Gå til innhold

Gutter og jenter; hva mener dere om "fake" skjønnhet? :)


nathalie

Anbefalte innlegg

Glapåsk! Tenkte å høre med dere her inne hva dere mener om hairextensions, vippeextensions, silikon, gelenegler, selvbruner osv.. Jeg bruker f.eks selvbruner, vippeextensions og fikser neglene for å føle meg mer vel, og vurderer sterkt å ta silikon. Samtidig mener jo mange (og jeg vil gjerne starte en liten debatt) at dette er "fake" og veldig lite tiltrekkende; skjønnhet skal være ekte og man kan fremheve seg selv med sminke, trening osv, men at grensen går ved falske negler, hår, pupper, øyevipper osv..

Så, hva mener dere? Håper på mange innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

For min del handler det ikke om hva man har og ikke har, men hvem man er som person ettersom jenta må jo være den samme med og uten "tilbehøret". Det kommer alltids en slapp søndag, og da må det være en oppegående person selv om fasaden er litt rufsete. Det kommer altså helt ann på personen og ikke tilbehøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om dette, men man liker å føle seg vel ;) Bør vel ikke rope for høyt siden jeg skal ta operasjon for øvre og nedre øyelokk, men får faktisk øvre dekket fra staten, og nedre til sterkt redusert pris hos samme øyelege. Det viktigste er at man føler seg vel, men er litt trist at det er så mye fokus på utseende, blir slik at om man ikke gjøre noe så føler man seg litt utenfor.. Silikon hadde jeg aldri vurdert om jeg ikke var helt flat siden det er endel bivirkninger med dette, men hadde vært kjekt å høre hva gutter mener om dette..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If you can`t make it fake it ? ? ;)

Hehe nei da

Men alt til en viss grad.. Så lenge det ikke ser ut som du er laga av plastikk og sparkel så er det greit.. Men helt enig m det over, kommer en søndag også..

Alt i moderate mengder :) Har ikke noe i mot silikon extensions negler og alt det der :D Men det skal se normalt ut synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruning eller vanlig sol ?

Som Admira sier " Alt i moderate mengder"

Folk er forskjellige og takler ting forskellig..

Noen tar hair extensions og silikon, noen sminke eller trening..

Det at jeg nå er på diett for å prøve å få fram pakken er vel også en form for falsk skjønnhet :) Bare at jeg må jobbe litt mere for det ;)

Uansett for meg , så betyr personlighet og interesser mye mere for meg enn bare en bra kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt med måte?? :D

Mye flotte hairextensions ute å går, men mye tragisk også som lyser lange veier. Det er ikke pent. Støpte negler kan også være fint men da med normal (ikke dritlange) lengde og litt pynt på eller uten pynt.

Mange som overdriver så jævli både når det kommer til hår, sminke, negler og silikon. Men folk skal få gjøre hva de vil :)

Jeg er veldig enig med Sungrazer over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte sier jeg også :) Har man meter lange vippe extensions, klær til negler, 4 lag med brunkrem og løshår ned ril rumpa kan det fort bli litt mye! Jeg støper på negler selv og det får meg til å føle meg bra, dessverre tror jeg mange som overdriver slike ting egentlig er usikre på seg selv og ikke nødvendigvis føler seg bedre med alt stæshet.... Er ikke pent når man ser ut som en plastikk dukke, samtidig må jo alle gjøre som de vil :)

Er jo ikke alle som synes jenter med muskler er pent heller, men vi slutter da ikke å trene av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruning eller vanlig sol ?

Som Admira sier " Alt i moderate mengder"

Folk er forskjellige og takler ting forskellig..

Noen tar hair extensions og silikon, noen sminke eller trening..

Det at jeg nå er på diett for å prøve å få fram pakken er vel også en form for falsk skjønnhet :) Bare at jeg må jobbe litt mere for det ;)

Uansett for meg , så betyr personlighet og interesser mye mere for meg enn bare en bra kropp

Hei hei hei, spør du meg er det du prøver å få fram din naturlige skjønnhet!:p Og det er i hvertfall lov!:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.

Jeg bruker sminke daglig. Det får meg til å føle meg vel.

Jeg bruker hairextentions når jeg vil ha litt forandring. Det får meg til å føle meg vel.

Jeg kjøper klær hele tiden. Nye klær får meg til å føle meg vel.

Bottom line er at man kan snakke mye om at naturlig skjønnhet og selvtillit er bra, men å sminke meg litt og ta på meg nye klær gir meg faktisk en ekstra boost til å gå inn i ett rom og "eie" det.

Selv om jeg aldri har vurdert å støpe negler og aldri bruker brunkrem eller selvtoner etc, så er jeg opptatt av å se bra ut store deler av tiden. Ja, jeg er forfengelig og veldig jentete. Jeg refresher f.eks litt sminke for å gå å trene da jeg blir litt rakere av det. Men, jeg har også planer om å i dag trene uten å verken vaske håret mitt eller sminke meg før jeg drar dit - fordi jeg har ikke lyst og fordi jeg skal bade når jeg kommer hjem og gidder ikke å stelle meg to ganger.

Min sin, ære være han, syns jenter er best uten sminke. Det får så være. Jeg går ikke sminkeløs av den grunn hele tiden, men som sagt, det er søndagsmandag og man trenger vel strengt tatt ikke gå rundt i stiletter og skjørt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "pluselig" extensions her om dagen, og synes det er overraskende awesome, kommer nok til å bli hekta på det..Og neglelakk - jeg ELSKER neglelakk, bytter gjerne farge hver dag og kjøper oftere ny lakk enn ny sminke eller nye klær. Ellers er jeg fan av "det naturlige", silikon er ikke noe for meg, og jeg synes desverre ofte det lyser lang vei, men hva betyr det for meg, jeg er hetero og slipper å ha noe med det å gjøre.. :p Hver sin smak! Du skal gjøre det DU synes best om og kan stå for, du skal ikke gjøre noe som helst med din egen kropp for å please andre, kun deg selv, så i det lange løp er det kun hva DU synes som i det hele tatt teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar sol i en gang innimellom (for å føle meg vel, får bedre hud av det også), bruker hverken løsnegler elr. løshår (dette er ikke noe jeg trenger) Har vel helt normale pupper, tror jeg! Har ikke noe problem med puppene mine..kunne jo vært større, men ingenting jeg kommer til å endre på! Sminke bruker jeg, men det er ganske minimalt til hverdags med tanke på jobben i barnehage og fordi jeg trives ikke på trening med masse sminke!! Jeg er 26år, å for 3-4år siden var jeg super gira på endre mange ting. Men tankegangen endres med årene! Jeg har godtatt kroppen min, trives med den og jeg tror folk ser at jeg har det godt med min egen kropp og ser at jeg har selvtillit! Jeg tror det at jenter viser at man er stolt av sin egen kropp, selvtillit har mye å si.. for både hva andre tenker om deg, hvordan holdningen din er og hvordan gutter ser på deg! :)

Folk må få gjøre som de selv vil, men natulig skjønnhet er å blir best!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte, som nevnt over her.

Personlig liker jeg det når det ser ekte ut, selv om det ikke nødvendigvis er det så ser det til en viss grad naturlig ut. Det må også passe litt inn i personligheten og eventuelt yrke til en person.

Selv bruker jeg sminke, løse negler og annet for å føle meg bedre, men også her kommer jo mye ann på situasjonen. Jeg trener/ jobber ikke på gården med masse sminke og høye hæler, men jeg drar heller ikke på byen uten sminke. Så kort sagt: kommer ann på hvor mye, når og hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever floats your boat...

Jeg er passelig forfengelig, men prøver å holde meg naturlig. Bruker ikke sminke hver dag, hårprodukter bruker jeg lite av osv.

Har tidligere ønsket å forandre kosmetisk på kroppen min, men ikke nå lenger. Har vel blitt eldre og klokere, kanskje :p

Men skuespillere skulle hatt en grense for hva dem kan gjøre med kroppen sin. Jeg blir alltid satt ut av "ducklips" som gjerne ødelegger filmene, for min del. Eller ansikter som ikke klarer å uttrykke følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er vel alt av sminke og dress up "fake", men noen kler det bedre enn andre.

Personlig vil jeg gjerne se ut som toppbloggerne, men etter å ha brukt 4 timer på å prøve å fikse låshår, vipper, negler, samt masse sminke - rev jeg av alt i frustrasjon og gikk tilbake til den gode gamle mascaraen, etter en omgang med Id-sminke. Håret grer jeg sånn litt innimellom, mest fordi jeg er lat (og hårsår, og jepp - jeg ser ironien her) og klær er det siste jeg bryr meg om, med mindre det kan brukes til trening. Jeg bruker klær som ser OK ut, men jeg tror nok ikke jeg kan klassifiseres som ei BI-jente, selv om det er der jeg studerer. Det imaget ødela jeg ved å gå rundt med FjällRäven-sekk i ett år. :p

Som sagt - noen kler mye stæsj, andre ikke. Jeg bare skjønner ikke hvorfor mange orker å bruke så mye tid og energi på å gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker naturlig skjønnhet, men ser ikke noe i veien med å "freshe" opp den naturlige skjønnheten. Men dersom man får et sånt :eek: eller et sånt :huh: blikk når vedkommende har tatt av seg f.eks. sminke, ja da er det ALT for mye. Har vært med på det en gang da russen angrep alle førsteklassingene og selvfølgelig angrep de med mest sminke - plutselig hadde vi fått en ny elev i klassen!

Sminker meg bevisst ikke noen dager for å unngå å bli "avhengig" av å bruke sminke. Ikke at det er så stor fare for det da, i hvert fall ikke med noen år på baken. Kunne heller aldri tenkt meg å bruke sminke hvis jeg bare skulle vært hjemme. Akkurat det skjønner jeg virkelig ikke hvorfor noen gjør - kanskje de er redde for å få besøk og være usminket :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot noe av det, men vil nok helst ikke ty til noe av det selv:P (altså fake negler, hår, øyenvippper, silikon..)

Synes det er greit med ting som fremhever det man allerede har. Men selvfølgelig, hadde jeg vært flatbrystet eller hatt håpløst hår, ville jeg nok vurdert en "fake" løsning.

Selvbruning er jeg for:) Det er jo bedre for huden enn å sole seg året rundt. Og litt farge fremhever jo bare musklene:D

Litt fake må man jo være..

Det er bare litt for mange som går over the top:P Og ender med å se helt feil ut istedet.. Alt med måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...