Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Jeg er redd du ikke klarer å bygge mye muskler på 2100kcal om dagen, altså...Men det må du jo bare se an, og jeg regner med at du kjenner kroppen din best :)

Når det gjelder blodtilførselen til fettdepotene er jeg redd jeg ikke kan gi deg en forklaring som både er enkel og nøyaktig - men det er det sikkert andre her inne som kan ;) Det står et eller annet sted på leangains.com

Ikke hatt noe problem så langt, dietten nå er på 1800 kcal om dagen.

Økt fra 80 til 100 kg i knebøy, 45 til 50 kg i benk, 90 til 100 kg i mark. Føler ikke jeg er spesielt sulten eller i underskudd :)

Eneste er at jeg vil samle spisinga litt, så jeg slipper disse cravingsene på ettermiddagen. Skal nok få til noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg digger LeanGains. Magerutene er på vei fram, sultfølelse merker jeg lite til, og jeg har bevart styrken og til og med økt i noen øvelser.

Samma her, har holdt på i 3 ukers tid nå : ) Syns det er helt konge+ styrken har økt. Og mye lettere og holde seg til sunn mat når man spiser 2-3 ganger dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert førsteposten med link til dagens innlegg.

http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/

99% av spørsmålene som er stilt i denne tråden, er besvart her.

Ser veldig bra ut, men trenger litt mer tid på å lese. Kanskje gjøre den til litt kortere punktliste med lenker til respektive avsnitt i artikkelen? Om du legger inn anker-tagger i artikkelen kan jeg lage listen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, men trenger litt mer tid på å lese. Kanskje gjøre den til litt kortere punktliste med lenker til respektive avsnitt i artikkelen? Om du legger inn anker-tagger i artikkelen kan jeg lage listen...

Jeg vil helst ikke gjøre dette, fordi de aller, aller fleste har godt av å lese hele greia. Med punktlister og ankertagger blir det fort til at man går glipp av viktig informasjon, og blir sittende igjen med spørsmål som er stilt ørten ganger før.

Alternativet er selvfølgelig at folk ikke gidder å lese artikkelen i det hele tatt. Og det er helt greit for meg, men da gidder jeg heller ikke svare på spørsmålene deres. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke gjøre dette, fordi de aller, aller fleste har godt av å lese hele greia. Med punktlister og ankertagger blir det fort til at man går glipp av viktig informasjon, og blir sittende igjen med spørsmål som er stilt ørten ganger før.

Alternativet er selvfølgelig at folk ikke gidder å lese artikkelen i det hele tatt. Og det er helt greit for meg, men da gidder jeg heller ikke svare på spørsmålene deres. ;)

Jeg ser hva du sier, men jeg er uenig med deg :) Ikke at det hjelper stort siden jeg ikke kan lage ankertagger selv :p Grunnen til at jeg foreslo det er at folk er late, og ikke sikkert alle gidder å lese når de ser hvor lang den er. Så da ender det opp med at spørsmålet kommer her uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser hva du sier, men jeg er uenig med deg :) Ikke at det hjelper stort siden jeg ikke kan lage ankertagger selv :p Grunnen til at jeg foreslo det er at folk er late, og ikke sikkert alle gidder å lese når de ser hvor lang den er. Så da ender det opp med at spørsmålet kommer her uansett :p

Greit for meg; da kan du jo kose deg med å svare på spørsmål her, i stedet for å flørte med småjenter i alle de andre trådene. :cool:

Som sagt: Det er greit hvis folk ikke gidder å lese artikkelen, men hvis svaret på et spørsmål de har står der, kommer jeg bare til å henvise dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg; da kan du jo kose deg med å svare på spørsmål her, i stedet for å flørte med småjenter i alle de andre trådene. :cool:

Som sagt: Det er greit hvis folk ikke gidder å lese artikkelen, men hvis svaret på et spørsmål de har står der, kommer jeg bare til å henvise dit.

hahaha - jeg har sluttet mye med begge deler. Fikk for mye pes for både å lekeflirte litt med god stemning og fordi jeg var nødt til å begrense hvor mange tråder jeg svarte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et idiotisk spørsmål som sikkert er besvart utallige ganger, men jeg prøver lykken allikevel =)

Jeg vil gjerne prøve periodisk faste med måltidsvindu mellom 12-22 (såpass sent på kvelden siden jeg ofte må trene etter jobb og da er ferdig med å trene ca 21.30).

Men når jeg står opp kl 7 på morgenen hyyyler kroppen av sult og jeg klarer virkelig ikke gå og vente helt til kl 12. på sultskalaen er jeg på en 11 og hjelper ikke å drikke masse vann.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg ta en liten "tilvenningsperiode" hvor jeg spiser frokost senere og senere (9,10,11), til jeg etter hvert klarer å holde meg til kl 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et idiotisk spørsmål som sikkert er besvart utallige ganger, men jeg prøver lykken allikevel =)

Jeg vil gjerne prøve periodisk faste med måltidsvindu mellom 12-22 (såpass sent på kvelden siden jeg ofte må trene etter jobb og da er ferdig med å trene ca 21.30).

Men når jeg står opp kl 7 på morgenen hyyyler kroppen av sult og jeg klarer virkelig ikke gå og vente helt til kl 12. på sultskalaen er jeg på en 11 og hjelper ikke å drikke masse vann.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan jeg ta en liten "tilvenningsperiode" hvor jeg spiser frokost senere og senere (9,10,11), til jeg etter hvert klarer å holde meg til kl 12?

Den sulten er som regel grehlin, og det går over i løpet av noen få dager. Du kan sikkert gradvis forskyve frokosten og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis at den forsvinner.. jeg er alltid sulten, ca 4 timer før jeg har vinduet oppe!

Det er forskjell på sult, sult og sult ;) Jeg er sulten jeg også, men jeg blir ikke sulten før inni spisevinduet mitt. Om jeg i det hele tatt blir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! Vet dere om noen artikler eller lignende angående fasting som vegeterianer? Har drevet på med IF en stund, og har ikke merket noen problemer med kroppen, men jeg tror ikke det er optimalt med tanke på at jeg ikke spiser kjøtt, fisk eller kylling.

mvh lalala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen "Periodisk faste for dummies" skrev Kjetil Åmdal at du kan spise det kostholdet du vil, altså lavkarbo, høykarbo PSMF osv. Men i en annen artikkel står det at man skal spise ca like mye karbohydrater som protein, og at fett skal vere underrepresentert. Hvorfor?

Artiklene representerer forfatternes syn på ting, og artiklene er ikke skrevet av de samme personene. Derfor vil det variere litt fra artikkel til artikkel.

Ett greit utgangspunkt er derimot å går for 30, 30, 40 regelen, altså like deler fett og karbo og litt mer protein. Alt etter hva man ønsker kan man justere mengden. Husk at det er snakk om energitetthet og ikke mengder. 1 gram fett er 9 kalorier, 1 gram karbo er 4 kalorier. Dermed må mengden fett være omtrent halvparten av karbo skal de være i likevekt.

hei hei! Vet dere om noen artikler eller lignende angående fasting som vegeterianer? Har drevet på med IF en stund, og har ikke merket noen problemer med kroppen, men jeg tror ikke det er optimalt med tanke på at jeg ikke spiser kjøtt, fisk eller kylling.

mvh lalala

Det finnes mange gode veganske proteinkilder. Kjøpt deg en vegtarbok og kokk i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen "Periodisk faste for dummies" skrev Kjetil Åmdal at du kan spise det kostholdet du vil, altså lavkarbo, høykarbo PSMF osv. Men i en annen artikkel står det at man skal spise ca like mye karbohydrater som protein, og at fett skal vere underrepresentert. Hvorfor?

Du må ikke blande sammen PF (IF) og PSMF. PSMF er en annen type faste for ekstrem vektnedgang, men de kan godt kombineres.

IF er rett og slett at man lar kroppen få tære litt på fettreservene sine i perioder der du ikke mater den. Hvilken type mat du spiser i spisevinduet ditt er helt opp til deg selv og hva du trives best med, men i leangains-metoden anbefales det at man kutter ned på fett på treningsdagene og spiser mer fett og mindre karbo på fridagene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...