Jump to content

Hege Slåttum

Members
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Hege Slåttum

  1. Hei, jeg anbefaler at du snakker med treneren din om kosthold for din kropp og din trening. Du kan også lese om kostholdsanbefalinger hos Sunn Jenteidrett. Du bør spise proteiner til hvert måltid. Det er andre ting som er viktigere å begrense, for eksempel sukkerholdige produkter.
  2. Jeg så Paradise Lost på nrk.no i går. Anbefales. Handler om The West Memphis 3 og den vanvittige behandlingen og utgangen av denne saken. Advarsel: det er noen grusomme bilder fra åstedet, spesielt i begynnelsen av dokumentaren.
  3. Du kan fint spise lavkarbo på helt vanlige produkter du finner på Rema. Bestem deg for hvilken retning du skal følge innen lavkarbo, finn ut hvor stor prosentandel du skal ha av makronæringsstoffene i følge den retning, og logg maten din et sted der du får oversikt dagsinntaket. Vær innstilt på å bruke 2-3 uker på å sette deg inn i mengder og matvarer som passer for deg, og vær tålmodig. Lykke til!
  4. Jeg er veldig lite imponert over enten/eller-argumentasjon. Jeg har hørt foredrag av Per Fuggeli, og syns han forenkler veldig. Jeg kjenner meg ikke igjen i det han sier (om trening/helse/kosthold). De fleste av oss evner å ha mer enn én tanke i hodet om gangen, og selv om jeg er personlig trener og opptatt av både min egen og andres helse er jeg også opptatt av helt andre (og i mange øynes motsatte) ting. Dette er vel normaltilstanden for de aller, aller fleste.
  5. White Collar The Killing The Big C The Unit Rescue me (amerikansk Netflix) Black Books Diverse TED Talks, blant annet om kosthold/matproduksjon Wallace and Gromit (amerikansk Netflix) Chowder (amerikansk Netflix, tegneserie for barn som er hysterisk morsom)
  6. Jeg blir så jævlig provosert av disse løgnerne som lever av andres lidelser!
  7. Etter et langt treningsopphold er jeg nede på 50 x 5, og kjører 3-5 set. Jævlig frustrerende, etter å ha trent på 80-90 kg x 5 på denne tida i fjor, men det er jo bare å bygge seg opp igjen.
  8. I stedet for alternativer til markløft ville jeg funnet et alternativt treningssenter.
  9. Jeg ser dette overraskende ofte blant kundene mine. I noen tilfeller har jeg satt opp én arms-øvelser, men stort sett jobber vi med bevisst aktivering av begge sider i for eksempel stående foroverbøyd roing og pullups. Dette er lettest å få til når kunden trener sammen med meg, fordi jeg da kan legge hånda på "problemområdet" for å markere hvor det trengs mer aktivering.
  10. De to ukene jeg var i Italia hadde jeg ferieferie. Det var helt nødvendig pga helsa, og det har gitt meg overskudd til å begynne med trening igjen etter at jeg kom hjem. Vanligvis trener jeg mer i ferien enn ellers, men i år var ikke det noen god løsning.
  11. Jeg har nettopp vært to uker i Italia. Du finner alt du trenger på supermarkedene.
  12. 100% sikker på loggingen kan jeg ikke være, men det ser riktig ut. Jeg har oppdaget at enkelte matvarer ikke er lagt inn med korrekte data, og det kan være verdt å undersøke for de matvarene man bruker ofte. Ser ut som en grei fordeling av makronæringsstoffer. Ellers vil jeg råde deg til å tenke pr uke, ikke pr dag hele tiden, for det vil være variasjoner både i inntak og uttak fra dag til dag. Gjennomsnittet over en uke er en god pekepinn på kostholdet generelt.
  13. Jeg syns det ser ut som gramloggingen er riktig. For øvrig er det ikke nødvendigvis bare negative sider ved å telle kalorier, selv om man har slitt med sf eller spiseproblemer tidligere. Kcal-telling kan også brukes til å spise nok, ikke bare kutte ned på kcal. Det kan være nyttig å få en oversikt over hva man har i seg, men på sider som myfitnesspal.com er det i så fall viktig å legge inn realistiske og sunne mål under Goals.
  14. Mange fine bikkjer her. Min hund er en groenendael (belgisk fårehund). Jeg har hatt rasen mer eller mindre uavbrutt i 25 år. Toyah blir 9 år til sommeren, men er ikke klar over at hun begynner å dra på årene. Leken, ekstremt kosete og alltid klar for tur! Nå deler hun hus med 4 katter, og er sånn passe fornøyd med at hun må dele oppmerksomheten vår med dem.
  15. Vet ikke helt om jeg skal le eller grine av sitatet i HI.
  16. En kunde som trener en hel del, og som jeg trodde hadde litt peiling.
  17. Folk som har korrekt teknikk når de trener knebøy og markløft.
  18. "Det er bra dere har sirkeltrening, spesielt for damene, for de kan jo ikke trene ordentlig styrke."
  19. Jeg skal spise og trene akkurat slik jeg pleier.
  20. Null kroner, siden jeg jobber på treningssenter. Har også gratis tilgang på et mindre trimsenter, der jeg hjelper til en gang i blant.
×
×
  • Create New...