Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Berkhan anbefaler vel mest fett til frokost, og karbs til kvelds, om jeg ikke har lest helt feil, dog skal jeg prøve å eksperimentere litt fremover på det også.

Børge Fagerli anbefaler fett og protein til frokost og karbs til kvelds. Spiser slik selv på fridager. Ikke noe karbs før middag i 5-6 tiden. På treningsdager må jeg begynne å spise karbs til lunsj for å få i meg dagsbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Fagerli anbefaler fett og protein til frokost og karbs til kvelds. Spiser slik selv på fridager. Ikke noe karbs før middag i 5-6 tiden. På treningsdager må jeg begynne å spise karbs til lunsj for å få i meg dagsbehovet.

Samme her, starter ca. hver dag med frokost (11.00) bestående av salat med tunfisk, egg, skinke, cottage cheese etc. Prøver å holde mesteparten av karbs til ettermiddagen/kvelden. Eventuelt en skål havregryn etc til lunsj, på treningsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan en droppe et måltid på kvelden etter lagspillstrening(volleyball og 5vs5 innefotball) og heller spise siste måltid før denne økta? Er økter fra 20/21 -22/23. Jeg trener fastende om morgenen så det passer bedre.

Du kan greit spise siste måltid før type lagspilltrening ja. Det viktigste er at man får spist mye karbs/protein etter tunge økter "motstands"-trening, styrketrening etc. Du tar kanskje BCAA's før/etter den morgentreningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, skal prøve å komme i form til sommeren. Sikter meg inn på 5juli.

Tanken var å starte på 3000kcal om dagen, så 2800, så 2400 og til slutt 2000.. På hviledager 200kcal mindre.

Måltid 1: 16:00

Trening: 19:00

Måltid 2: 20:45

Måltid 3: 24:00

Dette blir riktig, sant? Starter med et relativt høyt antall kalorier og så kutte nedover etterhvert som kroppen blir vant til det?

Protein/carb-shaken etter trening, skal den bare droppes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein/carb-shaken etter trening, skal den bare droppes?

Ser ikke dumt ut det spisevinduet ditt. Når det gjelder at kroppen blir vant til underskuddet - hva prøver du å oppnå? Vektreduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke dumt ut det spisevinduet ditt. Når det gjelder at kroppen blir vant til underskuddet - hva prøver du å oppnå? Vektreduksjon?

Ja, skal ned i fettprosent. På 3500kcal la jeg på meg flere kilo(7-8), og minimalt med fett. Dette var helt i starten når jeg oppdaget hvor mye man egentlig skulle spise, så har naturligvis gått mye tregere i ettertid. Uansett har sykdom og sløvt kosthold gjort at jeg har lagt på meg en del fett som må bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ned i fettprosent. På 3500kcal la jeg på meg flere kilo(7-8), og minimalt med fett. Dette var helt i starten når jeg oppdaget hvor mye man egentlig skulle spise, så har naturligvis gått mye tregere i ettertid. Uansett har sykdom og sløvt kosthold gjort at jeg har lagt på meg en del fett som må bort.

Ja, men da høres det jo ut som om du har orden på det, da :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da høres det jo ut som om du har orden på det, da :) Lykke til :)

Ok, takker :) Bare en liten ting til, Berkhan anbefaler Multivitamin, fiskeolje, calcium og vitamin D. Er det behov for fiskeolje om jeg spiser en laksefilet hver dag? Har også tenkt litt på grønn te, og da i pilleform. Noen som har noen formening om nødvendigheten/effekten av multivitamin/calcium/vit D/grønn te?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Multivitamin og -mineral er alltid kjekt. Calcium er positivt for fettoksidasjon, og laks er ikke optimalt sammensatt. Det er uansett ikke sååå mye olje i en filet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mange sider så gidda rett og slett ikke lese gjennom alt, men spør da bare her og nå jeg.

Er periodisk faste noe folk vender seg til? ELLER er det bare slik at enkelte av oss foretrekker og føler de ikke trenger mat før feks middagstid elrno og spiser da heller slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mange sider så gidda rett og slett ikke lese gjennom alt, men spør da bare her og nå jeg.

Er periodisk faste noe folk vender seg til? ELLER er det bare slik at enkelte av oss foretrekker og føler de ikke trenger mat før feks middagstid elrno og spiser da heller slik?

Noen, som meg, takler det bra med en gang og trives bedre fra starten av. Andre venner seg til det, og noen gjør det aldri.

Var det ullent nok for deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mange sider så gidda rett og slett ikke lese gjennom alt, men spør da bare her og nå jeg.

Er periodisk faste noe folk vender seg til? ELLER er det bare slik at enkelte av oss foretrekker og føler de ikke trenger mat før feks middagstid elrno og spiser da heller slik?

For meg var det veldig surt de første dagene, men nå er det et non issue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Kjøpte meg proteinpannekaker (pulver) fra protein frabrikken.... Men lurer litt på et par tre ting... Er det noe man kan spise hvor mye man vil av?Eller etter trening? eller til hvilken måltid bør man spise de? (jeg har periodiskfaste) OG til slutt hva er godt å ha på de / til de. ? :oops:

Hilsen Kine"GRØNN":rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Kjøpte meg proteinpannekaker (pulver) fra protein frabrikken.... Men lurer litt på et par tre ting... Er det noe man kan spise hvor mye man vil av?Eller etter trening? eller til hvilken måltid bør man spise de? (jeg har periodiskfaste) OG til slutt hva er godt å ha på de / til de. ? :oops:

Hilsen Kine"GRØNN":rofl:

Hvordan passer innholdet inn i kostholdet ditt? Det er jo pannekaker, men med en høyere mengde protein og lavere mengde karbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan passer innholdet inn i kostholdet ditt? Det er jo pannekaker, men med en høyere mengde protein og lavere mengde karbo...

om jeg trener så er mat programmet mitt slik at jeg har et måltid basert på mer proteiner enn karbo. (eks en salet med masse skinke eller noe til første måltid)

karbo+proteiner etter trening (om jeg ikke trener er det litt mindre karbs...)

et måltid basert på sunt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...