kunstig testosteron.

Det du "forklarer" her kan skje ved visse typer steroider mens man er på kur. Dette er bare visuelt. Svaret ditt gir inntrykk av at du egentlig ikke har peiling. Synes det var litt morsomt at en kan se om en har bolet eller ikke (lenge etter kur) som han ene skrev ovenfor. Steroider lager ikke annerledes muskler. De forandrer fasongen din, gjør muskelcellene dine større osv basert på genene dine. Dette skjer med et mye høyere tempo enn hvis du skulle gjøre det naturlig. Kort sagt du når ditt genetiske potensial fortere. De lager ikke nye og annerledes muskelceller (dette er andre ting som gjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du "forklarer" her kan skje ved visse typer steroider mens man er på kur. Dette er bare visuelt. Svaret ditt gir inntrykk av at du egentlig ikke har peiling. Synes det var litt morsomt at en kan se om en har bolet eller ikke (lenge etter kur) som han ene skrev ovenfor. Steroider lager ikke annerledes muskler. De forandrer fasongen din, gjør muskelcellene dine større osv basert på genene dine. Dette skjer med et mye høyere tempo enn hvis du skulle gjøre det naturlig. Kort sagt du når ditt genetiske potensial fortere. De lager ikke nye og annerledes muskelceller (dette er andre ting som gjør).

Hva med forholdet mellom muskelgruppene da? Det nevnte du ingenting om. Traps og deltoid musklene har en tedens til å vokse og respondere kraftig på de som boler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Det du "forklarer" her kan skje ved visse typer steroider mens man er på kur. Dette er bare visuelt. Svaret ditt gir inntrykk av at du egentlig ikke har peiling. Synes det var litt morsomt at en kan se om en har bolet eller ikke (lenge etter kur) som han ene skrev ovenfor. Steroider lager ikke annerledes muskler. De forandrer fasongen din, gjør muskelcellene dine større osv basert på genene dine. Dette skjer med et mye høyere tempo enn hvis du skulle gjøre det naturlig. Kort sagt du når ditt genetiske potensial fortere. De lager ikke nye og annerledes muskelceller (dette er andre ting som gjør).

Woho.

lYZre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... "Muskler er ballong aktig". Kan du forklare hvordan de blir "ballong aktig"? Er det forskjell på muskler bygget med steroider og muskler bygget uten?

Du fikk det fint forklart av iamabro.

The steroid PUMP

What accounts for the incredible pump I get while I am

using gear ?

The "steroid pump" does have an actual physiological

explanation. It is primarily due to the fact that there is

more blood available in the body during a steroid cycle.

One of the affects of anabolic steroid use is an increased

production of RBC's (red blood cells).

That increases blood volume and greatly improves the

oxygen carrying ability of blood. This increases the

efficiency and endurance of skeletal muscle cells. A 200

pound lifter could carry an extra liter of blood during

this time.

This increased blood volume partially explains why some

athletes feel "pumped" all the time while they are on a

steroid cycle. It also explains the incredible pump you

get while working out at this time.
(y)

Du har bursdag hver dag med steorider
:)

Ballonger overalt rundt omkring på kroppen
:bored:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av veninner at en kompis av meg gikk på bol, han har trent et helt liv og har derifra "retten" på den kroppen han har. Uansett ville de ikke gi seg. Jeg spurte kompisen min, fordi han er i miljøet til å kunne begynne, og for å forsikre meg at han holdt seg på den sunne siden og ikke ødela den flotte kroppen med å bli en "klump" med muskler. Han ble skikkelig lei seg for at disse ryktene gikk rundt, og at noen trodde alt han hadde jobbet evig mange timer etter var kommet ved bruk av bol. Han fikk et innsyn av at jenter rundt ham så på kroppen hans og tenkte "bole tulling" istedefor "aktiv, atraktiv og god person"..

Bare for å få en litt annen side av saken inn..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
Jeg kan vel egentlig ikke huske å ha fått noen boleanklager slengt etter meg. Men jeg ville nok ikke brydd meg særlig, bare flexet og smilt. Men det jeg derimot begynner å få mer og mer av er kommentarer som "tenk om du hadde bolt, da hadde du vunnet alt som var!" Dette kommer spesielt fra personer som er inne i kroppsbygger/fitnessmiljøet og har eller har ønsker om å stille selv. Jeg syns selv det er veldig uheldig at man skal assosiere bol med vinning. Og at folk tar det som en selvfølge at man må bruke AAS for å hevde seg (selv om det sikkert ikke er langt fra sannheten) i bygging og fitness syns jeg er veldig trist.

Jeg tenker det samme som deg Stig.. har en del venner som boler som har sagt det samme til meg.

"Hvis du har gått på AAS, tenk hvor stor du har blitt" ( etter og ha trent i 10 år )

Er dritt lei av og bli tvunget til å sammenligne meg selv med folk som boler, men sammtidig så gir det litt (bare litt) motivasjon til å bevise at det går ann uten.

etter hardkjør på et pavlo program, så er progresjonen veldig lav ( men fortsatt "ok" )

Så får du i trykt boleklagene i trynet, og av det oppfølger det i ofte i bakhode at AAS kunne ha gjort ting veldig lettere.

Sliter syykt med motivasjon for tiden.. Mye av de isolerte øvelsene bare detter ut av programmet med tiden, en etter en..

Sitter fader meg igjen snart med bare baseøvelser 6 ganger i uken.

Sad story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...