Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

1. Det er ikke det at Jørgen Foss er fredet på noen måte. Han er en offentlig person og får tåle memes. Grunnen til at memen din ble slettet var at det var flere som fant den upassende i en tråd hvor trådstarter spurte om hjelp til å finne ekstra store klær til en slektning, hvis jeg ikke husker helt feil. Den originale memen var i seg selv både innafor og morsom; den var bare malplassert i konteksten.

Flere som fant den upassende?:D Den ble slettet ca 10sek etter den ble postet. Implyer du at du rakk å motta reaksjoner per PM? Isåfall copypast(anonymiser om om du vil) or it didnt happen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som fant den upassende?:D Den ble slettet ca 10sek etter den ble postet. Implyer du at du rakk å motta reaksjoner per PM? Isåfall copypast(anonymiser om om du vil) or it didnt happen

Ok, dette har ingen ting å gjøre i denne tråden, men nå møter jeg deg så til de grader på halvveien at du skal være fornøyd. Her har du rapporteringsloggen fra den aktuelle posten, rapportert av en bruker og en moderator som syntes den var upassende:

post-4-14440922464382_thumb.jpg

Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det har vært flere tråder som har tatt litt av i forhold til hva trådstarter faktisk spurte om. Jeg ser ikke noe galt i at andre ting blir diskutert, men kanskje moderatorene kan bli flinkere å dele trådene slik at trådstartere slipper diskusjoner som ikke omhandler spørsmålet/temaet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fra han som sammenligner moderatorer med Mussolini. Du har fått nok godvilje fra meg i hvert fall, jeg er ferdig.

Og Eskil Pedersen:) Det er velbegrunnet. Lurer på hvilke egenskaper jeg deler med løk.

Men det er greit. Jeg er jacked up on pre workout akkurat nå og skal lage kasse om få strakser! Enjoy your evening haters:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fra han som sammenligner moderatorer med Mussolini. Du har fått nok godvilje fra meg i hvert fall, jeg er ferdig.

Og Eskil Pedersen:) Det er velbegrunnet. Lurer på hvilke egenskaper jeg deler med løk.

Men det er greit. Jeg er jacked up on pre workout akkurat nå og skal lage kasse om få strakser! Enjoy your evening haters:)

Off Topic så må jeg bare si at det varmer å se noen være enige om være uenige. I og for seg ganske voksent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål som jeg ikke er sikker på om jeg har stillt før:

Når det kommer til nye tråder med et visst gjennomgangstema, med samme ts'ere, og disse blir stengt gang på gang... Blir dette tatt opp med vedkommende medlem på pm? Burde ikke nye, lignende tråder fra samme person stenges rimelig kjappt? Burde ikke medlemet utestenges etter x-antall "strikes"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med strengere oppfordringer til nye brukere om å surfe litt rundt først/teste noen søkeord før de poster? Jeg har bare vært medlem i et halvårs tid, men er allerede ganske lei av:

1595201-oh_look_its_this_thread_again_super.jpg

Hvis det kommer en nybegynner på studio og spør om noe en annen spurte deg om forrige uke, tenker du sånn da å?

Ja jeg er enig at mye kommer om igjen, men det kommer alltid nye folk på studio(som kunne ha lest mer før dem begynte), men det er godt å kommunisere litt, og kanskje ha en mer direkte oppfølging.

Godt å få lærdom, og godt å gi.

Kunnskap er kraft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en nybegynner på studio og spør om noe en annen spurte deg om forrige uke, tenker du sånn da å?

Ja jeg er enig at mye kommer om igjen, men det kommer alltid nye folk på studio(som kunne ha lest mer før dem begynte), men det er godt å kommunisere litt, og kanskje ha en mer direkte oppfølging.

Godt å få lærdom, og godt å gi.

Kunnskap er kraft!

Kan nybegynneren i studio lete igjennom gamle råd du ga forrige uke.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nybegynneren i studio lete igjennom gamle råd du ga forrige uke.....?

Nei men den personen på nettet kan jo bli fortalt at det finnes søkemotor og hvordan forumet fungerer, som han på studio spør hva som er curl stang så kan du peke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør man det, om jeg tør spørre.......?

Om du har gitt han råd før så kan han jo bare tenke tilbake på hva du sa sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utdyp

Først å fremst tenker jeg at man husker råd som synker inn og som virker fornuftig. Jeg fikk bl.a. noen tips på markløft første gangen jeg prøvde det som jeg bruker den dag i dag for å få bra oppspenn. Men er man oppriktig på utkikk etter kunnskap kan man jo også skrive det ned i loggen sin når man tror det man snakket om blir viktig å huske i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger en inngående FAQ, men det er ikke bare å "skape" tråder med informasjon. Man må kunne finne frem informasjonen. Ja, man kan søke.. men man vet jo ikke hva man egentlig leter etter. En nybegynner VET ikke hva som er "bra". Eller hva som er "dårlig".

Man kan si "skriv ned alle spørsmål", men det gjør jo ingenting.. nå tenker vi på VÅR måte. Ikke på måten til en nybegynner. Det funker ikke. De ser ting på en helt annerledes måte enn det jeg gjør, og det du gjør.

Kommer det BB-program fra 1980 og masse nybegynnere som roser programmet (tilfeldigvis) også snapper denne personen det opp, baller det på seg.

Hvor mange ganger har ikke jeg prøvde å forklare TUT, knebøy, markløft, benkpress, alle andre øvelser bare for å ende opp med at.. nå forklarer jeg for MEG ikke for DEN personen. De har ikke alle koblingene jeg har til den kunnskapen. Jeg har rett og slett sunket meg helt ned til å beskrive hip-hinge som en "..tekanne som skal helle ut te, er du ikke bak med hoften vil du ikke få te i koppen".

En tekanne-tråd er det vi trenger, med en tekanne-søkefunksjon!

Det må en lur løsning til. Foreslå Keegil lager burgere til alle sammen også setter vi oss ned og kommer frem til noe gode løsninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men den personen på nettet kan jo bli fortalt at det finnes søkemotor og hvordan forumet fungerer, som han på studio spør hva som er curl stang så kan du peke

Sammenligningen din blir da verdiløs.

Det var jo strengt tatt det Kari Amalie sa, henvis dem/tips om til søkemotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så føler jeg tråden her De-railer litt off topic, til en per kranglete topic.

Få flere konstruktive tilbakemeldinger om hvordan Fitnessbloggen skal forbli ett bra forum, hva som må til.

Og la heller slike kommentarer som egentlig høres hjemme i en PM, forbli i en PM.

Og iamabro, skal du få ordentlige svar fra folk, så la "The gamer" tonen ligge. som f.eks Pics or it didn't happen etc.

No offense, men ser smålig ut i fra kommentarene du har hatt til visse tråder hvorfor du får accounten bannet og poster slettet.

Men tilbake på topic.

For å si det kort, så har jeg vært en forum"hore" siden jeg fikk min første pc, og har vært aktiv innen mange forum.

Føler at en FAQ absolutt hadde vært en bra ting å adde her på forumet, da man ofte ser de samme spørsmålene om og om igjen.

Det er ingen hemmelighet at uansett om man har søkefunksjon på ett forum så er det mye lettere for folk å skrive ny post, fordi man har "barefordijegikkegidderåsøke" syndromet.

Og synes FAQ'en skal inneholde at om slike poster blir opprettet, da det finnes svar i FAQ (Les først før du poster FAQ) så vil de bli slettet med en melding til oppretter av posten.

Kan godt hende noen allerede gjør dette da jeg ser noen av postene av og til forsvinner:p

Ut i fra det så føler jeg egentlig at forumet fungerer supert.

Å adde FAQ vil være ett enkelt, men bra steg til å få fitnessbloggen til å bli bedre.

Det burde egentlig være nok siden vi også har artikler som kommer opp i hytt og pine innen så si alle felt av trening som kan hjelpe folk på god vei.

Å adde ett sub forum for de som betaler er ett big NONO.

Grunnen er veldig enkel. For om man adder en slik "Feature" så vil automatisk de mest erfarne skribentene, moderatorene,og treningsglade, eller kort sagt "Eliten" stikke dit, og da vil det åpne forumet bli enda værre pga de altvitende vil ha fri bane til å skrive så mye de vil og kvaliteten på Fitnessbloggen vil da falle dramatisk.

Det er ingen hemmelighet om det hadde kommet ett betalingsforum så hadde nok moderatorene kommet til å fokusere mindre på den åpne, gratis delen av fitnessbloggen.

Off-Topic:

Den er jeg enig i at er et must på alle forum. En plass hvor folk kan dra når de vil f.eks ha det litt artig, dele litt mindre seriøse ting, eller annen ting enn kun trening, uansett om dette er et fitnessforum. Or is it?

Jeg ser på det som mer enn kun det, ser det som en plass hvor likesinnede kan samles, dele opplevelser etc.

Og da må man ha en Off-topic der man kan poste så si alt man vil (innen grenser selfølgelig.)

Synes det er artig å se på bilder av trenings GIF som er funny, og F.eks bildene av CamillaLor som ofte blir endret av andre her på forumet. Slikt trenger man! Og ikke glem den store iskrem tråden! Eller da Tor lagde en svar video til CamillaLor's Drikking, og spising.

Når det kommer til endring, så er det de få, enkle endringene som vil gi best resultat, For mye og folk vil ofte ikke gidde å sette seg inn i nye ting.

So keep it simple, San diego!

*Editz, ikke artig å skrive dette via mobil.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...