Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Strengt tatt??

Dumt at flere er enig om at man kan gi en pekepinne?

Det var ikke det du svarte når du siterte henne...

"Hvis det kommer en nybegynner på studio og spør om noe en annen spurte deg om forrige uke, tenker du sånn da å?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt frekk her, og spør igjen. Følte spørsmålet mitt drukna..

Kjapt spørsmål som jeg ikke er sikker på om jeg har stillt før:

Når det kommer til nye tråder med et visst gjennomgangstema, med samme ts'ere, og disse blir stengt gang på gang... Blir dette tatt opp med vedkommende medlem på pm? Burde ikke nye, lignende tråder fra samme person stenges rimelig kjappt? Burde ikke medlemet utestenges etter x-antall "strikes"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt frekk her, og spør igjen. Følte spørsmålet mitt drukna..

Kjapt spørsmål som jeg ikke er sikker på om jeg har stillt før:

Når det kommer til nye tråder med et visst gjennomgangstema, med samme ts'ere, og disse blir stengt gang på gang... Blir dette tatt opp med vedkommende medlem på pm? Burde ikke nye, lignende tråder fra samme person stenges rimelig kjappt? Burde ikke medlemet utestenges etter x-antall "strikes"..?

Dette er da ikke noe stort problem, og flere like tråder i underforum etc blir slettet fortløpende. Vi føler i allefall ikke at det er et stort problem at brukerne spammer forumet med like poster. Og de få som har gjør det blir håndtert fortløpende.

Mulig jeg misforstår hva du spør om, men anser ikke dette som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe stort problem, og flere like tråder i underforum etc blir slettet fortløpende. Vi føler i allefall ikke at det er et stort problem at brukerne spammer forumet med like poster. Og de få som har gjør det blir håndtert fortløpende.

Mulig jeg misforstår hva du spør om, men anser ikke dette som et problem.

Vil ikke gå inn i for alt for mange detljer, fordi noen kanskje kan ta det personlig, men det gjelder et betent tema her inne. Samme medlemer nøyer seg ikke med det svaret de får(de samme som kan tolke velmente tips ganske selektivt), blir henvist til forumets retningslinjer og regler, og tråden stenges. Så gjentas det gjerne etter en liten stund, gjerne i et annet underform, kun litt forandring på ordlegging. Gjenta prosessen.

Henger du litt mer med nå?hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å luke ut mange av de samme spørsmålene som går igjen. Man kan f.eks. ha et eget underfora for nybegynnerene, forutsatt at det blir gjort tydelig hvor dette ligger slik at det ikke bare blir oversett. Et annet alternativ er å ha stickys og FAQs med appellerende titler som "LES DETTE FØR DU OPPRETTER EN NY TRÅD", e.l. Det er mange måter å gjøre dette på, men det kommer vel litt an på hvilken retning man vil gå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å luke ut mange av de samme spørsmålene som går igjen. Man kan f.eks. ha et eget underfora for nybegynnerene, forutsatt at det blir gjort tydelig hvor dette ligger slik at det ikke bare blir oversett. Et annet alternativ er å ha stickys og FAQs med appellerende titler som "LES DETTE FØR DU OPPRETTER EN NY TRÅD", e.l. Det er mange måter å gjøre dette på, men det kommer vel litt an på hvilken retning man vil gå ...

Kanskje linke til en annen tråd med samme tema/FAQ, og stenge litt kjappt så det ikke blir en lang diskusjon?(som i verste tilfelle sklir helt ut:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å luke ut mange av de samme spørsmålene som går igjen. Man kan f.eks. ha et eget underfora for nybegynnerene, forutsatt at det blir gjort tydelig hvor dette ligger slik at det ikke bare blir oversett. Et annet alternativ er å ha stickys og FAQs med appellerende titler som "LES DETTE FØR DU OPPRETTER EN NY TRÅD", e.l. Det er mange måter å gjøre dette på, men det kommer vel litt an på hvilken retning man vil gå ...

Eventuelt la den "advarselen" komme opp automatisk før man starter sine 5-10 første tråder, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nevnt det før men kan godt si det igjen: For oss som er ferskinger så hadde det vært supert hvis man kunne søke på øvelsesnavn i øvelsesguiden her.

Vi leser rundt på forumet og får høre om masse "greske" øvelser som vi ikke aner hva er eller hvordan utføres. Da er det ikke så lett å vite om den hører inn under "mage" eller "skuldre" f.eks... Jeg vet jeg kan få beskrivelser hvis jeg søker på youtube osv men der er det jo så mye rart og jeg innbiller meg at det er en liten kvalitetssjekk i av bilder og filmer som ligger i øvelsesguiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gå inn i for alt for mange detljer, fordi noen kanskje kan ta det personlig, men det gjelder et betent tema her inne. Samme medlemer nøyer seg ikke med det svaret de får(de samme som kan tolke velmente tips ganske selektivt), blir henvist til forumets retningslinjer og regler, og tråden stenges. Så gjentas det gjerne etter en liten stund, gjerne i et annet underform, kun litt forandring på ordlegging. Gjenta prosessen.

Henger du litt mer med nå?hehe

Ja og vi har god kontroll på dette, men jo mere dere rapporterer jo enklere er det, da vi (tro det eller ei) ikke er her 24/7. Å alt vårt arbeide er reaktivt, altså etter det har skjedd. Så noen ganger blir noen ting liggende en time eller to før det oppdages, men slik er det bare. Jeg oppfordrer fortsatt deg og andre til å rapportere alt dere synes er feil/plagsomt osv. Akkurat det du tenker på her er vi på hugget på å ja, folk blir utestengt m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt det før men kan godt si det igjen: For oss som er ferskinger så hadde det vært supert hvis man kunne søke på øvelsesnavn i øvelsesguiden her.

Vi leser rundt på forumet og får høre om masse "greske" øvelser som vi ikke aner hva er eller hvordan utføres. Da er det ikke så lett å vite om den hører inn under "mage" eller "skuldre" f.eks... Jeg vet jeg kan få beskrivelser hvis jeg søker på youtube osv men der er det jo så mye rart og jeg innbiller meg at det er en liten kvalitetssjekk i av bilder og filmer som ligger i øvelsesguiden?

Espen Espelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...