Gå til innhold

Tatoveringer


Ultraboy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HALLELUJAH, AMEN, osv.

Er ikke noe galt i det om folk ønsker å ha en betydning bak sin tatovering, men jeg har fått inntrykk av at folk er litt i overkant opptatt av at tatoveringen skal ha symbolsk mening. Vil du tatovere en bæsj til ære for din døde onkel som jobbet med produksjon av naturgjødsel?

Det er flust av folk som har tatovert stjernetegnet sitt, fødselsdatoen sin, navnet sitt og så videre - i frykt for å angre. Da mener jeg at da kan du liksågodt la være. Det blir for meg å tatovere seg bare for å tatovere seg.

Mitt råd er hvertfall å la estetikk veie tyngst for valg av motiv. Synes du påfugler er vakre? GO AHEAD! Du trenger ikke ha noen grunn for å ha et slikt fargerikt og vakkert motiv på kroppen. Det viktigste er at du har en tatovering som er såpass flott at du kunne tenke deg å leve med den resten av livet.

Gjør gjerne litt grundig research på tatovører. Den lokale sjappa er ikke nødvendigvis den beste. Det kan hende du finner drømmetatovøren på andre siden av landet, men hva så? Hva er en liten weekendtur med de ekstra utgiftene det medfører, når tatoveringen er en investering for livet?

Og for all del, IKKE TENK PRIS! Du får det du betaler for, for å si det slik. Igjen; tenk at det er en livslang investering.

Kjøp tatoveringsblader (her kan jeg anbefale Nordic Tattoo Mag! http://www.tattoomagazine.no/), dra på messer, bli inspirert, vær kresen.

Apropos Nordic Tattoo Mag..i siste utgaven som en finner i butikkhyllene nå finner en bilde kjæresten :D. Superkleint bilde, men still, hun er i bladet :D (Fikk pris for tattoveringen under tattoo convention i Trondheim).

(Og, jeg er enig i det du skriver over. Jeg har tatt en kun fordi jeg ville ha den. Ikke noe mer hokus pokus!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH=full]1442[/ATTACH]

Her er min tattovering. Det er ett portrett av datteren min som døde 5 timer før hun ble født i uke 42 av graviditeten. Alltid elsket aldri glemt, min lille engel.

Off topic, men ble hun født så sent som uke 42?

Kjenner ei som mistet sønnen sin fordi han ble født for sent. Helt grusomt! Hun gikk 14 dager over tiden. Ungen var over 5 kg. Så utrolig trist! Det burde virkelig ikke skje..at gravide går så langt over tid at barnet dør :(

Vakkert navn dere har gitt datteren deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men ble hun født så sent som uke 42?

Kjenner ei som mistet sønnen sin fordi han ble født for sent. Helt grusomt! Hun gikk 14 dager over tiden. Ungen var over 5 kg. Så utrolig trist! Det burde virkelig ikke skje..at gravide går så langt over tid at barnet dør :(

Vakkert navn dere har gitt datteren deres!

Ja, jeg gikk to uker over tiden, og fødselen ble satt i gang. Alt virket helt normalt og veene startet. De målte hjertelyd ved CTG hver andre time, og hun døde mellom målingene uten at de noensinne har funnet noen forklaring på hvorfor. Nicoline veide 3390 gram, var 50 cm lang og obduksjonen viste ingenting galt verken på henne eller på morkaken... Min subjektive mening er at hun hadde overlevd hvis jeg slapp å gå så lenge over tiden, men det vet jeg jo ikke med sikkerhet. Heldigvis har jeg en frisk og sunn sønn i dag, og han ble tatt med planlagt keisersnitt tre uker før termin. Tok ingen sjansjer med han for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg også skikkelig der at alle tatoveringer måtte ha en mening, men nå er jeg litt mer der at en tatovering er et kunstverk. Det holder med at motivet er fint. Trenger ikke å ha en årelang historie bak den.

Har skikkelig lyst på en tatovering på ribbeina/siden av magen. Må ha en norrøn stil over den. Ser mange stilige, men er sååå usikker. Er så redd for å angre. Når jeg finner motivet jeg vil ha skal jeg vente minst ett år, og om jeg fremdeles vil ha det motivet da, kan jeg tatovere meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk to uker over tiden, og fødselen ble satt i gang. Alt virket helt normalt og veene startet. De målte hjertelyd ved CTG hver andre time, og hun døde mellom målingene uten at de noensinne har funnet noen forklaring på hvorfor. Nicoline veide 3390 gram, var 50 cm lang og obduksjonen viste ingenting galt verken på henne eller på morkaken... Min subjektive mening er at hun hadde overlevd hvis jeg slapp å gå så lenge over tiden, men det vet jeg jo ikke med sikkerhet. Heldigvis har jeg en frisk og sunn sønn i dag, og han ble tatt med planlagt keisersnitt tre uker før termin. Tok ingen sjansjer med han for å si det sånn!

De har fått nye retningslinjer ifølge min venninne, nå skal fødselen startes etter max 7 dager overtid. Spør du meg burde de sette i gang fødselen når termindatoen er, og er det stor forskjell på menstermin og den termindatoen en får etter ultralyd bør en jo gå for den første - barnet kan overleve født 2-3 uker før tiden!

Bra at det gikk bra med nestemann! Veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Cherry blossom tree. Ingen "mening" bak, synes bare det var kult:p

[ATTACH=full]1360[/ATTACH]

Kjempe fin!:D Har lyst på noe som strekker seg fra ca midt på låret og opp til ca 5cm under armhulen, men har ingen anelse om hva enda:rofl: Har bare lyst på ny tatovering!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos Nordic Tattoo Mag..i siste utgaven som en finner i butikkhyllene nå finner en bilde kjæresten :D. Superkleint bilde, men still, hun er i bladet :D (Fikk pris for tattoveringen under tattoo convention i Trondheim).

(Og, jeg er enig i det du skriver over. Jeg har tatt en kun fordi jeg ville ha den. Ikke noe mer hokus pokus!)

Og kjæresten heter? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes folk om tatoveringer? Har du noen selv og hva har du tattovert? Jeg synes det er kult med tatoveringer så lenge man ikke overdriver. Legg ut gjerne bilder av deg selv med tatoveringer eller tatoveringer dere synes er kule:)

jeg har bestilt meg time nå, til ny tatovering. Skal ha den på ryggen, ganske stor. Gleder meg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...