Gå til innhold

Pappakropp?!!


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Enda godt det er forbeholdt eliten å sole seg i glansen av sin egen påståtte fortreffelighet på nett. Som ordinær plebeier ser jeg for meg at dette kanskje kunne fått meg til å føle meg en smule ufordragelig. På en annen side kan det jo hende at dette ville vært første steg mot elitestatus, ettersom det tilsynelatende bare er oss "vanlige" folk som ser på dette som det det faktisk er: en ekstremt dårlig egenskap og et generelt frastøtende karaktertrekk.

Så vidt jeg kan se har disse såkalt "ufordragelige menneskene" ikke anklaget andre for deres motiver, eller tilskrevet dem dårlige personlige egenskaper. Jeg vil si det er vel så elitistisk å ville kneble andres meninger/utsagn, ved å nærmest gå på personangrep, om enn på en indirekte subtil måte. Drit i politisk korrekthet eller leke moralpoliti, og diskuter heller med respekt for hverandre for å få en grei diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg kan se har disse såkalt "ufordragelige menneskene" ikke anklaget andre for deres motiver, eller tilskrevet dem dårlige personlige egenskaper.

Bortsett fra disse late middelmådige menneskene som kun fremelsker disse kroppsidealene for å rettferdiggjøre sin egen udugelighet mener du? (for ikke å snakke om damene som kun gjør det for å ikke føle seg truet av en attraktiv partner så de kan være feite og late selv?)

Seems legit.

Det er for øvrig ingen som nektes å ha verken overfladiske eller usympatiske utsagn. Hvis folk ble kneblet for sånt her inne så ville jo forumet sett helt annerledes ut. Men det er barnslig å begynne å sutre fordi muligheten til å poste diverse ikke er ensbetydende med at alt man lirer av seg skal kunne stå uimotsagt eller møte et enstemt Halleluja-kor hver gang man ytrer seg om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra disse late middelmådige menneskene som kun fremelsker disse kroppsidealene for å rettferdiggjøre sin egen udugelighet mener du? (for ikke å snakke om damene som kun gjør det for å ikke føle seg truet av en attraktiv partner så de kan være feite og late selv?)

Seems legit

Det er fint du skriver direkte til meg isteden for å skrive generelt, så jeg vet at du tilskriver meg disse meningene. Dessverre bommer du med stråmannsargumentasjonen din.

Stråmann 1: "late middelmådige menneskene som kun fremelsker disse kroppsidealene for å rettferdiggjøre sin egen udugelighet"

Jeg har aldri kalt noen verken late eller udugelige. Jeg har sagt at pappakroppen er middelmådig (i form av å være helt vanlig). Det er stor forskjell på å kalle et menneske middelmådig, og det å kalle en kropp middelmådig. Jeg håper du ser forskjellen. En gjennomsnittlig (middelmådig) pappakropp er ikke en sunn kropp (spør en lege), og hvis det skulle vært målet for en sunn kropp, ville det (i mine øyne) vært ugunstig i et samfunnsmessig perspektiv.

Stråmann 2: "damene som kun gjør det for å ikke føle seg truet av en attraktiv partner så de kan være feite og late selv"

Dette er ikke et argument jeg har funnet på selv (og jeg har heller aldri kalt noen feite eller late). Det samsvarer derimot med argumentet til damen som skrev artikkelen: http://theodysseyonline.com/clemson/dad-bod/97484

It doesn't intimidate us. Few things are worse than taking a picture in a bathing suit, one being taking a picture in a bathing suit with a guy who is crazy fit. We don't want a guy that makes us feel insecure about our body. We are insecure enough as it is. We don't need a perfectly sculpted guy standing next to us to make us feel worse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du uttaler deg på vegne av alle som skriver i tråden er det ganske greit å adressere deg direkte. At man har funnet en tilsvarende argumentasjon på en random clickbaitside beviser knapt noe som helst.

Mackenzie Pearson som har skrevet artikkelen er vel hun som har skapt uttrykket Dadbod/Pappakropp, og er vel ikke uvesentlig å referere til når hennes egne argumenter brukes i diskusjonstråden?

Når det gjelder argumenter kan jeg kun stå inne for de jeg har kommet med selv. Det jeg reagerer på er nedsabling av de en diskuterer med på et nesten personlig nivå (og gjerne med stråmannsargumentasjon). Jeg kan ikke registrere at de har svart på samme måte (til deres fordel). Jeg har lite til overs for sånn hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mackenzie Pearson som har skrevet artikkelen er vel hun som har skapt uttrykket Dadbod/Pappakropp, og er vel ikke uvesentlig å referere til når hennes egne argumenter brukes i diskusjonstråden?

Når det gjelder argumenter kan jeg kun stå inne for de jeg har kommet med selv. Det jeg reagerer på er nedsabling av de en diskuterer med på et nesten personlig nivå (og gjerne med stråmannsargumentasjon). Jeg kan ikke registrere at de har svart på samme måte (til deres fordel). Jeg har lite til overs for sånn hersketeknikk.

Nei motpart har jo heller tydd til mer subtile comeback som "poop on you" :D

Jeg synes uansett, som jeg også har nevnt innledningsvis i denne diskusjonen at det uansett er en helt meningsløs diskusjon på et overordnet plan fordi det ikke er sånn at folk får kropper fordi det er "trendy" men at det først og fremst farger ens egne personlige preferanser. Det er ingen som leser om pappakropp på VG og tenker "ja nå har jeg prøvd det der veltrent og sunn-greiene men dette virker mye gøyere la oss bli skikkelig feite!11!!1"

Og om man er bekymret for folkehelsen på et overordnet plan vil ikke naming and shaming av folk som har livsstiler man ikke setter pris på stort sett fungere (om det hadde funket å skamme folk ned i vekt og til et sunt liv ville vi ikke hatt feite folk i det hele tatt) så "fenomenet" er litt merkelig å angripe av denne grunn også, og da står vi igjen med en enkelt ting nemlig en selvs personlige preferanser.

Når premisset for tråden var et utsagn av typen "jeg liker ikke pappakropp for jeg er veltrent selv" og det hele blir en slags diskusjon om hva slags partnere man hypotetisk sett mener at man fortjener (siden mange av de mest aktive deltagerne også er single), så er det vel knapt til å unngå at en del av diskusjonen vil gå på et rent personlig plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei motpart har jo heller tydd til mer subtile comeback som "poop on you" :D

Jeg ville satt vesentlig større pris på å få en sånn tullekommentar, enn å bli kalt "ufordragelig med frastøtende karaktertrekk" i fult alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennomsnittlig (middelmådig) pappakropp er ikke en sunn kropp (spør en lege)

Siden tråden nå plutselig skled inn i en noe brattere kurve og jeg dessverre er enig med alt du skriver, så tenkte jeg det kunne være på sin plass å problematisere det utsagnet jeg har sitert deg på.

:)

Jeg tror vel at legestanden er en ganske så sammensatt gruppe og av dem i legeforeningen som synes Per Fugeli er et orakel, så tror jeg sannelig min hatt at de med nebb og klør vil bestride ditt postulat.

For hva er sunn?

Sunn er ikke ensbetydende med "optimalt fungerende" - mer er det vel et uttrykk for velfungerende og balansert. Min påstand er da at en gjennomsnittlig pappakropp er velfungerende og balansert tillpasset for å kunne løse de oppgaver den forventningsvis blir satt til å gjøre som pappa.

Så - etter min mening er ikke "sunn" det begrepet som utgjør aksen debatten spinner rundt. Litt velstandsfett rundt omkring på en 30 til 40 årig mannekropp i Norge, betyr lite eller ingenting for hvorvidt kroppen er sunn, velfungerende og i stand til å møte morgendagens oppgaver.

Hva er dwet så som får debatten til å spinne videre og videre?

Atraksjon og atråverdighet er begrepene som utfordres her. Skjønnhetsidealet er noe kvinner flest forholder seg til - på ett eller annet vis. Menn gjør det i mye mindre grad, og selv om utviklingen går mer og mer mot at også menn må ta utseende på det rammeste alvor - så er det fortsatt slik at kvinner har mye mer å måtte forholde seg til når det kommer til akkurat det. (La oss ikke ta den biten av diskusjonen her.).

Så hyllesten til pappakroppen er egentlig en slags innvilget pustepause fra utseendepresset til det av kjønnene som trenger det minst - nemlig mannen. Hvorfor skal mannfolk få denne carte blance til ostepop og coca cola? Sannelig om jeg vet - men det er sikkert noe kvinner har tenkt ut på bakrommet for å lure oss - alle som en.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett, som jeg også har nevnt innledningsvis i denne diskusjonen at det uansett er en helt meningsløs diskusjon på et overordnet plan fordi det ikke er sånn at folk får kropper fordi det er "trendy" men at det først og fremst farger ens egne personlige preferanser. Det er ingen som leser om pappakropp på VG og tenker "ja nå har jeg prøvd det der veltrent og sunn-greiene men dette virker mye gøyere la oss bli skikkelig feite!11!!1"

Jeg er uenig og tror trender/idealer påvirker egne personlige preferanser. Kanskje ikke på den måten du beskriver riktignok..

Og om man er bekymret for folkehelsen på et overordnet plan vil ikke naming and shaming av folk som har livsstiler man ikke setter pris på stort sett fungere (om det hadde funket å skamme folk ned i vekt og til et sunt liv ville vi ikke hatt feite folk i det hele tatt) så "fenomenet" er litt merkelig å angripe av denne grunn også, og da står vi igjen med en enkelt ting nemlig en selvs personlige preferanser.

Jeg håper ikke det der var noe du mener jeg gjør? Fatshaming er selvfølgelig en ræva strategi både på et menneskelig plan og dersom man ønsker resultater (ned i vekt). Men som jeg skrev ovenfor så mener jeg at trender og idealer påvirker samfunnets og individets preferanser, og dermed mener jeg det er legitimt å kritisere en usunn trend som idealiserer en usunn kropp. Det er ikke kritikk av en gruppe eller individ, men kritikk av en trend som hyller en usunn livsstil. Er det greit å ha pappakropp? Ja. Bør den hylles? Nei.

Når premisset for tråden var et utsagn av typen "jeg liker ikke pappakropp for jeg er veltrent selv" og det hele blir en slags diskusjon om hva slags partnere man hypotetisk sett mener at man fortjener (siden mange av de mest aktive deltagerne også er single), så er det vel knapt til å unngå at en del av diskusjonen vil gå på et rent personlig plan.

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig mener jeg ikke det er noe bedre å kritisere noen for karakterfeil og for å være ufordragelige, enn det er å kritisere noen for å ha en "dårlig" kropp.

Men nå må jeg ha lunsj.. så svarer nok ikke noe mer på en stund :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bra for helsa å ha for mye ekstra fett på kroppen, men man kan fortsatt syns at vedkommende er skikkelig attraktiv. Man ser jo gjerne etter en partner som man kan trives med å leve sammen med, og de fleste tenker vel at det er triveligere å være sammen med noen som er med på å spise samme maten og slappe av på sofaen, enn noen som er veldig opptatt av sunt kosthold og trening. Å like og akseptere noen som de er, er ikke feil. Å oppfordre noen til å ofre helsa si for å bli mer attraktiv er veldig feil, men jeg tror ikke det er dette som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig og tror trender/idealer påvirker egne personlige preferanser. Kanskje ikke på den måten du beskriver riktignok..

Jeg håper ikke det der var noe du mener jeg gjør? Fatshaming er selvfølgelig en ræva strategi både på et menneskelig plan og dersom man ønsker resultater (ned i vekt). Men som jeg skrev ovenfor så mener jeg at trender og idealer påvirker samfunnets og individets preferanser, og dermed mener jeg det er legitimt å kritisere en usunn trend som idealiserer en usunn kropp. Det er ikke kritikk av en gruppe eller individ, men kritikk av en trend som hyller en usunn livsstil. Er det greit å ha pappakropp? Ja. Bør den hylles? Nei.

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig mener jeg ikke det er noe bedre å kritisere noen for karakterfeil og for å være ufordragelige, enn det er å kritisere noen for å ha en "dårlig" kropp.

Men nå må jeg ha lunsj.. så svarer nok ikke noe mer på en stund :rolleyes:

Trender og "trender" er forskjellig.

Trender med store rumper på damer, veltrente "fitness-aktige" kropper og liknende der man bombarderes med denne looken i media, reklamer osv osv, selvfølgelig har dette en effekt.

Pappakropp "trenden" som er VG som har samlet noen bilder av dårlig trente kjendiser for at alle forståsegpåere skal ut og mene sykt mye om dette er begynnelsen på slutten av menneskeheten, har tilsynelatende gått verden hus forbi. Jeg ser ingen pappakropper i reklamene, jeg ser dem ikke på TV og jeg ser dem ikke på film.

Og motivasjonen bak kritikken av denne "trenden" er tilsynelatende ofte å skulle først og fremst fremme sin egen fortreffelighet. "Ærlige kropper" bidrar uansett etter min oppfatning kun til å sementere de idealene vi allerede har, er det en aktivistisk handling å skulle ha en helt gjennomsnittlig kropp (eller skrekk og gru, ha et bilde av den i badetøy uten å skamme seg, som man burde) så sier det jo mest om hva de EGENTLIGE preferansene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden nå plutselig skled inn i en noe brattere kurve og jeg dessverre er enig med alt du skriver, så tenkte jeg det kunne være på sin plass å problematisere det utsagnet jeg har sitert deg på.

:)

:lol:

Jeg tror vel at legestanden er en ganske så sammensatt gruppe og av dem i legeforeningen som synes Per Fugeli er et orakel, så tror jeg sannelig min hatt at de med nebb og klør vil bestride ditt postulat.

For hva er sunn?

Sunn er ikke ensbetydende med "optimalt fungerende" - mer er det vel et uttrykk for velfungerende og balansert. Min påstand er da at en gjennomsnittlig pappakropp er velfungerende og balansert tillpasset for å kunne løse de oppgaver den forventningsvis blir satt til å gjøre som pappa.

Så - etter min mening er ikke "sunn" det begrepet som utgjør aksen debatten spinner rundt. Litt velstandsfett rundt omkring på en 30 til 40 årig mannekropp i Norge, betyr lite eller ingenting for hvorvidt kroppen er sunn, velfungerende og i stand til å møte morgendagens oppgaver.

Hva er dwet så som får debatten til å spinne videre og videre?

Atraksjon og atråverdighet er begrepene som utfordres her. Skjønnhetsidealet er noe kvinner flest forholder seg til - på ett eller annet vis. Menn gjør det i mye mindre grad, og selv om utviklingen går mer og mer mot at også menn må ta utseende på det rammeste alvor - så er det fortsatt slik at kvinner har mye mer å måtte forholde seg til når det kommer til akkurat det. (La oss ikke ta den biten av diskusjonen her.).

Så hyllesten til pappakroppen er egentlig en slags innvilget pustepause fra utseendepresset til det av kjønnene som trenger det minst - nemlig mannen. Hvorfor skal mannfolk få denne carte blance til ostepop og coca cola? Sannelig om jeg vet - men det er sikkert noe kvinner har tenkt ut på bakrommet for å lure oss - alle som en.

:)

Ja hva er sunnhet? Er en sunn pappakropp kun å fungere og være balansert tilpasset til å løse de pappaoppgaver den er satt til å løse mens barna er små? Ja i så fall fungerer pappakroppen utmerket. Men hva med resten av livet? Skal en først ta seg tid til å ta vare på helsa si når ungene er flyttet ut eller man nærmer seg pensjonsalder?

Med sunnhet tenker jeg på livskvalitet over tid. Og den jobben en gjør nå, er som å sette penger på bok. Det er å invistere i egen fremtid og alderdom. Det er for sent å spare til pensjon når en er 60 år. Litt det samme gjelder å ta vare på egen helse. Use it or loose it.

Attraksjon er selvfølgelig også et poeng her. Selv om veldig mange pappakropper er godt gifte og ikke på markedet. Å føle seg attraktiv kan også innlemmes i begrepet sunnhet. Det er bra for psykisk helse og føle seg bra med egen kropp.

Som "pustepause" for kvinner så er "pappakroppen" bra :). Det er synd det er så stort utseende press på kvinner og i samfunnet generelt. Jeg har aldri forfektet at en rippet supertrent kropp er idealet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trender og "trender" er forskjellig.

Trender med store rumper på damer, veltrente "fitness-aktige" kropper og liknende der man bombarderes med denne looken i media, reklamer osv osv, selvfølgelig har dette en effekt.

Pappakropp "trenden" som er VG som har samlet noen bilder av dårlig trente kjendiser for at alle forståsegpåere skal ut og mene sykt mye om dette er begynnelsen på slutten av menneskeheten, har tilsynelatende gått verden hus forbi. Jeg ser ingen pappakropper i reklamene, jeg ser dem ikke på TV og jeg ser dem ikke på film.

Det har vel vært en trend den senere tid hvor ærlige kropper/hverdagskroppen hylles. Det er i og for seg flott at folk er stolte av kroppen sin, men det betyr ikke at den er et ideal alle bør tilstrebe. Men du har rett i at denne mottrenden er minimal i forhold til #fitnesskropptrenden (som jeg heller ikke har noe til overs for). Det gjenstår vel å se hvordan det utvikler seg.

Og motivasjonen bak kritikken av denne "trenden" er tilsynelatende ofte å skulle først og fremst fremme sin egen fortreffelighet. "Ærlige kropper" bidrar uansett etter min oppfatning kun til å sementere de idealene vi allerede har, er det en aktivistisk handling å skulle ha en helt gjennomsnittlig kropp (eller skrekk og gru, ha et bilde av den i badetøy uten å skamme seg, som man burde) så sier det jo mest om hva de EGENTLIGE preferansene er.

Preferansene våre skapes vel i stor grad av det samfunnet vi lever i, og det er jo synd at pappakropper og mammakropper føler skam av å gå i badetøy. Så et større problem enn pappakroppen, er vel fitnesskroppen. En sunn mellomting mellom disse to, er vel det jeg egentlig alltid har sett på som mitt ideal. Det største problemet er ytterpunktet fitnesskropp, og sekundert at dette kroppsidealet bekjempes med et hverdagslig kroppsideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel vært en trend den senere tid hvor ærlige kropper/hverdagskroppen hylles. Det er i og for seg flott at folk er stolte av kroppen sin, men det betyr ikke at den er et ideal alle bør tilstrebe. Men du har rett i at denne mottrenden er minimal i forhold til #fitnesskropptrenden (som jeg heller ikke har noe til overs for). Det gjenstår vel å se hvordan det utvikler seg.

Preferansene våre skapes vel i stor grad av det samfunnet vi lever i, og det er jo synd at pappakropper og mammakropper føler skam av å gå i badetøy. Så et større problem enn pappakroppen, er vel fitnesskroppen. En sunn mellomting mellom disse to, er vel det jeg egentlig alltid har sett på som mitt ideal. Problemet er ytterpunktet fitnesskropp og at dette kroppsidealet bekjempes med et hverdagslig kroppsideal.

Og her er man nær noe av kilden til problemet når en tar sitt eget kroppsideal, antar det som det samfunnsmessig optimale og tar det derfra. Dette er akkurat det samme som #fitness og #fatacceptance gjør og man ender opp med evige steile fronter som aldri kommer videre derfra. Problemet er at man er så sykt opptatt av kropp hele tiden i det hele tatt., og gjør det til en så stor del av identiteten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd det er så stort utseende press på kvinner og i samfunnet generelt.

Ja, nei - eller er det egentlig det?

Det finnes uvegerlig en god del negative effekter av skjønnhetsidealene jenter og kvinner utsettes for - men er det ikke også positive gevinster? Kvinner trener - holder kroppen sunn. Spiser bra mat - holder kroppen sunn. De føler seg bra i kroppen sin, bygger selvfølelse og selvtillit. Altså - for de som lykkes med å finne nøkkelen til en sunn, kropp - som de selv trives med og som er innenfor malen av hva samfunnstrendene krever - de nyter vel stort sett positive gevinster av utseendepreset?

Og alle dem som ikke helt lykkes, men som er underveis - hadde de vært underveis om ikke det var fordi det var et visst opplevd press?

Spør nesten kun for å provosere nå, men jeg tenker at den unisone nedsablingen av mediaskapt kroppspress er litt for unison og uimotsagt.

:)

Jeg har aldri forfektet at en rippet supertrent kropp er idealet heller.

Men det er det jo heldigvis en god del andre som gjør for deg - og de sitter mye bedre plassert i lørdags-dagbladet, KK og andre opinionsdannere når det kommer til hvordan kvinneidealet, rent sånn kroppslig, bør være.

For selv en slask med pappakropp vil jo aller helst ha en rippet supertrent kropp på jenta han skal spoone med på kveldinga. Han kan bare ikke si det selv, for det er jo politisk ukorrekt og dessuten er han litt småfeit sjøl, så egentlig veldig greit at media fikser dette uten pappakroppenes innblanding.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er man nær noe av kilden til problemet når en tar sitt eget kroppsideal, antar det som det samfunnsmessig optimale pg tar det derfra. Dette er akkurat det samme som #fitness og #fatacceptance gjør og man ender opp med evige steile fronter som aldri kommer videre derfra. Problemet er at man er så sykt opptatt av kropp hele tiden i det hele tatt., og gjør det til en så stor del av identiteten sin.

Her kan vi vel si oss helt enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei - eller er det egentlig det?

Det finnes uvegerlig en god del negative effekter av skjønnhetsidealene jenter og kvinner utsettes for - men er det ikke også positive gevinster? Kvinner trener - holder kroppen sunn. Spiser bra mat - holder kroppen sunn. De føler seg bra i kroppen sin, bygger selvfølelse og selvtillit. Altså - for de som lykkes med å finne nøkkelen til en sunn, kropp - som de selv trives med og som er innenfor malen av hva samfunnstrendene krever - de nyter vel stort sett positive gevinster av utseendepreset?

Og alle dem som ikke helt lykkes, men som er underveis - hadde de vært underveis om ikke det var fordi det var et visst opplevd press?

Spør nesten kun for å provosere nå, men jeg tenker at den unisone nedsablingen av mediaskapt kroppspress er litt for unison og uimotsagt.

:)

Men det er det jo heldigvis en god del andre som gjør for deg - og de sitter mye bedre plassert i lørdags-dagbladet, KK og andre opinionsdannere når det kommer til hvordan kvinneidealet, rent sånn kroppslig, bør være.

For selv en slask med pappakropp vil jo aller helst ha en rippet supertrent kropp på jenta han skal spoone med på kveldinga. Han kan bare ikke si det selv, for det er jo politisk ukorrekt og dessuten er han litt småfeit sjøl, så egentlig veldig greit at media fikser dette uten pappakroppenes innblanding.

;)

Haha.. du kunne ikke la diskusjonen bare dø ut. Du måtte stille noen gode spørsmål også ;)

Men ja, vi mennesker trenger vel både ris (mangel på attraksjon) og ros (attraksjon) for å motiveres til å gjøre noe som helst. Der de som klarer å oppnå de vellykkede egenskapene (økonomisk-, sosial- og kroppslig staus) blir vinnere, mens de med fravær av disse blir tapere i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/ytring/pappakroppjournalistikken-1.12362322

Men var det nå egentlig en trend, da?

(...)

Det er imidlertid ett stort problem med hele fortellingen: Kilden later til å være én enkelt tekst. Fra nasjonale så vel som internasjonale medier peker alle tråder tilbake til et mini-essay med tittelen «Why girls love the dadbod»skrevet av 19 år gamle Mackenzie Pearson for den lille college-nettsiden The Odyssey den 30. mars i år

(....)

Men en historie blir ikke sann bare fordi den er god. En historie blir heller ikke sann fordi én kilde påstår det i en studentavis i USA. Og den blir ikke mer sann av at internasjonale medier kaster seg over den, i noen tilfeller på en svært ukritisk måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men var det nå egentlig en trend, da?"

Nei, selvsagt var det ingen trend. Det ligger i begrepets natur.

Men det ble en trend. Ut i fra en fillekommentar fra en filleskribent, så ble det en trend. Slik er det med trender. De starter i det uunnseelige og kommer liksom helt ut av det blå. Så det var ingen trend, men det ble det.

:)

Først og fremst ble det en trend å skrive om pappakropp. Jeg tror forsåvidt ingen mennesker i hele verden har aktivt gått inn for å "bygge" seg en pappakropp etter den mangelfulle kravlisten som foreløpig foreligger. Men i USA går jo all ting an, så kanskje dukker det opp et nytt forbund eller en ny gren innenfor det konkurerende fitnessmiljøet, eller kanskje en ny klasse å konkurere i? Dadbod-fitness?

:)

Selvsagt ikke - begrepet var interessant å belyse, debattere og snakke om. Det i seg selv selv - omtalen av begrepet - ble trendy. Pappakroppen som reelt fysisk fenomen forblir fullstendig uinteressant og kommer aldri til å bli noe annet på samfunnsplan.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...