Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

Ja og vi har god kontroll på dette, men jo mere dere rapporterer jo enklere er det, da vi (tro det eller ei) ikke er her 24/7. Å alt vårt arbeide er reaktivt, altså etter det har skjedd. Så noen ganger blir noen ting liggende en time eller to før det oppdages, men slik er det bare. Jeg oppfordrer fortsatt deg og andre til å rapportere alt dere synes er feil/plagsomt osv. Akkurat det du tenker på her er vi på hugget på å ja, folk blir utestengt m.m

Er bare redd for å bli sånn "nabokjerring":p Hu som følger med og maser..hehe Er vel ikke min plass å være noe slags vaktbikkje på bestemte tema, men hvis det hjelper at jeg er litt ekstra obs på det, så kan jeg godt sende melding til mods. når det er nødvendig.

Hadde forsåvidt vært kjekkt med en måte å lettere finne de som er pålogget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare redd for å bli sånn "nabokjerring":p Hu som følger med og maser..hehe Er vel ikke min plass å være noe slags vaktbikkje på bestemte tema, men hvis det hjelper at jeg er litt ekstra obs på det, så kan jeg godt sende melding til mods. når det er nødvendig.

Hadde forsåvidt vært kjekkt med en måte å lettere finne de som er pålogget:)

Du kan trykke på "rapporter" på det aktuelle innlegget. Da slipper du å sende melding til en spesifikk moderator som kanskje ikke ser dette på noen timer. Når du rapporterer så kommer det opp en varsel hos samtlige moderatorer, og det blir laget en tråd der flere kan komme med sine innspill. Mye mer effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trykke på "rapporter" på det aktuelle innlegget. Da slipper du å sende melding til en spesifikk moderator som kanskje ikke ser dette på noen timer. Når du rapporterer så kommer det opp en varsel hos samtlige moderatorer, og det blir laget en tråd der flere kan komme med sine innspill. Mye mer effektivt :)

Takk!:)

Går det an å rapportere en tråd, eller bare svar/innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!:)

Går det an å rapportere en tråd, eller bare svar/innlegg?

Du rapporterer innlegget, men vi går igjennom hele tråden for å se det i kontekst, hva som skjer videre. og om du har noe på hjertet så skriv gjerne det i rapporteringen. Da slipper vi å lete oss fram samt gjette hva grunnen til rapporteringen er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du rapporterer innlegget, men vi går igjennom hele tråden for å se det i kontekst, hva som skjer videre. og om du har noe på hjertet så skriv gjerne det i rapporteringen. Da slipper vi å lete oss fram samt gjette hva grunnen til rapporteringen er ;)

Du kan rapportere enkeltinnlegg, men du får skrive en melding også, så da kan du evt skrive at det gjelder hele tråden :)

Superdupert, gutta!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nybegynner-FAQ da, eller til og med et lite underforum for nybegynnere? Her kunne man hatt så mangt;

- Noe ala "les dette før du poster", en oppfordring til å søke rundt + info om at tråder som allerede finnes/er postet på feil sted vil slettes eller flyttes (dersom dette skal bli praksis)

- Info om retningslinjer for posting av form/rumpebilder (og kanskje et lite hint om at fullt navn+ansikt+stringtruse-og-ingen-bh-bilder kanskje ikke er noe man bør legge ut uten at det er ok at de blir liggende på nettet "foralltid")

- Oppfordring til å inneha et visst kunnskapsnivå/egen erfaring før man rådgir folk?

- En henvisning til andre faqs og samletråder; feks

- Lurer du på noe om kosthold? Her er kostholdsFAQ-en vår

- Her er nybegynnerguiden for styrketrening

- Lurer du på om programmet ditt er bra? Post det i Rate my workout

- Opprette tilsvarende tråd for Rate my diet? Syns tråder med dette temaet har eskalert i det siste, og å samle dem hadde kanskje vært ålreit...

- (Kanskje informere om at vi har en Tråd for dumme spørsmål? :sneaky: )

- Tips for hvordan forumet "funker"; du trenger bare én loggbok, linke til loggboken under avataren fikses slik, du kan følge/ignorere personer dersom du vil, rapporterer du et innlegg skjer sånn og slik osv.

- Om spiseforstyrrelser på forumet?

Dere skjønner greia. Tror ikke (de fleste) folk fremstår som irriterende/uvitende/late fordi de er idiotiske mennesker, og det kan hende at tydeligere retningslinjer både om hva som finnes på forumet og hvordan vi vil at folk skal oppføre seg her kan hjelpe på at det faktisk forekommer. Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Oppfordring til å inneha et visst kunnskapsnivå/egen erfaring før man rådgir folk?

Hvis man ikke har solide grunnlag for en uttalelse, utadding el hva det skulle være, så kan man heller formulere seg litt mer korrekt(og ydmykt) med f.eks.

-kanskje du kan prøve (...)/ spørre (...)

-for min egen del/min erfaring/jeg syns o.l. MEN -det er bare min erfaring/min mening/noe jeg syns-

eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ydmykhet kommer man uansett langt med, men det er en vanskelig balansegang å kombinere et levende og dynamisk forum med krav om kompetanse hos brukerne. Hvem avgjør hva inngangsbilletten skal koste?

Jeg vil heller vasse side opp og side ned med vittige, dumme, kloke og reflekterte innlegg, det er det som gir forumet verdi for meg, og med god og aktiv moderasjon er det fullt mulig å oppnå dette samtidig som man sørger for at folk får svar på spørsmålene sine.

Edit: For the record, jeg syns modsa gjør en framifrå jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ydmykhet kommer man uansett langt med, men det er en vanskelig balansegang å kombinere et levende og dynamisk forum med krav om kompetanse hos brukerne. Hvem avgjør hva inngangsbilletten skal koste?

Det jeg tenkte på var vel ikke nødvendigvis en inngangsbillett i form av formell utdannelse el.l., men en slags poeng om at man helst skal bidra når man faktisk har noe konstruktivt å komme med knyttet til det ts spør om :) Å tydeliggjøre sin posisjon som "synser" slik Gamla foreslår kan nok sikkert også være lurt, ettersom det dessverre skjer at det kommer bombastiske råd fra relativt uerfarne og "synsende" personer som slukes rått av den (ofte nybegynneren) som spør. Det er ikke alltid det oppstår en sunn diskusjon mellom flere brukere og/eller moderatorer, og en viss form for refleksjon og skepsis - både knyttet til egen "makt" som bidragsyter i et forum og til den personen som sitter på andre siden og svarer på dine spørsmål - mener jeg kan være et nytting poeng å trekke fram for nye medlemmer. Er like mye for "side opp og side ned med vittige, dumme, kloke og reflekterte innlegg" som du er, men tror flere kunne dratt bedre nytte av dette dersom de ble bevisstgjort på at det er meninger og standpunkter som ytres - og ikke det O Store Svar om trening og kosthold.

EDIT: Kanskje litt kjapp info om disse "signaturene" kunne gjort noe av nytten? Noe à là "De med signatur har oppgitt fagbakgrunn/tyngde bak det de sier, resten av oss er vanlige dødelige med mer eller mindre peiling på det de sier"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de 3 siste sidene har vært sovemedisin. er det bare kjedelig folk her, eller har dere moderert ihjel hele forumet?

normalt så er jo kråps byggere morsomme typer, men her virker det som det er om å gjøre å være 9gag,zyzz og alfa. og ta 90 i benken.

IAmaBro, Rock og McBain er jo de eneste som gjør forumet verdt å titte innom av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå forumet, der vil det alltid være mange dumme spørsmål og noobs som er selverklærte eksperter på alt. Jeg syntes hovedproblemet ligger på forsiden, hvor det spesielt de siste månedene har vært jevnt over meget svake artikler faglig sett med noen få hederlige unntak. En del av artiklene får klikk.no til å se ut som den intellektuelle høyborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...