Gå til innhold

Marie

Medlemmer
  • Innholdsteller

    888
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Marie

  1. TAKK! Det skal prøves på neste skulderøkt:)
  2. Jeg sliter så sinnsykt med sidehev. Uansett om jeg løfter lett eller tungt, så anstrenger jeg nakkemusklene mine så fælt at det begynner å synes. Det vil si: Nakken min vokser mer en skuldrene mine.... Ikke kult! Noen som kjenner til dette problemet og har noen gode råd til hvordan jeg kan løse det?
  3. Ok, skjønner at det er litt delte meninger rundt dette med reimer. Jeg kommer i hvertfall til å prøve meg frem litt, for det er så innmari kjipt å stagnere i mark på grunn av grepet. Takk for tips fra alle sammen!
  4. Ja, jeg bruker alternerende grep, men prøver jeg å løfte over 70 kg så hjelper det ikke:( Noen tips til spesifikke øvelser for å bedre grepsstyrken?
  5. Er det noen der ute som kan gi meg en ordentelig instruks på hvordan jeg bruker drareimer? Grepet mitt svikter totalt i markløft, og jeg har derfor skaffet meg reimer. Jeg har prøvd å bruke dem, men etter å fomlet en stund og følt meg som en gjøk til spot og spe for alle de andre på senteret har jeg gitt opp for jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke dem. Tips mottas med den største takknemlighet!
  6. Se på deg deg Admira!! Fy søren! Du er bare så flott!:I Bra jobba!
  7. Morsom tråd! Jeg kjenner meg igjen i det meste her, så det er vel liten tvil om at jeg er treningsnarkoman:) Det der med å komme seg opp klokken 05.15 om morgenen for å trene er lekende lett. Ringer klokken så tidlig av noensomhelst annen grunn, er det hatfaktor uten like:D Ett annet eksempel på hva som definerer en treningsnarkoman er å trene også hvis man en ytterst sjelden gang er fyllesyk, det er INGEN unnskyldning for å ikke trene:)
  8. Det varierer litt. Stort sett skal det skrekkelig mye til for at jeg dropper en treningsøkt, mest av alt fordi jeg vanligvis gleder meg hver gang! Men en gang i mellom har jeg en rævva dag, og det har jeg hatt i dag! I dag endte det med at IKKE kom meg på trening og fikk gjennomført intervalltreningen som planlagt og jeg prøver å si til meg selv at det faktisk er helt greit!
  9. Høres jo perfekt ut! Masse morsomme, tunge treningsøkter uten å gå i sultmodus! Høres ut som noe sunnere enn bodyfitness i mine ører.
  10. Nå skal ikke jeg skryte på meg at magen min er helt flat, men jeg har født to barn, og magen min ser mye bedre ut nå enn den gjorde før første gang jeg ble gravid for å si det sånn:) Uansett om du har fått barn eller ikke gjelder det rett ogslett bare å trene og spise fornuftig. Det er ingen spesielle mageøvelser som fjerner fettet på maget. Det du må gjøre er å reduserere fettet på hele kroppen, så forsvinner også magefettet etterhvert:)
  11. Nå ser vel ikke akkurat bodyfitnessjentene ut som takras heller da... Hår og ansikt har mye å si der også!
  12. Takk skal du ha! Det skal jeg huske på når jeg tar markløft i morgen:)
  13. De dagene jeg begynner klokken 9 på skolen, trener jeg mellom 7 og 8 på morningen. De dagene jeg begynner tidligere trener jeg gjerne som regel i 14-15 tiden. Foretrekker helt klart morgentrening, da er jeg mer eller mindre alene i styrkerommet, og jeg er mest konsentrert og klar i hodet på den tiden av dagen:) Dette gjelder både styrke og kondisjonstrening.
  14. Graviditet er ingen grunn til å la kroppen forfalle. Det er altfor mange som bruker den unnskyldningen. Jeg har født to barn, og kroppen min ser veldig mye bedre ut i dag enn det den gjorde da jeg ble gravid første gangen for 4 år siden. Kroppsammensetning avgjøres like fullt av kosthold og trening selvom det har bodd barn i livmoren vår.
  15. Takk for tips! Det med ryggen er pussig, for jeg føler virkelig at jeg spenner ryggen for harde livet mens jeg utfører øvelsen, men når jeg ser videoen i etterkant så ser jeg jo at den ikke er spent godt nok. Blir skjerpings her fremover:D Det med hofta blir også litt overdrevent fordi jeg fokuserer litt for mye på det, hehe.
  16. Jeg postet denne videoen i loggen min, men da det ikke kom noe respons der, så legger jeg klippet her og håper noen kan ta en kikk på teknikken min og hjelpe meg videre:) Jeg har tatt markløft noen måneder nå, men aldri hatt noen andre enn Youtube til å hjelpe meg. Det er også første gangen jeg filmer meg selv mens jeg tar denne øvelsen, og det så litt annerledes ut utenfra enn det føltes:D Så hvis noen vil veilede meg til bedre teknikk hadde jeg blitt veldig fornøyd:)
  17. Bloggen til "musclemum" synes jeg er fin: http://musclemum.blogg.no/ Hun er så utrolig flott og har veldig mange fine refleksjoner:)
  18. Og det har du helt sikkert rett i. Hadde jeg nesten ikke spist dagen før en morgen intervalløkt, ville jeg helt sikkert brent sammen ganske fort og ikke klart å gjennomføre. Men så lenge man har spist bra dagen før, blir vel ikke akkurat glykogenlagrene tømt etter en natts søvn?
  19. For det første må jeg bare nevne at jeg synes det ble unødvendig dårlig stemning i denne tråden her, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor. Trådstarter lurer vel bare på om han får mindre utbytte av en intervalløkt ved å trene på tom mage. MIN erfaring er at NEI, det gjør man ikke. Dette kan jeg begrunne med at jeg øker i fart for hver eneste intervalløkt selvom jeg ikke har spist frokost. I tillegg til dette trener jeg tung styrketrening, med progresjon i baseøvelsene nesten hver uke. Det skal nevnes at jeg spiser NOK i løpet av en dag til å øke i både styrke og kondisjon selvom jeg ikke sp
  20. Du må nesten kjenne på selv hva som føles best for deg. Jeg foretrekker å løpe 4x4 intervaller på tom mage på morgenen, og føler at det er de øktene som er best. Når jeg løper tidlig på morgenen har jeg som regel spist kveldsmat i ni tiden kvelden før, og det funker som sagt veldig godt for meg:)
  21. Nå er vel ikke akkurat dette noe å skryte av, men 15000 kcal er egentlig ikke så vanskelig å få i seg:blush: I hvertfall ikke for de som har slitt med overspising i en årrekke.
  22. Mitt beste råd: Last ned noe kul musikk du virkelig liker. Sett pluggene i ørene, skru opp volumet og røm inn i din egen verden hvor du gjennomfører øvelsene du skal igjennom så godt du bare kan, mens du lukker omverdenen ute! Det funker for meg på styrkerommet i hvertfall:)
  23. Cheesecake utmerker seg på dette forumet som en som ALLTID gir folk utrolig hyggelige tilbakemeldinger! En skikkelig humørspreder og ett omkomme av positivitet og trivelighet:D
×
×
  • Opprett ny...