Gå til innhold

Darach_Ùr

Medlemmer
  • Innholdsteller

    264
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Darach_Ùr

  1. 70 gram havregryn, 60 ml mandelmelk, 100 gram cottage cheese og 60 gram frosne bringebær til kjøleskapsgrøt. Med steviadråper oppi. Og litt Walden Farms pancake sirup. Presisjonsmålt:)
  2. Har vært innom innstillingene tidligere, men får ikke til å legge til flere måltider. Jeg kan endre navn og slette, men ikke legge til.
  3. Det er det jeg gjør nå, men om jeg hadde kunnet legge inn flere måltider så hadde jeg foretrukket det. Her må det settes i SYSTEM!
  4. Må man være premium medlem for å kunne gjøre dette? Jeg finner ikke den muligheten med mitt gratis abb.
  5. Her inne på forumet er det bare denne filmen som gjelder!
  6. www.gymgrossisten.no er den butikken jeg bruker mest. Rask levering, bra utvalg og god kundebehandling. Gratis frakt om du bestiller for over 500,-
  7. Frokost: Havregrynsgrøt. Lønsj/pre workout: eggerøre og laks på brødskiver. Middag/post workout: Ymse fra koldtbord. Dessert: Sjokoladepavlova og inspira iskrem+ en questbar(pumpkin pie). As we speak(taster): gummybears, Senere: Rester av koldtbord. Happy 17.mai gainz!
  8. Google er en fin ting:) Sjekk siste svar
  9. Sjekk næringsinnholdet på pakken. Der står det hvor mange gram protein det er pr 100 gram. Så ganger du dette med 4,5. Det kan nok virke som det er feil på oppføringen til Mylog.
  10. Men er ikke treningskalorier inne i budsjettet på MFP?
  11. Oz er definitivt en serie jeg skulle ønske jeg ikke allerede hadde sett. Nydelig for binge-watching.
  12. Oh yes. Mange bra serier, men savner de virkelig episke.
  13. Døgnet trenger definitivt flere timer. Altfor mye som skal sees. American crime story, The X-Files, Better Call Saul, TWD, Vikings, Black Sails. Og i mars kommer House of Cards, Bosch, og Daredevil... Kan forøvrig anbefale siden www.next-episode.net. Der kan du lage en watchlist over serier du følger og få varsel når episodene sendes. Ganske hendig. I tillegg får du opp en del anbefalinger basert på hva du har på listen din. Fin-fin måte å oppdage "nye" serier på.
  14. Hvor skriver jeg at det er fare for liv? Jeg lurte på om noen kunne belyse de spørsmålene jeg hadde, eventuelt komme med noen tips.
  15. Jeg tror det var snakk om alt slags sukker. Det var i alle fall slik jeg forstod det da jeg leste det(de dro jo frem denne "fem-om-dagen-). Det er melkeprodukter som kesam, yoghurt og CC i tillegg til frukt og grønt som gjør at i alle fall jeg går på en smell. Som du skriver, det er ikke mye frukt som inngår i regnskapet dersom man skal holde seg innafor.
  16. Gikk over kostholdet mitt i sted og fikk meg et lite sjokk. Trodde jeg spiste relativt sunt. Styrer unna alt av søte bakverk, snop, brus, saft og slikt i ukedagene. Masse magre meieriprodukter, grove kornprodukter og en del frukt og mye grønnsaker. Det viste seg at jeg får i meg nærmere 60-70 gram sukker i løpet av en vanlig dag. I følge mfp har jeg en grense på 76 gram, mens helsedirektoratet ikke anbefaler at en får i seg mer enn 50 gram(noe jeg også leste i en artikkel her på fb). 50 gram er faktisk latterlig lite! Noen andre som "sliter" med det samme og har noen smarte tips til hvordan en
  17. Frokost: Havregrøt med cottage cheese, kesam og litt smør. Lunsj: 4 Brødskiver med ost, grønnsaker og frukt, salat, kjøttpålegg og litt smør/majones. Middag: 200 gram kylling/kjøtt/fisk. Ris/søtpotet/pasta og div grønnsaker. Mellommåltid: kesam/cottage cheese kvelds: yoghurt blandet med frosne bær, cottage cheese, kesam, frukt og kruskakli. Ligger på ca 2100-2200 kcal om dagen. Trodde jeg var relativ sunn, men innså plutselig at jeg ligger skyhøyt i sukker... Spiser så og si aldri raffinert sukker til daglig(minus lørdag), men får i meg nærmere 70 gram om dagen hoveds
  18. Darach_Ùr

    rismengde

    Hovedregelen er at pasta/ris/havregryn måles i tørr mengde. Det er dog noen luringer på MFP som har lagret sine egne versjoner av matvaren der de opererer med tilberedt vare. Det bruker da å være spesifisert. Dersom 100 gram av pasta/ris/gryn gir deg rundt 350//380 kcal med ca 80/60 karbohydrater(avhengig av matvaren) bruker du rett mål.
  19. Darach_Ùr

    Gainer

    Challenge accepted?
  20. Er nazinøyaktig. Blitt en slags besettelse:) Om det er positivt eller negativt er jeg usikker på, men prøver å treffe de ulike næringsstoffene sånn noenlunde og da er veiing og telling av kalorier måten å gjøre det på.
  21. Ovnsbakt laks med kokosmelk og latterlige mengder med grønnsaker(glemte å kjøpe ris:( ) Konklusjon: å bytte fra lett til vanlig kokosmelk ble en gamechanger. Å prøve å kompensere kaloritapet fra ris til grønnsaker anbefales ikke.
  22. Kanskje off topic, men kan du anbefale et proteinpulver som passer bra til både havregrøt og som post workout shake?
  23. Kjører en slags 5x5, fire dager i uken(fem dersom jeg føler for det). Bygger på de fire store(5x5) og isolasjonsøvelser.
  24. Skal ikke rapsolje være et godt alternativ til steking? Ellers selges jo PamFry på proteinfabrikken om du tenker å kutte ned på kaloriene. Ellers er jo smør nevnt... Maten smaker jo mye bedre av det, men syns det er lettere å bruke olje når jeg steker mat fordi de tåler som regel høyere temperatur.
×
×
  • Opprett ny...