Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

Selvsagt! En sak har to sider. Her, tok eirich en feilvurdering, i og med at han antok noe som ikke stemte.

Man må få lov å kommentere det man vil kommentere, utifra kunnskap eller ikke. De fleste her inne, ville nok rådet denne, unge, tynne jenta til å gå opp noen kilo, men det skjønnte ikke denne eirich.

Denne meg følger de retningslinjene som er blitt gitt meg. Vi ønsker heller en rapportering for mye en for lite på slike ting, 45kg er vil tilsvare en BMI på undervekt, så selv om det er helt harmløst er det bedre at man blir gjort oppmerksom på tråden. Spesielt med den enorme pågangen vi har hatt med SF relaterte poster og tråder. Om du er uenig med retningslinjene får så være, men det kan ikke jeg endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller et kroneksempel på at det mottaker tolker når han/hun leser det som står ikke nødvendigvis reflekterer det den som skrev det mente.

Meget mulig, det.

Denne meg følger de retningslinjene som er blitt gitt meg. Vi ønsker heller en rapportering for mye en for lite på slike ting, 45kg er vil tilsvare en BMI på undervekt, så selv om det er helt harmløst er det bedre at man blir gjort oppmerksom på tråden. Spesielt med den enorme pågangen vi har hatt med SF relaterte poster og tråder. Om du er uenig med retningslinjene får så være, men det kan ikke jeg endre.

Skjønner dette. Men jeg er uenig i at vi ikke skal komme med noen vettuge råd til denne omtalte 45kilos-jenta.

Ja, jeg ser at vi, som personer, burde rapportere innlegget, men ser du at vi er i vår fulle rett til å prøve å gi ett krast svar om at - vekten din må opp, du er for tynn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ser du at vi er i vår fulle rett til å prøve å gi ett krast svar om at - vekten din må opp, du er for tynn?

Gir du dette krasse svaret for å hjelpe vedkommende eller for å hevde deg selv i såfall? Og dersom det første, tror du det er en spesielt fruktbar metode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksgrense på 5 innlegg dagen og 5 bilder i uka (hvorav maks er 1 stk preworkouttrynebildemedtommelenopp)

Hva folk spammer inne i loggbøkene sine bør strengt tatt ikke irritere folk. Det gir ikke mindre plass til annet innhold, og det kommer ikke på what's new. Eneste måten det er et problem er hvis man trykker på de, og så irriterer seg over de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig, det.

Skjønner dette. Men jeg er uenig i at vi ikke skal komme med noen vettuge råd til denne omtalte 45kilos-jenta.

Ja, jeg ser at vi, som personer, burde rapportere innlegget, men ser du at vi er i vår fulle rett til å prøve å gi ett krast svar om at - vekten din må opp, du er for tynn?

Du kan skrive det så mye du vil, jeg har ikke nektet deg eller noen andre det. Men jeg har anbefalt og rådet dere til å heller rapportere det en å falle for fristelsen å starte med "though love". Grunnen er at vi ønsker å låse tråden om det stemmer eller mistenkes sykdom, og om denne jenta faktisk er syk kan du skrive det så mye du vil. Når leger, foreldre, venner og bekjente ikke blir hørt, så hjelper det ikke å skrive det over internett heller.

Om du ikke har lest det så se punktet med å hjelpe andre over internett:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Som jeg sier, jeg har ikke fratatt din rett til å gi henne ett svar, men ønsker heller at du sparer det til noen som faktisk kan ha utbytte av det. Så du er i din fulle rett, men viser tråden seg å være i strid med retningslinjene så har det lite å si hva som blir skrevet da den uansett ikke forblir åpen. Derfor er det greit med en rapportering tidligst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir du dette krasse svaret for å hjelpe vedkommende eller for å hevde deg selv i såfall? Og dersom det første, tror du det er en spesielt fruktbar metode?

Det er kanskje litt vanskelig å vise i ett innlegg, men. Men jeg, som person, er ute etter å hjelpe andre mennesker. Så jeg hadde nok gitt dette svaret for å hjelpe. Som en annen sa lenger oppe i denne tråden. " Noen trenger å høre dem er feite".

Eller, for å omformulere det. Noen trenger å skjønne at de har litt feil perspektiv på ting. Dette, vil jeg si høres litt arrogant ut, fra min side, men poenget kommer frem, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive det så mye du vil, jeg har ikke nektet deg eller noen andre det. Men jeg har anbefalt og rådet dere til å heller rapportere det en å falle for fristelsen å starte med "though love". Grunnen er at vi ønsker å låse tråden om det stemmer eller mistenkes sykdom, og om denne jenta faktisk er syk kan du skrive det så mye du vil. Når leger, foreldre, venner og bekjente ikke blir hørt, så hjelper det ikke å skrive det over internett heller.

Om du ikke har lest det så se punktet med å hjelpe andre over internett:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Som jeg sier, jeg har ikke fratatt din rett til å gi henne ett svar, men ønsker heller at du sparer det til noen som faktisk kan ha utbytte av det. Så du er i din fulle rett, men viser tråden seg å være i strid med retningslinjene så har det lite å si hva som blir skrevet da den uansett ikke forblir åpen. Derfor er det greit med en rapportering tidligst mulig.

Alt blir lettere når man legger det frem på den måten der, eirich. Jeg skjønner hva du mener, og må si meg relativt enig i det du skrev der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt vanskelig å vise i ett innlegg, men. Men, jeg, som person, er ute etter å hjelpe andre mennesker. Så jeg hadde nok gitt dette svaret for å hjelpe. Som en annen sa lenge roppe i denne tråden. " Noen trenger å høre dem er feite".

Eller, for å omformulere det. Noen trenger å skjønne at de har litt feil perspektiv på ting. Dette, vil jeg si høres litt arrogant ut, fra min side, men poenget kommer frem, håper jeg.

Jeg er helt enig i at noen trenger å høre at de har feil perspektiv. Men dette er generelt et felt man skal trå litt varsomt i, og man kan si disse tingene uten å være krass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at noen trenger å høre at de har feil perspektiv. Men dette er generelt et felt man skal trå litt varsomt i, og man kan si disse tingene uten å være krass :)

Ja, det er jeg enig i. Det er vanskelig å bedømme ett menneske bak et tastatur, ja. Og ja, man har alltid ett valg om man skal bruke en krass undertone i innlegget sitt. Noen tar det til seg med krass tone, andre ikke. Folk er forskjellige, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, ved å rapportere innlegg så sikrer man hvertfall at brukeren blir fanget opp. Da vil det alltid bli gjort en liten sjekk av eldre innlegg fra samme bruker osv, og på denne måten har vi plukket opp en god del uheldige tilfeller og folk har blitt styrt i en bedre retning. :)

Jada, jada, jeg har fått nok av t-skjeen nå. ;) Jeg skjønner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan i det minste formidle at bemerkningene vedrørende for strikt moderering er blitt registrert av moderatorteamet, og vi kommer til å forsøke å være mer tillatelige når det gjelder rådgvning og diskusjon i tråder, og å sette på plass brukere som kanskje er ute og sykler når det trengs.

Det betyr ikke at det er fritt fram for å være frekk og usympatisk mot andre brukere, men forhåpentligvis kan halvsyrlige bemerkninger få stå hvis de er på sin plass. Vi setter forøvrig pris på det om det ikke blir gjort sport ut av å tøye strikken mest mulig, og at man kanskje ser an situasjonen og tenker seg litt om før man skriver. Og vær så snill: Er man misfornøyd med modereringen i en tråd, så send en saklig PM i stedet for å rante i tråden. Jeg kan love at det vil bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Undervekt er veldig alvorlig, og har mange skumle konsekvenser. Derfor er ikke dette temaer som egner seg å synse om.

Kan du utdype litt om hvilke konsekvenser "undervekt" i seg selv kan ha? La oss gjøre det enklere med å fjerne underernæring fra problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar fra sidelinjen - Jeg personlig syns ikke det er noe galt i å kommentere innlegg på bakgrunn av kunnskap man har fått gjennom for eksempel egen erfaring e.l, dersom man informerer trådstarter om dette. De må jo gjøre seg opp en egen mening om tilbakemeldingene. Når det er sagt, vil jeg legge til følgende:

En ting er å prøve å fremstå som ekspert på et gitt tema og dermed på overbevisende måte overtale trådstarter til å følge vedkommendes råd - ved bruk av velformulerte ord. Her mener jeg at enkelte tråkker grådig feil, dersom man faktisk ikke har gjort god nok research og ikke egentlig har peiling på hva man snakker om.

En annen ting er å ta forbehold om at informasjonen/bidraget man kommer med er basert på egne erfaringer, og dermed ikke nødvendigvis er begrunnet i et titalls sider med uforståelige referanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar fra sidelinjen - Jeg personlig syns ikke det er noe galt i å kommentere innlegg på bakgrunn av kunnskap man har fått gjennom for eksempel egen erfaring e.l, dersom man informerer trådstarter om dette. De må jo gjøre seg opp en egen mening om tilbakemeldingene. Når det er sagt, vil jeg legge til følgende:

En ting er å prøve å fremstå som ekspert på et gitt tema og dermed på overbevisende måte overtale trådstarter til å følge vedkommendes råd - ved bruk av velformulerte ord. Her mener jeg at enkelte tråkker grådig feil, dersom man faktisk ikke har gjort god nok research og ikke egentlig har peiling på hva man snakker om.

En annen ting er å ta forbehold om at informasjonen/bidraget man kommer med er basert på egne erfaringer, og dermed ikke nødvendigvis er begrunnet i et titalls sider med uforståelige referanser.

Jeg synes stort sett at kunnskapsnivået er omvendt proporsjonalt med antallet referanser som legges ved (de leses jo aldri uansett) så jeg er helt enig med deg.Forum handler jo om utveksling av personlige meninger og erfaringer også. Og i en ideell verden ville folk skjønt hva slags tråder det kanskje var mindre hensiktsmessig at de bidro i, og i mellomtiden kan det være at det kan være lurt å drive litt folkeopplysning.

Det er et være eller ikke være for at sånne typer kunnskapsoverføringer på internett at de som har peiling lærer opp noen som deretter kan lære det videre til andre. Så målet må være å lure flinke folk inn, la de ha det hyggelig nok til at de gidder å være der en stund, og sende kunnskapen videre til andre.

Det generelle like-jaget tror jeg ikke man kommer utenom med bilder og motivationals osv. men jeg ser heller ikk på det som noe stort problem, de som ikke er interessert kan, som meg, finne frem i loggbøker ved hjelp av tags i stedet for "siste bilder" og slå seg til ro med at likes på fitnessbloggen er mye det samme som likes på facebook, det handler først og fremst om hvor mange rumper du poster ^^, Og så lenge man jobber for å holde bildene innenfor en rimelig anstendighet, synes jeg det er helt greit (man fjerner fortsatt litt bilder eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype litt om hvilke konsekvenser "undervekt" i seg selv kan ha? La oss gjøre det enklere med å fjerne underernæring fra problemstillingen.

Det vil selvfølgelig avhenge av kroppssammensetning, men du skjønner sikkert hva jeg primært tenkte på. Trenger vel ikke å utdype hvorfor tap av muskelmasse ikke er spesielt gunstig? Og for lav fettmasse vil påvirke hormonene, ettersom fettvevet er kroppens største endokrine organ.

Men ved undervekt er det først og fremst redusert fettfri masse som er problemet.

Edit: Kan legge til et par til når jeg først var i gang.

Lav muskelmasse:

  • Endret respons på medikamenter
  • Nedsatt evne til blodsukkerregulering
  • Mer utsatt for skader

Lav fettmasse:

  • Dårligere temperaturregulering
  • Økt fare for forgiftning fra blant annet tungmetaller
  • Fettvevet er viktig for metabolisering av BCAA, og høye sirkulerende nivåer av leucin og metabolitten KIC er toksisk

Generelt ved undervekt:

  • En del atferdsmessige/sosiale problemer
  • Redusert funksjon i sirkulasjonsmuskulatur
  • Nedsatt fruktbarhet
  • Negativ påvirkning på beintetthet
  • Dårligere fordøyelse som følge av nedsatt tarmfunksjon

Mange av disse kan selvfølgelig også attribueres til underernæring, men flere er også direkte konsekvenser av undervekten. Det er selvfølgelig verken tallet på vekten eller BMI som er skadelig, det er tapet av kroppsvev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i det minste formidle at bemerkningene vedrørende for strikt moderering er blitt registrert av moderatorteamet, og vi kommer til å forsøke å være mer tillatelige når det gjelder rådgvning og diskusjon i tråder, og å sette på plass brukere som kanskje er ute og sykler når det trengs.

Det betyr ikke at det er fritt fram for å være frekk og usympatisk mot andre brukere, men forhåpentligvis kan halvsyrlige bemerkninger få stå hvis de er på sin plass. Vi setter forøvrig pris på det om det ikke blir gjort sport ut av å tøye strikken mest mulig, og at man kanskje ser an situasjonen og tenker seg litt om før man skriver. Og vær så snill: Er man misfornøyd med modereringen i en tråd, så send en saklig PM i stedet for å rante i tråden. Jeg kan love at det vil bli tatt seriøst.

Dette høres lovende ut. Jeg har bare 2 spørsmål.

1. Er Jørgen Foss fortsatt fredet?

2. Kan dere ikke by default sende PM til den brukeren dere sletter innlegget til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres lovende ut. Jeg har bare 2 spørsmål.

1. Er Jørgen Foss fortsatt fredet?

2. Kan dere ikke by default sende PM til den brukeren dere sletter innlegget til?

1. Det er ikke det at Jørgen Foss er fredet på noen måte. Han er en offentlig person og får tåle memes. Grunnen til at memen din ble slettet var at det var flere som fant den upassende i en tråd hvor trådstarter spurte om hjelp til å finne ekstra store klær til en slektning, hvis jeg ikke husker helt feil. Den originale memen var i seg selv både innafor og morsom; den var bare malplassert i konteksten.

2. Det høres ikke urimelig ut. Burde kombineres med noen klarere retningslinjer så vi har noe konkret å vise til når poster slettes, hvis ikke kan vi fort ende opp med å ha ørten debatter pågående med ulike brukere hvis innlegg har blitt slettet til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...