Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har veldig lyst til å prøve PF, men jeg blir så sur når jeg ikke får energi på morgenen og jeg blir ukonsentrert. Jeg er også veldig glad i å spise frokost. Så jeg tenkte da hvis jeg spiser fra 07.00 til 17.00 så blir det jo PF. Det jeg da tenker med dette er at jeg trener på kveldene 18.00-21.00, dette er jo fasteperioden og lenge til jeg igjen kan spise. Vil dette minske muskelmassen min da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å prøve PF, men jeg blir så sur når jeg ikke får energi på morgenen og jeg blir ukonsentrert. Jeg er også veldig glad i å spise frokost. Så jeg tenkte da hvis jeg spiser fra 07.00 til 17.00 så blir det jo PF. Det jeg da tenker med dette er at jeg trener på kveldene 18.00-21.00, dette er jo fasteperioden og lenge til jeg igjen kan spise. Vil dette minske muskelmassen min da?

Jeg tror det blir både vanskelig og dyrt i lengden, for du skal da ta til deg BCAA annenhver time frem til neste spisevindu...Hvis PF ikke er for deg er det bedre med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å prøve PF, men jeg blir så sur når jeg ikke får energi på morgenen og jeg blir ukonsentrert. Jeg er også veldig glad i å spise frokost. Så jeg tenkte da hvis jeg spiser fra 07.00 til 17.00 så blir det jo PF. Det jeg da tenker med dette er at jeg trener på kveldene 18.00-21.00, dette er jo fasteperioden og lenge til jeg igjen kan spise. Vil dette minske muskelmassen min da?

I teorien, nei, fordi maten du har spist mellom 0700-1700 vil ikke være ferdig fordøyd innen du drar på trening. Se for deg at absorpsjonsraten er på omlag 10g hva protein angår (egentlig mindre, men for sikkerhets- og enkelhets skyld, regn 10g/time), med proteininntak på si 150g (bare for å ta et tall) vil det ta deg 15 timer pluss minus å absorbere alt dette.

Men i praksis vil ikke dette være periodisk faste (i hvert fall ikke ala leangains), da det i stor grad går ut på å legge brorparten av energiinntaket (70%+ er det vel?) etter trening, og ikke før. Men det er vel det samme hva man kaller det, så lenge det virker? :cool:

"The rate of amino acid absorption from protein is quite slow (~ 5 to 8 g/h, from Table 2) when compared to that of other macronutrients, with fatty acids at ~0.175g∙kg-1 ∙h-1 (~14g/h)(55)andglucose60to100g/h(0.8to1.2gcar- bohydrate ∙ kg-1 ∙ h-1) for an 80 kg individual (56)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien, nei, fordi maten du har spist mellom 0700-1700 vil ikke være ferdig fordøyd innen du drar på trening. Se for deg at absorpsjonsraten er på omlag 10g hva protein angår (egentlig mindre, men for sikkerhets- og enkelhets skyld, regn 10g/time), med proteininntak på si 150g (bare for å ta et tall) vil det ta deg 15 timer pluss minus å absorbere alt dette.

Gastrisk tømming regnes å være maks 12 timer. Proteinopptak per time er hva kroppen kan absorbere og benytte seg av og har vel strengt tatt bare blitt gjort ved aminosyreinfusjon i blodstrømmen. Opptak fra magesekken fra forskjellige kilder blir vel derfor strengt tatt litt annerledes - men resten av logikken din er jeg ikke uenig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekte menn trenger ikke gå ned 85kg (mer om det var en skikkelig faste), og ekte menn trener vekter. Det gjør du ikke på et slik program. Men om jeg noen sinne går i koma må de gjerne sette meg på noe slik ;)

Han gikk ned 125kg og fungerte helt fint mesteparten av fasteperioden ;)

Trener vekter? Hver gang han reiste seg opp fra en stol så må han jo ha utført mer arbeid enn ka æ gjør på en treningsdag ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste måltid er middag for min del, kombinert med shake eller smoothie, avhengig av kva eg har gjort den dagen.

I kalorimengd ligg det vel på 1000-1500 på siste måltidet.

Martin Berkhan, typen bak Leangains. Feittprosent på 5-6% trur eg.

Det der er vel verken Mike eller Martin Berkhan, men Alberto Nunez. Spiller liten rolle, men rett skal være rett! Han er visstnok 'natural', jeg er usikker på om han er relevant ifht. periodisk faste eller ikke.

post-717-14440833321788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er vel verken Mike eller Martin Berkhan, men Alberto Nunez. Spiller liten rolle, men rett skal være rett! Han er visstnok 'natural', jeg er usikker på om han er relevant ifht. periodisk faste eller ikke.

liker hvordan jenta i bakgrunnen sitter der generelt uberørt av hva som foregår, som om det er dagligdags der i huset :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...