Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske PTer og treningsveiledere kunne ha kommet med innspill til alle fjortissguttene som kjører biceps- og benkpressprogrammet 24/7 der jeg trener (også kalt "foroverroterte skuldreprogrammet") - men jeg har aldri sett det skje.

Dette høres veldig ut som Fresh Fitness, Ensjø. Men det gjelder nok kanskje de aller fleste senter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått mange dårlige tips, og det er greit. Da takker jeg bare og fortsetter som før.

Ser jeg noen som har peiling som jeg f.eks kjører mellom, ber jeg dem følge med og gjerne komme med noen tips fordi "det ser ut som du har peil" og det blir som regel godt mottatt.

Det som er irriterende er når folk kommer bort og gir deg dårlige tips, og når du ikke følger dem, skal rette deg igjen og begynner med "du hører jo ikke etter", "du gjør fremdeles feil", "Jeg er PT altså/Jeg gikk idrett på VGS".

Husker jeg fikk en PT som skulle rette på roteknikken min og ikke ville gi seg. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker at fremmede kommer å vil rette på teknikk.

For min del er det kun de som er mest erfarene på gymmen som gjør dette, og de personene jeg ser 3-4 ganger i uka, så det ligger nok litt i baktanke at vi skal bli kjent også. Jeg er av typen som gjerne prater med fremmede folk, for desto fler jeg "kjenner" på gymmen desto mer hjemme føler jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gammel mann som tok strake markløft her om dagen, jeg så han bøyde ryggen alt for mye og tenkte jeg skulle være snill å si ifra om dette, så han gamle stakkars fyren ikke skadet seg, men han ble visst ikke så glad for at jeg sa ifra nei! Ei 17 år gammel jente som gir tips om trening til en eldre mann, det var ikke populært gitt! o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ønske jeg hadde guts til å "veilede" PTer der jeg trener. Aner ikke hvor de har fått utdanning, hvis i det hele tatt, men da jeg aldri har sett en PT + kunde drive med markløft, knebøy, benk eller pullups - og heller satser på situps og lettvektsmaskinene.. Og samtidig sitter PTen slik gjennom hver øvelse. Da får jeg lyst til å tilby dem HJELP.

post-17730-14440943574778_thumb.jpg

(nå var det riktignok under at hun vasket av utstyret akkurat da jeg tok bildet, men slik sitter seriøst alle PTene gjennom øvelser med sine kunder. Jeg blir flau)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg hadde guts til å "veilede" PTer der jeg trener. Aner ikke hvor de har fått utdanning, hvis i det hele tatt, men da jeg aldri har sett en PT + kunde drive med markløft, knebøy, benk eller pullups - og heller satser på situps og lettvektsmaskinene.. Og samtidig sitter PTen slik gjennom hver øvelse. Da får jeg lyst til å tilby dem HJELP.

[ATTACH=full]107704[/ATTACH]

(nå var det riktignok under at hun vasket av utstyret akkurat da jeg tok bildet, men slik sitter seriøst alle PTene gjennom øvelser med sine kunder. Jeg blir flau)

PT som sitter slik ved siden av sine kunder har ingenting i bransjen å gjøre. Enkelt og greit. Har selv sett eksempler hvor kunden tar rumensk markløft med tidenes Quasimodo-holdning mens PT satt på Ipaden sin :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT som sitter slik ved siden av sine kunder har ingenting i bransjen å gjøre. Enkelt og greit. Har selv sett eksempler hvor kunden tar rumensk markløft med tidenes Quasimodo-holdning mens PT satt på Ipaden sin :p

Enig. Dette er til og med daglig leder av treningsstudioet, haha. Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet er jeg åpen for gode råd og forslag til forbedring - jeg ser ikke på meg selv som utlært på noen måte (hvis man noen gang kan bli det), og jobber alltid mot å bli bedre :)

Men - PT´r som vandrer rundt på gymmet og avbryter deg i hytt og pine for så å komme med sine velmenende råd kan til tider bli plagsomt. Hvertfall når de er på "kundejakt", og rådene de gir deg ikke er verdt å betale noe som helst for. Ekstra irriterende er det når jeg har observert de trene selv, og jeg har hatt lyst til å gi de et par råd her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTer holder seg visst unna meg, men to ganger i mitt liv har jeg blitt approacha. Den ene gangen av PTen som jobbet der fordi han skulle lære meg å ro skikkelig på romaskin (jeg har rodd aktivt), og en annen gang av en random som sku lære meg å ta cable crossover for bryst (heter sikkert noe fancy, men vet ikke hva). Når jeg påstod at det han viste meg var dårlig for skuldrene argumenterte han med at han var PT.. som om det avgjorde saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å lære meg markløftteknikk, kjente at "noe" ikke var riktig og brukte veldig lett vekt mens jeg prøvde å tenke på og praktisere alt jeg har lest om markløft her inne. Masse folk på senteret den dagen, bare unge menn, så man er vel litt utenfor som gammel overvektig kjærring på over 40, men det bryr meg heldigvis ikke, jeg driver med mitt. Så kommer en vennlig ung mann bort og spør om han kan få gi meg et tips? Naturligvis, sier jeg, og han peker og forklarer hva jeg gjør feil (krum rygg) og gir råd. Jeg takker pent og synes det er flott at noen tør å bry seg. (y) (Og ja, jeg fulgte rådene hans og nuh går alt så meget bedre. :joyful: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på, for min del no så har eg ingen tiltru til folk flest :huh: Blei litt satt ut når ein puslete pt skulle fortelle meg at eg MÅTTE voldta armen min so voldsomt at eg nesten tok baklengs salto når eg leike med kettlebells ( ikkje noe som sku tilsi at eg skulle stille for konkurranse for å sei da sånn)... for da hadde han lert på kurs ( hvor han også hadde skada skulderen sin ). Prøvde å sei at da e fint mulig å løfta vekter uten å voldta armen sin, men den va han vist ikkje enig i (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...