Gå til innhold

nathalie

Medlemmer
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. MissP, hvor lang tid hadde du innlegg før de kapslet seg? Håper det ordner seg forresten
  2. MissP, hvor lang tid hadde du innlegg før de kapslet seg? Håper det ordner seg forresten
  3. Veldig interessant! Og for min del (og de fleste andre regner jeg med) er en frisk skulder (hvis den må operers med tider og stunder) og da evt litt vektoppgang definitivt viktigere enn en mislykket operasjon pga for lite mat.
  4. Ok. Men hvis man i hvert fall ikke vil ØKE i vekt, hvordan kan man sånn ca beregne vedlikehold/energibalanse etter inngrep?
  5. Er det med andre ord korrekt at kaloriunderskudd ved operasjoner kan føre til at skaden ikke leges fullstendig? I hvert fall tregere? Mener ikke å mase her, hehe, men jeg skal muligens operere en skulder og synes det er interessant å vite
  6. Men kan kroppen lege skader like bra på kaloriunderskudd? risikerer man ikke at operasjonen ikke blir vellykket??
  7. Jeg er helt enig! Fokuset er ofte på helt andre ting og dette neglisjeres i stor grad. Ikke ment som kritikk, jeg hadde jo ikke tenkt gjennom dette i særlig grad selv før jeg postet innlegg her Håper FB kan lage et innlegg om dette - interessant!
  8. Jeg mener ikke å kritisere deg på noen måte, bare stille et par spm. da dette er mine egne tanker selv (vurderer dette selv): 1. Hvis du er veldig rett for å ikke kunne trene normalt pga operasjonen, hvordan tror du du vil takle evt komplikasjoner og flere opphold senere v/evt komplikasjoner og nye innlegg? 2. Hvis legen har rådet deg til å ta under muskelen burde kanskje dette vektlegges kraftig i forhold til det estetiske utseendet, for hvor fornøyd vil du være hvis de er tydelige grunnet at det er lagt over muskel`? Som sagt, dette er IKKE kritikk, men jeg spør vel også fordi jeg tenker
  9. Takk for utfyllende og bra svar Andrea! Jeg får opp på klokka at jeg brenner 300 kalorier pr. intervalløkt, 450 kalorier pr 45-minutterøsøkt og 200 pr styrkeøkt. Kan dette stemme sånn ca? Jeg kommer til å øke drastisk på kcal-inntaket og fokusere på skadefri kropp og målene med kondis og løp Så får heller kiloene komme av etterhvert.
  10. Takk for svar! Fikk litt "hetta" da jeg trener mot halvmaraton (4 kondisøkter (to intervaller + to 45 minutters økter pr idag) + to styrkeøkter som er relevante for disse målene). Jeg har en BMR på 1350 ca (vet ikke hvor riktige sånne Inbody målinger er men?). Kanskje jeg skal legge meg på 1500, så er jeg sikker på at det ikke går "gæli"? hehe.. I tillegg er det jo umulig å vite hva man bruker på trening og derfor føler jeg kaloriregnestykket blir vanskelig uansett, og har vel safet med å ligge lavt hvis dere skjønner Har hatt 1 spisedag på 3500 på lørdager også, da jeg liker å skei
  11. Jeg spiser lite kalorier, ca. 1300 om dagen. spiser 2 gram protein pr kg kroppsvekt hver dag. Jeg er god og mett og sulter meg overhodet ikke. Lese på dedication.blogg.no at hun hadde fått mange kroniske skader pga lite mat og mye trening og det siste jeg vil er jo å ødelegge kroppen !! Mitt spm er da, er dette farlig? Vil jeg kanskje få kroniske skader o.l? Hilsen redd treningsglad jente med en del å ta av
  12. Er det sant at når man baker/steker pannekaker o.l med proteinpulver at det proteinene ødelegges ved høy varme? Isåfall - hvor mye varme tåler pulveret?
×
×
  • Opprett ny...