Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting. Hvor måler man midjemål? Kvinnelig midjemål?

Googlet det forresten akkurat selv :)

Fett rundt magen er mer usunt enn fett ellers på kroppen derfor kan det være lurt å måle midjemålet. Bruk et vanlig målebånd og ta mål midt mellom nederste ribben og øverste del av hoftekammen (som oftest ved navlen). Menn med midjemål over 94, og kvinner med over 80 har økt risiko for sykdom pga overvekt.

Jeg har skrevet litt om det her: Fett Nok: Kan man stole på BMI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tok en inbody 720 test idag, nå viser vekta 60, 8 kg, og fettfri masse var på 52, 7. Syns det er drøyt at en gutt på 24 år, som er 170 høy, må ha en vekt på 50-tallet for å få fjerna det meste av fettet.... Men er det det som må til, så gjør jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja, jeg vet det :p Syns bare det er rart at jeg fortsatt må ned kanskje 2 - 3 kg.. Håper virkelig at det forsvinner da.. :p Jeg blir jo å veie like mye som en skolejente.. lol!

Tror jeg ville bytta diett om jeg var deg :S å heller økt i muskelmasse. 60 kg er allerde veldig lite for en gutt.

Det er min mening da. blir jo bare skinn å bein til slutt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville bytta diett om jeg var deg :S å heller økt i muskelmasse. 60 kg er allerde veldig lite for en gutt.

Det er min mening da. blir jo bare skinn å bein til slutt da!

Da legger jeg bare på meg er jeg redd.. Har alltid veid under 70 kg, selv om jeg har hatt mage.. Så dette er nesten den eneste måten å miste magefettet på. Så jeg får bare gjør det noen kilo til, for så også øke i muskelmasse etterhvert..

Er det slik at fettet forsvinner når man øker i muskelmasse? eller øker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da legger jeg bare på meg er jeg redd.. Har alltid veid under 70 kg, selv om jeg har hatt mage.. Så dette er nesten den eneste måten å miste magefettet på. Så jeg får bare gjør det noen kilo til, for så også øke i muskelmasse etterhvert..

Er det slik at fettet forsvinner når man øker i muskelmasse? eller øker det?

Øker man i muskelmasse så blir fettprosenten mindre. Man får også en større basal forbrenning av å ha mer muskler. 1kg muskler forbruker en god del flere kcal enn hva 1 kg fett gjør(husker ikke helt tallet), og 1 kg muskler har mye større massetetthet enn fett også.

Ved å ligge ca 400 kcal under ditt daglife forbruk med hard styrketrening så vil man kunne legge på seg muskler og samtdig brenne fett, altså leangains... Men det krever så klart et ganske reint kosthold bestående av mye protein og lite fett. Man må også spise karbohydrater for å ha energi til å gi allt på trening :)

Jeg har litt samme plan som deg, ved å gå ned til en fettprosent jeg ikke har hatt før ved hjelp av PSMF, for så å legge til karbohydrater og mer mat etterhvert med hard trening. slik at det jeg legger på meg igjen mest mulig blir brukt for å produsere muskler.

Det er mitt prosjekt, om det funker vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øker man i muskelmasse så blir fettprosenten mindre. Man får også en større basal forbrenning av å ha mer muskler. 1kg muskler forbruker en god del flere kcal enn hva 1 kg fett gjør(husker ikke helt tallet), og 1 kg muskler har mye større massetetthet enn fett også.

Ved å ligge ca 400 kcal under ditt daglife forbruk med hard styrketrening så vil man kunne legge på seg muskler og samtdig brenne fett, altså leangains... Men det krever så klart et ganske reint kosthold bestående av mye protein og lite fett. Man må også spise karbohydrater for å ha energi til å gi allt på trening :)

Jeg har litt samme plan som deg, ved å gå ned til en fettprosent jeg ikke har hatt før ved hjelp av PSMF, for så å legge til karbohydrater og mer mat etterhvert med hard trening. slik at det jeg legger på meg igjen mest mulig blir brukt for å produsere muskler.

Det er mitt prosjekt, om det funker vil tiden vise.

Takk for svar! Da er jeg litt mer klok.. Er bare redd for å legge på meg det jeg har mista igjen. Men det med leangains var uansett målet etter PSMF dietten.. Men jeg skal iallefall fortsette med dette i to uker til tenker jeg, også begynner jeg med leangains etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Vital Arctic Oil i posten i dag, og sitter her med flaska og spiseskeia foran meg.. Jeg er så lite glad i tran at jeg gruer meg, enda jeg vet hvor mye bra omtale den har fått

:oops: :rofl:

Edit: Ok, slett ikke ille. Dette går bra. Smaker ikke GODT, men langt fra fælt.

Jeg ville anbefalt selolje! Kan linke deg til bilde av den! Er så fornøyd. Klarer ikke tran i det hele tatt, bare brekker meg, men denne er IKKE noe ille. http://www.buyhelse.no/Media/Cache/Images/2/1/WEB_Image%20Ruis%20Omega%203%20Selolje%20-%20100%20kapsler%20Selol824756939.Png Koster 150.- på life:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer om å starte med psmf på mandag.

men sliter veldig med tanken på å spise kjøtt til frokost! :p

så tenkte å bruke pannekaker/lefse til frokost. noen som mener noe om dette? funnet to oppskrifter som ser bra ut.

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

eller denne: Fett Nok: Proteinlefse Med Tacokrydret Kalkunfilet (bare lefsa med evnt. kalkunpålegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer om å starte med psmf på mandag.

men sliter veldig med tanken på å spise kjøtt til frokost! :p

så tenkte å bruke pannekaker/lefse til frokost. noen som mener noe om dette? funnet to oppskrifter som ser bra ut.

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

eller denne: Fett Nok: Proteinlefse Med Tacokrydret Kalkunfilet (bare lefsa med evnt. kalkunpålegg)

Klinker bare til med en dobbel proteinshake til frokost jeg. Ganske greit det. Spørs så klart hvor sulten man er om morningen. Noe som er veldig individuelt.

Med tanke på oppskriften så skal vel den være grei. Men sikkert mange som kan mer om sånne oppskrifter enn meg.

Lykke til med PSMF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, da er 11 dager m psmf vel overstått. En dag med oppkarbing underveis. Har gått fra 62,2 til 57,5, dvs en nedgang på 4,7 kg. Er veldig fornøyd med det. Reiser bort noen dager nå, og tenker jeg skal fortsette med noen dager (1-3?) når jeg kommer hjem, for deretter å legge meg på rundt 15-1600 kcal for å kunne trene litt mer. Skal også jobbe sammenhengende i 9 dager så kanskje greit m litt energi. Målet er at jeg skal ha en stabil vekt rundt 57, men kroppen må visst overtales litt der. Blir veldig "mager" i overkroppen, men sliter med "stubborn fat" spesielt lår. Lykke til alle gamle og nye PSMFère :) :)

Krakow here I come!! Veel, 7 timer jobb først da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer om å starte med psmf på mandag.

men sliter veldig med tanken på å spise kjøtt til frokost! :p

så tenkte å bruke pannekaker/lefse til frokost. noen som mener noe om dette? funnet to oppskrifter som ser bra ut.

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

eller denne: Fett Nok: Proteinlefse Med Tacokrydret Kalkunfilet (bare lefsa med evnt. kalkunpålegg)

Går an å droppe frokost også. La første måltid være lunsj. F.eks salat m reker eller kylling? Kroppen bruker vanligvis ikke så lang tid på å venne seg til den nye måltidsrytmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er 11 dager m psmf vel overstått. En dag med oppkarbing underveis. Har gått fra 62,2 til 57,5, dvs en nedgang på 4,7 kg. Er veldig fornøyd med det. Reiser bort noen dager nå, og tenker jeg skal fortsette med noen dager (1-3?) når jeg kommer hjem, for deretter å legge meg på rundt 15-1600 kcal for å kunne trene litt mer. Skal også jobbe sammenhengende i 9 dager så kanskje greit m litt energi. Målet er at jeg skal ha en stabil vekt rundt 57, men kroppen må visst overtales litt der. Blir veldig "mager" i overkroppen, men sliter med "stubborn fat" spesielt lår. Lykke til alle gamle og nye PSMFère :) :)

Krakow here I come!! Veel, 7 timer jobb først da ;)

Det høres veldig bra ut :-) stubborn fat kan gå å henge seg :-P

Dette er jo egentlig ikke en veldig god diet for oss som trener, og vil prestere på trening. Så det er absolutt en hurtig nødløsning :-P

Jeg har også tatt ferie nå "what to do?". Så jeg kommer til å trene mer enn man skal på dietten nå. Har jo en aktiv jobb ellers, så noe må jeg gjøre. Litt sykling og styrke trening. Prøve seg fram på hva kroppen tåler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde på forrige runde å trene en god del mer enn man skal.. jaja, vet at man inn bør :) Gikk greit en stund, men etterhvert føltes det som om kroppen gikk inn i en "forgiftningstilstand", vanskelig å forklare. Kronisk melkesyrefølelse i kroppen. Det var ikke spes bra kan du si :)

Ps. Uttrykket stubborn fat kan gå å henge seg..kjøper den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det jeg og, at man ikke skal trene mer enn det som står - men hva med dagen etter oppkarbing? Er det lov med én kondisøkt da, eller et dette spørsmålet like dumt som jeg antar at det er? Hadde det vært "Lov", hadde det vel vært spesifisert.. Sukk. Heldigvis har jeg såpass lite energi at det ikke er noe problem, lysta på de hardeste øktene er liksom ikke der :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det jeg og, at man ikke skal trene mer enn det som står - men hva med dagen etter oppkarbing? Er det lov med én kondisøkt da, eller et dette spørsmålet like dumt som jeg antar at det er? Hadde det vært "Lov", hadde det vel vært spesifisert.. Sukk. Heldigvis har jeg såpass lite energi at det ikke er noe problem, lysta på de hardeste øktene er liksom ikke der :p

Jeg personlig har kjørt harde økter den dagen og dagen etter oppkarbing. selv om det ikke står så er folk forskjellig. Neste måten er å prøve seg fram, om du tåler det eller ikke.. For meg gikk det veldig bra :-) trente både en god styrke økt og en sykkeltur på 3 mil i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det jeg og, at man ikke skal trene mer enn det som står - men hva med dagen etter oppkarbing? Er det lov med én kondisøkt da, eller et dette spørsmålet like dumt som jeg antar at det er? Hadde det vært "Lov", hadde det vel vært spesifisert.. Sukk. Heldigvis har jeg såpass lite energi at det ikke er noe problem, lysta på de hardeste øktene er liksom ikke der :p

Er nok ikke "lov", men jeg har nok tydd litt til den varianten jeg og.. På denne runden har jeg hatt god " hjelp" av at jeg har hatt en skade som har gjort at jeg har måtte ta det mer m ro. Er nok ikke så dumt det kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...