Jump to content

Augis

Members
  • Content Count

    1902
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by Augis

  1. Egget er jo ikke rått lenger når det er varmebehandla i havregrøt.
  2. Dip til et skikkelig grovd brød med masse frø og kjerner
  3. Har du noen spesielle preferanser når det kommer til mat ellers, for eksempel lavkarbo eller lavfett? Hvis du tillater egg og ost (inkl kesam og cottagecheese) har du noe som lett kan få opp kalorinnholdet på proteinsiden, hvis ikke anbefaler jeg fettkilder og karbohydratrik mat som er lett å få i seg mye av - som brød, pasta eller ris. Nøtter og frø er lett å få i seg mye av, og det finnes oljer som passer til enhver mat. Oliven, solsikke og raps til vanlig mat, valnøttolje til søt mat. Bruk bønner, linser og kikerter som base i måltidet, og bruk korn (ris, quinoa, havre, brødvarer) som tilbehør. Spe på med olje, nøtter, avocado og frø. Med mindre du er redd for fett eller carbs, skal det ikke være noe problem å komme opp i kalorier selv på vegetarkost.
  4. http://myrevolution.no/s/bygg-muskler-uten-kjott-og-melk-vegansk-kosthold-for-styrketrening/
  5. Bøy, benk og mark gjør deg funksjonell når det gjelder dagligdagse ting, som å løfte tunge ting fra bakken eller opp i hyller, samt å dytte ting (f.eks en bil med motorstopp). Kom ikke her og si du blir like funksjonell av å gjøre tusen reps i apparater for obskure muskler. PS! Vi løfter utstyrsfritt mesteparten av tida.
  6. Jeg går også en halvtimes tur hver dag, enda jeg er styrkeløfter. NÅ STÅR IKKE VERDEN TIL PÅSKE!
  7. Dessverre. Om ikke annet har IPF en knallhard antidoping-holdning. Heldigvis jobbes det på spreng for å utvikle testmetoder og slikt!
  8. Intervju med meg og CamillaLor i Side2! http://www.side2.no/helse/article3654026.ece
  9. Nei, nei, nei! Karbohydrater til kvelds er jo nettopp søvndyssende, fordi det fører til økt utskillelse av tryptofan og serotonin. Dette øker trøttheten. Mangel på karb kan derimot føre til dårlig søvn.
  10. Aaaalt for lite grønnsaker. Mikroer er vel så viktig som makroer, ffs!
  11. Dette er sinnsykt jævla spennende! Ser at André dropper sistebøyen. Sikkert for å spare seg til marken (meldt inn 320?! Det er jo spinnvilt!). Veldig bra løfta hittil! LYKKE TIL, BEGGE TO!!!
  12. Jeg er kjempefornøyd med årets NM! Jeg er debutant, og det var virkelig kjempestas å være med på sirkuset. Første store stevne. Jeg har bare ett ord; MERSMAK! Profesjonelt opplegg av Odin og generelt god stemning hele veien.
  13. Den appen estimerer nok litt lavt. En mann på din høyde og vekt som trener i tillegg til en relativt stillesittende hverdag bruker rett i underkant av 3000 kcal (+/-). JEG har vedlikehold på 2300 eller mer, avhengig av aktivitetsnivået. Jeg er kvinne, <1,60 m og <60 kg. Du er mann, 1,80 m og 87 kg. Lite menneske trenger lite energi, stort menneske trenger mye. Jeg vil anbefale deg å ligge på 2200-2300 kcal om dagen for å gå ned uten å miste for mye muskelmasse, styrke og energi.
  14. Da tror jeg at jeg har ganske rett i mine estimater om at du ikke bør kutte mer enn 600-700 kcal om dagen, hvis du vil beholde mest mulig muskelmasse og føle deg vel. Hva tenker du om det?
  15. Det er flott at du ser ut til å ha funnet rytmen! Men la meg gi deg et tips, så du kan lære av mine feil; ikke la underskuddet bli for stort. Da går det mer muskelmasse med i sluket og du blir fortere utmattet. Siden du ikke skriver noe om høyde, vet jeg ikke BMI'en din og hvor mye fett du antakeligvis har (jo større fettmasse, jo større underskudd tåler man), men jeg ville ikke lagt underskuddet på mer enn 21% (ref. studien til Garthe). Det vil si at hvis vedlikeholdsnivået ditt er 3000 kcal, så ville jeg ikke hatt et større underskudd enn 650 kcal/dagen.
  16. Pingle. Skal du bli sterk må du av og til gjøre ting du ikke liker! Funker som fjell.
  17. Jeg på min side fikk ikke helt godfølelsen med Katana heller (troor det var en S/S, til og med). Fury 4 life!
  18. Whaat, jeg visste ikke at F6 var for løftere med spenn og Fury var for løftere som benker flatt. Jeg har relativt mye spenn, men benker bedre med Fury enn F6. F6'en fikk bare armene mine til å være i en for meg unaturlig posisjon.
  19. Det meste av støtteøvelser for overkropp (= alle overkroppsøvelser utenom benk), bortsett fra diverse typer skulderpress med stang og triceps-pushdown. Strakmark Strakmark på kloss All markløft på kloss All markløft med lang eksentrisk fase Smalbenk Smalbenk med strikk Skråbenk Frontbøy Nakkebøy til boks med stopp Nakkebøy med stopp 3/4 opp Nakkebøy generelt! Knebøy med 4 sek konsentrisk fase (litt gøy, men et reint helvete når det blir tungt)
  20. Jeg synes det er en idé å gjøre det så simpelt som å lage dem med sukrin, bruke minimalt med fett (om du er ute etter å redusere kalorier - erstatt evt smør med kesam original) og bruke fiberfin eller halvparten grovt mel/havregryn. Vi som trener har ikke vondt av litt karb, og jeg ser på det som fordelaktig å få karben fra stivelse kontra sukrose og høye doser fruktose.
  21. Så veldig godt ut! Hvordan lagde du den? Nå er jeg på slanker'n, så da ble lørdagskosen min i dag: + en kopp sjokohavregrøt, en haug med tyggis, Sprite Zero og Läkerol
  22. ..Når du sveiper over programmet og bare: "Jøss, kun seks sett bøy i dag? Hva har skjedd? ER dette egentlig et mengdeprogram?" ..Når du forteller andre at du bruker 2-3 timer på trening og de spør: "Er det i det hele tatt nødvendig?"
  23. Augis

    Fråtsing

    Jeg klarte å spise meg passe mett på skikkelig mat hele helga. Det er en GOD følelse, og jeg er litt stolt!
  24. Augis

    Fråtsing

    Haha! Så det gjelder ikke for gutter da, eller?! Nekter jeg å tro!
×
×
  • Create New...