Gå til innhold

Pappakropp?!!


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dominans har ingenting med hvordan en kropp ser ut. Har du sett styrkeløftere og vektløftere på vm nivå? Hele gjengen ser ut som julenisser. Fortsatt er det nok endel større og sterkere enn deg.

Du overser et veldig viktig faktum, nemlig at jeg snakket om min egen mening her ;) Og for MEG handler dominans også om hvordan en mann ser ut i forhold til en kvinne. Jeg personlig foretrekker menn som er høyere og mer muskuløse enn meg. Og det må jeg bare få lov til, folkens. Vær så snill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troooor ingen har ment å disse deg (Sixpackjegeren) for at du liker veltrente menn. Det er jo en ærlig sak! Men mulig noen oppfattet deg som litt "cocky" når du på den ene siden sitter og sier hva slags kropper du ikke liker, men ikke virker til å tåle at andre ikke liker din kropp (ref kommentaren om han som ikke likte magen din).

Og så kan man diskutere dette opp i mente hvem som egentlig mente hva og hvem som får lov til å mene hva ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troooor ingen har ment å disse deg (Sixpackjegeren) for at du liker veltrente menn. Det er jo en ærlig sak! Men mulig noen oppfattet deg som litt "cocky" når du på den ene siden sitter og sier hva slags kropper du ikke liker, men ikke virker til å tåle at andre ikke liker din kropp (ref kommentaren om han som ikke likte magen din).

Og så kan man diskutere dette opp i mente hvem som egentlig mente hva og hvem som får lov til å mene hva ...

Jeg er enig i at jeg virket litt cocky. Når sant skal sies så ble jeg vel litt såret over at kroppen jeg har trent så hardt for tilsynelatende ikke ble verdsatt. Dette fordi han selv var utrent, vi var ikke på samme plan. Det var det som skjedde ;) Jeg kunne liksom ikke forstå det, trodde han likte det- men nei. og det var da det gikk opp for meg at "Aha, jeg er liksom i en annen liga nå. Jeg skremmer bort pappakroppene og må se meg om etter mine veltrente brødre!"

:D:D:D Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at jeg virket litt cocky. Når sant skal sies så ble jeg vel litt såret over at kroppen jeg har trent så hardt for tilsynelatende ikke ble verdsatt. Dette fordi han selv var utrent, vi var ikke på samme plan. Det var det som skjedde ;) Jeg kunne liksom ikke forstå det, trodde han likte det- men nei. og det var da det gikk opp for meg at "Aha, jeg er liksom i en annen liga nå. Jeg skremmer bort pappakroppene og må se meg om etter mine veltrente brødre!"

:D:D:D Skjønner?

Ingenting å si på egoet ditt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Moderert noen innlegg. Det skal virkelig være unødvendig og be voksne frøkner på Internett om å oppføre seg når de diskuterer "pappakropper". Ref store deler av trådens side 2.

Det er lite interessant for resten av brukerne hvem som liker hvordan kropper, men temaet i seg selv er spennende om medias plutselige helomvending fra six-pack til Leonardo DiCarbio, så prøv heller å diskuter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir det jo mange flere pappakropper, da :)

Jeg registrerer at mange av mine mannlige FB venner er i fryd og ekstase over denne utviklingen og de sier at dette har de ventet lenge på osv. Sikkert slik som vi kvinner reagerer når vi kommer bort i artikler hvor menn uttaler at de elsker den myke mammakroppen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Det er trendy med middelmådighet ja. Hvorfor skal det gjennomsnittlige hylles? Det blir som å skryte av de som fikk C på eksamen, mens den som fikk A bruker alt for mye tid på å lese.. Den gjennomsnittlige setter en jo ikke i dårlig lys..

Som småbarnspappa er #pappakroppen noe jeg kommer til å jobbe for å unngå, ikke noe jeg skal lene meg på som unnskyldning for å la kroppen forfalle. For signalene er ræva her.. det kjempes for dårlig helse ved å promotere lite aktivitet, dårlig kosthold og overvekt. Og hva er motivasjonen? Så en ikke har en partner som er fit, når en ikke er det selv? At en har en partner som gud forby bruker noen timer i uka på sin egen helse?

Jeg blir lei av promotering og hylling av den gjennomsnittlige utrente kroppen med dårlig helse. Kan man ikke heller fokusere på helse og prestasjon, hvor biproduktet tilfeldigvis er en tight sexy kropp?

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Jobber med saken, SterkARE.

Går på "portvin og kamferdrops kuren" nå.

Funker det!

:)

Kaffe og klyster er jo også en røver, sterkt undervurdert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det ikke er nevnt av noen andre; snakker vi om "pappakropp", så er det kvaliteten på pappadelen av det ordet som er det mest interessante. Fyren kan ha så flott kropp som han bare vil, men er han en drittsekk av en far, så er kroppen hans fullstendig uvesentlig. Har han en slapp og utrent kropp og er en kjempefin far, så er det en flott kar - okke som!

:)

Noe av det artigste med tråden er forøvrig de "politisk ukorrekte" og livsbejaende innleggene til sixpackjegeren! At en kvinne sier at hun finner muskuløse menn, med stram og trent kropp - sexy - det passer seg overhodet ikke på et offentlig forum! På en jentefest etter noen glass rødvin så kan en kanskje knise litt og innrømme denslags for en venninne, men om en utbasunerer noe slikt på et åpent forum, da får en fort passet sitt påskrevet.

Og det fikk hun da også.

At hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun er fornøyd med hvordan sin egen kropp utvikler seg, er det også grunn til å pirke litt i. En må sørge for at hun er fornøyd med den på den rette måten. Det er helse og funksjonalitet som er det rette fokus å ha, må vite. Om hun, Gud forby, skulle trene for å bli "deilig" og kanskje er i ferd med å tro at treningen gir resultater i den retning... Nei, nei... det er bare et biprodukt.

Ikke noe du skal snakke høyt om.

Hilsen en:

post-1493-14441002461506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med SixpackJegeren ! Etter å ha vært aktiv innen styrketrening, i hele mitt voksne liv, innser jeg at middelmådige kvinnekropper kan gi en nedtur av ulike slag. Det er greit nok at kvinner kommer i alle mulige former og fasonger, med fett plassert på ulike steder. Det samme gjelder den mannlige skare. Ingenting galt i det!

Men siden jeg selv vet hvor lite som skal til, for å få en fastere kropp, kunne jeg aldri slått meg til ro med ei kvinne som var fluffy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg synes negative preferanser er helt uinteressante, i og med at man velger bort personer på bakgrunn av så mye rart og det å gjøre et poeng om at man velger bort partnere på bakgrunn av fettprosent (eller intelligens, eller musikksmak eller hva faen man bryr seg om) ikke er noe annet enn dårlig skjult snikskryting. Innleggene er jo variasjoner over temaet:

Jeg er så utrolig smart, at jeg kunne ikke slått meg til ro med noen med IQ i normalområdet. Det er ikke det at det er noe i veien med det, men det ville aldri vært noe mentalt tilfredsstillende for meg å være smartest hele tiden.

Det finnes jo hundrevis av kriterier man sorterer bort fra uten å tenke så veldig nøye over det, og det er vel også for de fleste mennesker hysterisk uinteressant.

Og siden Eirik insisterte på å prøve å vinkle det inn på noe overordnet da er det vel første post på programmet å se på hvor reelle disse kroppstrendene (metroseksuell, sprornoseksuell, lumberseksuell, et annet ord man kan sette foran seksuell). Når den første som forteller meg om en trend er VG, så er det i og for seg et tegn på at dette ikke først og fremst er en trend men mer enn sånn "nå skal vi finne fem-seks bilder på Google som støtter hypotesen min."

Case in point: nå er det Orange beanier som gjelder. Det er den såkalte #Beckham-Carrot-toppen. Se bare disse to tilfeldig valgte bildene.

article-2285379-185368A7000005DC-15_634x734.jpg

96027.jpg

Hva mener DERE om dette? Kunne dere valgt en partner med Orange lue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo hundrevis av kriterier man sorterer bort fra uten å tenke så veldig nøye over det, og det er vel også for de fleste mennesker hysterisk uinteressant.

Ja - og nei.

:)

Det finnes hundrevis, om ikke tusenvis, av kriterier man sorterer bort fra, uten å tenke så veldig nøye over det - det er jeg helt enig i. Men, på fitnessbloggen, som er hysterisk kroppsfiksert, så er det rimelig å anta at om en åpner seg en profil på forumet, så er en ikke helt bak mål om en tror at en der kan treffe andre som er ørlite granne kroppsfikserte?

Om ett av de mange hundrede kriterier en sorterer ut i fra dukker opp i en tråd der, så er det nærliggende å tenke at det kanskje kunne komme til å handle om kroppen? Og ikke om hvilken farge en skal ha på lua si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker BMI som måleindikator, da blir alle store veltrente menn også overvektig.

MEN, hvor stor andel utgjør disse store veltrente mennene? Når en ser på forekomsten av overvekt på et populasjonsnivå (som Norge) vil BMI være en rimelig grei indikator IMO. Veltrente menn vil utgjøre liten, om ikke ingen forskjell på de 76% som blir omtalt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uten grunn at en snakker om pappakroppen Linjemannen (selv om en like godt kunne snakket om mammakroppen). En pappa/mamma har begrenset med tid til seg selv. Som regel har man noen få timer til rådighet, etter at man ungene er lagt på kvelden. Hvordan man prioriterer disse timene etter leggetid, blir da opp til hver enkelt å vurdere. På sett og vis kan jeg forstå at mange nedprioriterer trening og sunt kosthold, da tid er en knapp ressurs. Det er mye annet som også skal gjøres på kort tid. Om både mor og far trener, betyr det i praksis at mange huslige gjøremål blir utsatt til helgen, og sosialt samvær med venner (og partner) blir redusert/nedprioritert i ukedagene. Jeg skjønner selvfølgelig at det reageres på foreldre som trener hinsides mye, og som kjører super stricte dietter. Dette er ikke forenelig med familielivet etter min mening og går utover barna, men det betyr ikke at man skal gå full retard for det andre ytterpunktet heller. Det bør være rom for å trene 3 ganger i uka, og ha litt fokus på hva en putter i seg, uten å bli puttet i kategorien trening-/kropp-/kostholdshysterisk.

Det som jeg mest reagerer på ved nevnte "kampanje" er motivasjonen bak sett fra en kvinnes (usikre) perspektiv:

1. Pappakroppen utgjør ingen trussel for oss

Altså.. isteden for å ta grep om egen livsstil, så er det bedre at partneren også holder seg utrent så man ikke blir usikker på seg selv. Samtidig ønsker man samme hyllest for mammakrppen: http://www.tv2.no/a/6890257. Så jeg er enig med @Pinglo om at preferanser er uinteressant, men det er dessverre en del av motivasjonen bak disse trendene.

Mange fedre bruker nok også denne trenden som en god unnskyldning for å ikke ta grep om egen helse. Det er jo tross alt trendy, og man vil jo ikke bli sett på som en "hysterisk treningsfanatiker" heller. Det er så sykt lett å bare la ting skure og drite i seg selv, men det er jo ikke lurt på lang sikt. Så jeg sliter med å synes det er greit med kampanjer som promoterer "vanlige" utrente kropper med mindre optimal helse, fordi hensikten bak er å få aksept/bedre selvfølelse for den kroppen man har. Det blir som å resignere at slaget er tapt, og nå går det bare en vei (og da får man kose seg på veien..). Det er faktisk trist. I alle andre former for "arbeid gir resultater", så er det noe som oppleves som positivt av de fleste. Jobb på skole gir bedre karakterer oppleves positivt, Jobb på arbeid gir bedre karriere oppleves positivt. Jobb med egen helse? Nei, slutt å være kroppsfokusert a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...