Gå til innhold

Pappakropp?!!


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Det er trendy med middelmådighet ja. Hvorfor skal det gjennomsnittlige hylles? Det blir som å skryte av de som fikk C på eksamen, mens den som fikk A bruker alt for mye tid på å lese.. Den gjennomsnittlige setter en jo ikke i dårlig lys..

Som småbarnspappa er #pappakroppen noe jeg kommer til å jobbe for å unngå, ikke noe jeg skal lene meg på som unnskyldning for å la kroppen forfalle. For signalene er ræva her.. det kjempes for dårlig helse ved å promotere lite aktivitet, dårlig kosthold og overvekt. Og hva er motivasjonen? Så en ikke har en partner som er fit, når en ikke er det selv? At en har en partner som gud forby bruker noen timer i uka på sin egen helse?

Jeg blir lei av promotering og hylling av den gjennomsnittlige utrente kroppen med dårlig helse. Kan man ikke heller fokusere på helse og prestasjon, hvor biproduktet tilfeldigvis er en tight sexy kropp?

Kunne igrunn ikke vært mer enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt innspill, SterkARE :)

Veldig enig i at det ikke er riktig å hylle gjennomsnittet. Egentlig mener jeg at man ikke skal hylle noen "type kropp" i det hele tatt - det viktigste er jo funksjon, som du sier (helse & prestasjon) og biproduktet da er jo ofte en bra kropp. Og er det ikke en bra kropp objektivt sett, så er det jo viktigst at den er bra nok for det hodet som sitter oppå kroppen :)

Det jeg synes er fascinerende i det hele er at man på den ene siden hyller at personer står for den de er, kjører sin egen vei osv osv - men likevel så kommer Janteloven og biter deg i ræva hvis du gjør noe som helst som ikke er tilnærmet gjennomsnittlig. Som jente opplever jeg også at folk sier "Du trenger jo ikke trene, du er jo naturlig slank" eller "Jenter skal ikke ha masse muskler, de skal ha former" (WTF?!) - hvorfor tror folk at det å ønske å være fornøyd med sin egen kropp er ensbetydende med å ville tilfredsstille andre?

Og hvorfor skal vi (de) alltid bekjempe kroppsfokus med MER kroppsfokus? Jeg blir sprø!

Så enden på visa er; JA til pappakropp, JA til mammakropp, JA til kropp generelt og JA til både A og C på karakterskalaen - så lenge resultatet er forenlig med hva du selv er fornøyd med med tanke på innsatsen lagt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal legge seg opp i hvordan andres kropper ser ut i det hele tatt. Jeg synes man kunne trent, spist, kost seg og ikke gjort en så jævlig svær deal ut av hva slags preferanser man har når det gjelder fettprosent. Hvis hvordan kroppen din er er det som definerer deg som menneske må du være en genuint uinteressant person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trendy med middelmådighet ja. Hvorfor skal det gjennomsnittlige hylles? Det blir som å skryte av de som fikk C på eksamen, mens den som fikk A bruker alt for mye tid på å lese.. Den gjennomsnittlige setter en jo ikke i dårlig lys..

Som småbarnspappa er #pappakroppen noe jeg kommer til å jobbe for å unngå, ikke noe jeg skal lene meg på som unnskyldning for å la kroppen forfalle. For signalene er ræva her.. det kjempes for dårlig helse ved å promotere lite aktivitet, dårlig kosthold og overvekt. Og hva er motivasjonen? Så en ikke har en partner som er fit, når en ikke er det selv? At en har en partner som gud forby bruker noen timer i uka på sin egen helse?

Jeg blir lei av promotering og hylling av den gjennomsnittlige utrente kroppen med dårlig helse. Kan man ikke heller fokusere på helse og prestasjon, hvor biproduktet tilfeldigvis er en tight sexy kropp?

Sånn kan det også sies ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg opplevd at en mannlig bekjent nærmest vemmes da han såg magen min. Han har selv type "pappakropp", ble rett og slett brydd av magemusklene mine og sa at jeg burde ikke trene stort mere nå. Så menn som er utrent blir støtt av en veltrent kvinnekropp er min erfaring. Og det er greit for meg, for jeg foretrekker en veltrent mannekropp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og hvordan den ser ut og føles :) Eller hur? Jeg må iallefall få lov til å sette pris på en veltrent mann uten å bli svertet for det. Og det på en fokkings Fitnessblogg...Makan!

Det går ann å sette pris på en veltrent mann uten å bruke kroppen sin som et argument. "Siden jeg er en 10'er vil jeg kun ha en mann som er en 10'er". Litt sånn det høres ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å sette pris på en veltrent mann uten å bruke kroppen sin som et argument. "Siden jeg er en 10'er vil jeg kun ha en mann som er en 10'er". Litt sånn det høres ut nå.

Dominans er et nøkkelord. Jeg liker at mannen er større og sterkere enn meg, jeg er programmert slik og det kan ikke ignoreres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å sette pris på en veltrent mann uten å bruke kroppen sin som et argument. "Siden jeg er en 10'er vil jeg kun ha en mann som er en 10'er". Litt sånn det høres ut nå.

Hvem sa jeg er en 10er? Jeg sa jeg var stolt av kroppen min. Men du kan godt få lov å kalle meg en 10er, ble litt rar i hodet nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dominans er et nøkkelord. Jeg liker at mannen er større og sterkere enn meg, jeg er programmert slik og det kan ikke ignoreres :)

dominans har ingenting med hvordan en kropp ser ut. Har du sett styrkeløftere og vektløftere på vm nivå? Hele gjengen ser ut som julenisser. Fortsatt er det nok endel større og sterkere enn deg.

Edit: 10'ern var et eksempel. Men fint å vite at du ikke sliter med negative tanker om deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...