Gå til innhold

Hva er ditt favoritt pre-wo tilskudd?


flexxnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tar til vanlig 3 scoops S.A.W 30 min før treninga, merker svak prikking/kløe i kroppen.

igår tok jeg de vanlige 3 scoopsa, men litt stress så blei det litt grove scoops så kanskje blei det nesten 4 scoops.

merka ikke stort før trening, jeg drikker pwo`n og slenger meg i biln og kjører 20 min til gymmet...

pleier og få svak prikking i leppa påvei til treninga

rett før gymmet spiste jeg ett eple, og BAM episk kløe på hele kroppen, følte energi nivået var litt over det som pleier bli av S.A.W kanskje pga ekstra mengde eller kan det reagere med eple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar til vanlig 3 scoops S.A.W 30 min før treninga, merker svak prikking/kløe i kroppen.

igår tok jeg de vanlige 3 scoopsa, men litt stress så blei det litt grove scoops så kanskje blei det nesten 4 scoops.

merka ikke stort før trening, jeg drikker pwo`n og slenger meg i biln og kjører 20 min til gymmet...

pleier og få svak prikking i leppa påvei til treninga

rett før gymmet spiste jeg ett eple, og BAM episk kløe på hele kroppen, følte energi nivået var litt over det som pleier bli av S.A.W kanskje pga ekstra mengde eller kan det reagere med eple?

Jeg lurer nesten på om det er trygt å kjøre når man er rusa(yes i said it.) på PWO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man kan kjøpe det i Norge tviler jeg på att man har en "rus"

men gamle Jack3d fikk jeg gleden av og prøve en boks av før den blei fjerna fra butikkhyllene i sverige..

den tror jeg att jeg hadde vært skeptisk til om var lov og føre bil mens man var påvirka:D

hadde ett par økter på landeveis sykkel og brukte 15 min kortere på de første 1.5t av en 2 timers sykkeltur... den siste delen av del sykkelturen var helt jævli, crasha delux, kroppen var KLIN tom for energi og måtte tvinge den til og kjøre videre i saaakte tempo... prøvde igjen dagen etter pga en kompis som sku ut og sykle igang kroppen etter ritt 2 dager før... han blei skremt, for jeg er generelt sett mye dårligere form enn han men den dagen var jeg "uovervinnelig" og det var dagen jeg slutta med Jack3d :p til jeg begynnte med styrketrening og fikk ut ett par treninger av boksen før jeg kasta hele greia(en hard klump igjen) funka som fy men liker energiboosten jeg får av SAW er "bedre" for kroppen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope :p Ifølge Wikipedia (greit kanskje ikke 100% sikreste kilden men lest det flere steder) er det ca 110mg i en kopp, men kommer ann på koppen og hvor sterkt en brygger ;)

Selv om kilden ikke er sikker, så er den vanligste feilen mennesker som tolker svarene helt feil.

Når man snakker om kaffe er det vanligvis en vanlig kaffekopp man tar utgangspunkt i. Omtales kaffe går det vanligvis i pulver eller filter. Med koffein i opp mot 110mg er det mest sannsynlig snakk om espresso, altså en ganske forskjellig ting fra vanlig kaffe, og i en mye mindre mengde. 100-180mg, med det nivået hadde mest sannsynlig store deler av landet løpt rundt og vært ganske skjelven, i tillegg til å ikke kunne gjøre arbeidet sitt ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om kilden ikke er sikker, så er den vanligste feilen mennesker som tolker svarene helt feil.

Når man snakker om kaffe er det vanligvis en vanlig kaffekopp man tar utgangspunkt i. Omtales kaffe går det vanligvis i pulver eller filter. Med koffein i opp mot 110mg er det mest sannsynlig snakk om espresso, altså en ganske forskjellig ting fra vanlig kaffe, og i en mye mindre mengde. 100-180mg, med det nivået hadde mest sannsynlig store deler av landet løpt rundt og vært ganske skjelven, i tillegg til å ikke kunne gjøre arbeidet sitt ordentlig.

Hehe.

1) Man bygger opp en solid toleranse mot koffein

2) 100-200mg er lite for noen som har drukket koffein over tid, ref punkt 1

3) Jeg merker ingenting av et halvt gram koffein engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.

1) Man bygger opp en solid toleranse mot koffein

2) 100-200mg er lite for noen som har drukket koffein over tid, ref punkt 1

3) Jeg merker ingenting av et halvt gram koffein engang.

Og jeg merker ikke noe av 600mg (3x200mg piller) koffein engang. Poenget var?

Store deler av landet = ikke en som popper i seg store mengder koffein og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg merker ikke noe av 600mg (3x200mg piller) koffein engang. Poenget var?

Store deler av landet = ikke en som popper i seg store mengder koffein og trener.

Poenget var at man blir tolerant mot koffein. Kaffedrikkere drikker det på et daglig basis stort sett og vil dermed ikke ha skjelvinger, ikke kunne gjort arbeidet sitt osv, av 100-180mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at man blir tolerant mot koffein. Kaffedrikkere drikker det på et daglig basis stort sett og vil dermed ikke ha skjelvinger, ikke kunne gjort arbeidet sitt osv, av 100-180mg.

Siden du liker å kverulere, så skal du få det inn med teskje.

Folk drikker 2-5+ kopper kaffe om dagen, noe som gir 200-900+mg med de vanvittige tallene fra tidligere. Majoriteten av landet er ikke tolerant mot 200-900mg koffein. At en liten prosent av befolkningen har høy toleranse betyr ikke at 5 millioner har det.

Gjennomsnittet ligger nok en del høyere enn 2 kopper dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du liker å kverulere, så skal du få det inn med teskje.

Folk drikker 2-5+ kopper kaffe om dagen, noe som gir 200-900+mg med de vanvittige tallene fra tidligere. Majoriteten av landet er ikke tolerant mot 200-900mg koffein. At en liten prosent av befolkningen har høy toleranse betyr ikke at 5 millioner har det.

Gjennomsnittet ligger nok en del høyere enn 2 kopper dagen.

Nei, jeg kverulerer ikke :)

De 2-5 koppene drikkes ikke samtidig. Koffein når sin peak etter 1 time etter konsumering, før effekten avtar. Ergo er det irrelevant når de 2-5 koppene blir spedd utover dagen. Hadde man derimot drukket 5 kopper på en gang, ville nok flere fått symptomene du nevner.

Og jo, man blir jo tolerant mot den mengden man drikker. Drikker man feks 700-800mg koffein fordelt på en arbeidsdag, så blir man ganske så tolerant mot dette. Å tro at stims har en evig effekt når man bruker det jevnlig er jo litt naivt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kverulerer ikke :)

De 2-5 koppene drikkes ikke samtidig. Koffein når sin peak etter 1 time etter konsumering, før effekten avtar. Ergo er det irrelevant når de 2-5 koppene blir spedd utover dagen. Hadde man derimot drukket 5 kopper på en gang, ville nok flere fått symptomene du nevner.

Og jo, man blir jo tolerant mot den mengden man drikker. Drikker man feks 700-800mg koffein fordelt på en arbeidsdag, så blir man ganske så tolerant mot dette. Å tro at stims har en evig effekt når man bruker det jevnlig er jo litt naivt :huh:

Jo, du kverulerer når du gang på gang ikke forstår at de fleste ikke tar store mengder koffein. Folk kvikner til om morgenen av av en liten kaffe, ca.60mg, hadde en kaffe innholdt tre ganger så mye hadde det vært en slik tilfelle som jeg beskriver, hvis de hadde hatt samme mengden kaffe.

Det som er naivt er at du ikke skjønner at du ikke er 5 millioner mennesker. Jeg tar 600mg koffein på en gang, og våkner såvidt av det, men jeg er ikke så naiv at jeg sammenligner meg selv mot resten av befolkningen slik du gjør. Husk at vi regner inn utrente mennesker og pensjonister i tillegg, det er ikke mennesker i 20-årene som trener 5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kverulerer når du gang på gang ikke forstår at de fleste ikke tar store mengder koffein. Folk kvikner til om morgenen av av en liten kaffe, ca.60mg, hadde en kaffe innholdt tre ganger så mye hadde det vært en slik tilfelle som jeg beskriver, hvis de hadde hatt samme mengden kaffe.

Det som er naivt er at du ikke skjønner at du ikke er 5 millioner mennesker. Jeg tar 600mg koffein på en gang, og våkner såvidt av det, men jeg er ikke så naiv at jeg sammenligner meg selv mot resten av befolkningen slik du gjør. Husk at vi regner inn utrente mennesker og pensjonister i tillegg, det er ikke mennesker i 20-årene som trener 5 ganger i uken.

Syns faktisk at det er du som fremstår som mest kverulerende etter dei siste innlegga dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kverulerer når du gang på gang ikke forstår at de fleste ikke tar store mengder koffein. Folk kvikner til om morgenen av av en liten kaffe, ca.60mg, hadde en kaffe innholdt tre ganger så mye hadde det vært en slik tilfelle som jeg beskriver, hvis de hadde hatt samme mengden kaffe.

Det som er naivt er at du ikke skjønner at du ikke er 5 millioner mennesker. Jeg tar 600mg koffein på en gang, og våkner såvidt av det, men jeg er ikke så naiv at jeg sammenligner meg selv mot resten av befolkningen slik du gjør. Husk at vi regner inn utrente mennesker og pensjonister i tillegg, det er ikke mennesker i 20-årene som trener 5 ganger i uken.

Som skiftarbeider så sitter du omtrent konstant med den kaffekoppen i handa og super, uten den store effekten. Så endel kaffekopper blir det på de jeg jobber med, hvor sterk den er er jo forskjellig men det blir endel kopper på jobb, og de fleste drikker kaffe hjemme også. Men som nevnet over her blir det jevnt over med jevnt inntak av mat (skiftarbeidere :p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...