Gå til innhold

Lennart89

Medlemmer
  • Innholdsteller

    369
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Lennart89

  1. Lennart89

    2048

    AAAAAAARRRAAAHGAAARRRARWARSJWOSNWOSOW!!!!!!!!! .... Ser ut som jeg må kjøpe meg ny laptop da den forrige ble utsatt for en svært så uheldig ulykke, type fritt fall fra øverste etasje. PS: JEG SKREV DETTE PÅ MOBILEN! Hehe... neida. joda.
  2. ligger på rundt 250-300 daglig:) 110-112kg kroppsvekt. Rundt 50g av dette fra pulver. Har høyt inntak av karbohydrater og moderat inntak av fett.
  3. Begge deler kan være veldig fint og mindre fint. Én ting er sikkert, og det er at damer som er sikker på egen kropp er mer sexy enn de som ikke er (ja, alt er relativt, før noen begynner å trolle her).
  4. Jeg liker å se tøff ut på trening. Gleder meg til den dagen jeg bøyer 200kg utstyrsfritt i pikachu-kostyme. DÉT er kult.
  5. Nå ble det litt off-topic å dra inn de narkomane i Nygårdsparken, men etter flere "innbruddsepisoder" der de tar alt fra sko til stearinlys i vinduet i leiligheten vår, så følte jeg de fortjente en plass i hysteriet Men når det kommer til tiltak for reduksjon av narkotikaproblemet i Bergen, så ser jeg for meg at det burde vært opprettet institusjonsanstalter (flere enn det er) på isolerte øyer i Hordalandsområdet hvor de så seg nødt til å jobbe for føden, og hvor det ikke ble brukt i overkant mye ressurser (økonomisk) på å gjennomføre dette. Er det naivt? Mulig. Vil det føre til et større pro
  6. Doping innen idrett (og i nygårdsparken) setter jeg meg 110% imot. DET SAGT, så ville jeg vært ekstremt forsiktig med å starte en haters-thread hvor du også slenger inn et bilde eller to av det du sikter til som tilfeldige personer, da dette lett kan trekkes ut av kontekst. Skal du ytre dine meninger på sosiale medier, så bør du kunne vise litt, hva skal vi si, profesjonalitet? Ikke at jeg forventer at kun profesjonelle journalister bør kunne skrive artikler og annet på nettet, men sørg ihvertfall for at man ikke skaper et helvete bare for å skape et helvete. Skal fitnessbloggen jobbe
  7. Selv på vektertorget i Bergen må man ty til teiping av 5-kiloskiver på 50kg hantlene.. Blir fort smålig frustrerende å bygge 60kg hantler utav 40kg hantler O.o
  8. Back to topic. Å fremstå som et senter som stiller seg 100% imot doping er ikke mindre enn superfantastisk. At de som trener der må se seg nødt til å gjennomføre (vel og merke private tester som er anonymt i forhold til resten av kundene) dopingtester på senteret sin regning er et bra tiltak. Og her burde de sette en strek og et punktum. For hvis dette er tiltak senteret ditt sier de vil ta i bruk for å fjerne dopmisbrukere, da ser jeg INGEN grunn til å ta i bruk tiltak som fjerning av utstyr som erfarne treningsutøvere tar i bruk. Det er idioti på sitt beste/verste, og 110% bak mål. D
  9. Igår var jeg på kiwi, hvor de hadde 300 grams versjonen til 14.30kr, og den nye 430 grams versjonen til 34.50kr.. Fikk sjokk når jeg kom til kassen for å finne ut hva den kostet
  10. 2 liter sørlands-is alla typen krokan før 2x10km roing på vannet.. IKKE kult for han som satt bak meg i båten!
  11. Ved at du har økt energiinntaket (og da henholdsvis karbohydratinntaket vil jeg gå ut i fra) så bygger du opp glykogenlageret ditt i kroppen. Med tanke på at ett glykogenmolekyl binder 2 vannmolekyl, så vil du derfor øke litt i vekt i starten, men det så og si kun vann. For at du skal økte 1.5kg i fett så må du ha et overskudd på rundt 11 000 kcal over forbrenningen din, noe som skal ekstremt mye til på så kort tid med et inntak på kun 2200 kcal per dag Og som du selv sier - målene på kroppen er de samme. Jeg foreslår at du kaster vekten ut vinduet, da den ser ut til å stresse deg mer enn
  12. Har fått spørsmålet et par ganger, spesielt i garderoben etter en treningsøkt, gjerne en bryst/rygg-økt med masse pump. Jeg skjønner at det kan virke farfetched for enkelte som gjerne bare har trent i underkant av ett år, men det er oppnåelig for de fleste Ting Tar Tid! Tar det egentlig bare som et kompliment at noen syns jeg har klart å oppnå noe, som de selv ser på som umulig uten bruk av medikamenter, på en ren måte:)
  13. Håper å unngå å kaste så mye bensin på bålet i denne tråden, men here's my 2 cents on the matter. Det er logisk å annta at de som blir tatt for doping innen en sport ikke representerer statistikken på hvor mange som faktisk doper seg. Hadde det vært slik at 75% + + av de som doper seg hadde blitt tatt, så hadde sjansen for at en blir tatt vært såpass stor at en ikke hadde gjort det. Enten så foregår dopingen innen en sport i organiserte puljer og innenfor lukkede dører (og da mindre sjanse for å bli tatt), eller så er det såpass mange som gjør det (og få som blir tatt) at det er mer sannsy
  14. Enig med LeanMachine. Bruk gjerne andres resultater som en motivasjonsboost, men den største motivasjonen i mitt perspektiv kommer fra det å krige med seg selv og sine egne resultater. Røde tall og fremgang er den absolutt aller største motivasjonen jeg kan få - et bevis på at det jeg gjør har noe for seg, og at det fungerer:) Dette kan være alt fra den ekstra rep'en du har slitt så mye med å få ut i en øvelse, eller at treningen du har tilbakelagt gjenspeiler seg i det daglige liv når bakken som en gang var et helvete å komme seg opp nå kjennes ut som kun en flat strekning. Andre mind
  15. Jeg ville prioritert pull-ups og markløft, for så å supplementere med øvelser som sittende og/eller liggende roing, nedtrekk, stående roing med stang, roing med hantler etc.. Av personlig erfaring kan jeg bare si at jeg angrer DYPT på at jeg ikke prioriterte funksjonable øvelser i starten av treningskarrieren min (markløft/pull-ups/knebøy) Hvor i Bergen trener du?
  16. "- Fem desiliter sjokomelk eller et par brødskiver med ost og skinke gir samme nytte." Kjenner jeg koker når jeg leser et så latterlig simplifisert utsagn som dette. Det er trist at slike artikler i media blir tatt seriøst når det ikke finnes fnugg av back-up i form av kildehenvisning og proper research. Jeg er langt fra uenig i at en del har feilt syn på meningen med et kosttilskudd - at det nettopp er et tilskudd. At man derimot skal føyse de positive sidene ved det av banen av den grunn, syns jeg blir rimelig uproffesjonelt. Med den oppmerksomheten proteinpulver og proteinshakes
  17. Actually, valid question! 1 liter muskler, høyere tetthet (g/mL).
  18. En stille protest, men samtidig et rop om hjelp. Om jeg selv hadde vært denne personen, så ville jeg tenkt på det som et paradoks: "Jeg er sulten, jeg er tiltaksløs, kroppen min er fucked up uansett. Hvem bryr seg i utgangspunktet? Hva er vitsen med sunn mat? Det er jo en tapt kamp for meg uansett. Ja, det suger. Skulle ønske jeg var normal, men det blir urealistisk tenking. Dette er kroppen jeg har, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg kan ihvertfall spise junkfood. Det er jo litt digg da.. Ingen ting å ødelegge som ikke allerede er ødelagt. Ingen som bryr seg uansett.. Hvorfor s
  19. Om vedkommende som kommer bort klarer å argumentere bra for hvorfor jeg utfører øvelsen feil - hvilke konsekvenser det vil få å utføre øvelsen på den måten jeg gjør det, skadefremkallende effekter, etc.. og hva som er fordelen med måten vedkommende utfører øvelsen på kontra måten jeg gjør det på, jo da er jeg overmåtlig takknemlig:) Jeg har selv tatt knebøy på 6 forskjellige måter før jeg endelig nå tar konkrete og skikkelige ATTG-bøy med god teknikk, men det er kun grunnet at jeg var determinert på å utføre det slik det er ment til å gjøres. Hadde jeg hatt mentaliteten til en skal vi si "
  20. Leste artikkelen av John Roger Andersen flere ganger, og kjente jeg ble mer og mer provosert for hver gang. Jeg har selv vært overvektig, men visste hva som skulle til for å gjøre noe med det - og gjorde nettopp dette. Jeg grøsser av fedmekirurgi. Etter å ha dedikert store deler av livet mitt til trening og kosthold, så tenker jeg tilbake på før jeg startet - hva om jeg hadde gått for "gastric bypass" istedet? I forhold til hvordan ting er nå så kan jeg ikke se på det som annet enn at en stor del av livet mitt ville vært ødelagt. Ødelagt av latskap. Det er forskjell på oss, og noen ha
  21. Enig med Asle. Vil tørre å påstå at VT er et rent senter nå, spesielt sett utifra tilstandene for kun noen få år siden. Det skal ikke legges skjul på at det ser ut som at det kommer et juicehead inn every know and then i løpet av året, men det føler jeg nærmest jeg ser på de fleste overbefolkede sentrene
  22. Enig der. Kjør lette vekter i starten til det sitter innen knebøy og mark - to øvelser du ikke vil komme skeivt ut i:)
  23. Ja, en har jo clean & jerk som tar det til et nytt level:) Men ja, beklager, ble litt revet med. Jeg ville ikke anbefalt færre reps på noen måte, for det impliserer jo enda høyere belastning. Jeg ville startet med flere reps (minimum 10 reps) og startet med dype knebøy, for så å få noen som har peiling til å se på utførelsen og teknikken.
  24. Dette blir det pipestilkbein av. Én øvelse på bein én av øktene i uken? Spent på hvordan PT'en din ville argumentert for dette valget av øvelser. Du kommer også til å slite med markløften om du ikke sørger for å bygge opp setemuskulaturen i hoftene, noe du gjør gjennom knebøy/bulgarsk utfall/hip-thrust/goodmornings etc.. Og jeg ville ALDRI rådet en som var helt fersk til å kjøre 5 reps på sett innen de kanskje mest kompliserte øvelsene som finnes; knebøy og markløft. Hvis du kjører 110% prikkfri teknikk fra starten av, så går det fint. Jeg kan med 98% sikkerhet si at det kommer du derimot
  25. Må innrømme at jeg ikke orket å lese gjennom alle kommentarene til hovedinnlegget, og gav meg vel etter rundt 20-30 innlegg. Anywhoooo.... Nå skal jeg nevne et par ting utifra personlig erfaring gjennom de siste årene når det kommer til økning av muskelmasse og redusering av fettprosent. Punkt nr. 1: Du kan ikke, og vil aldri kunne punktforbrenne. Med det mener jeg at du vil ikke kunne forbrenne fett på magen ved å trene situps spesifikt. Så har vi avklart det Jeg ville slengt på en god andel mer proteiner i kosten enn det du har for øyeblikket! Supre, og relativt billige kild
×
×
  • Opprett ny...