Gå til innhold

UxO

Medlemmer
  • Innholdsteller

    166
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om UxO

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

1 418 profilvisninger
  1. Sitat: Hypotesen om at AAS gjør deg mere voldelig har eksistert så lenge at forskere i alle år spesifikt har forsket på dette, men ikke kommet frem til noe konkret som underbygger det. Jeg mener at den hypotesen der er formulert feil av forskere hvis det er deres valgte problemstilling?. AAS gjør deg ikke mer voldelig. De bør heller omformulere den mer nøyaktig: "Er virkningen av AAS i tillegg på det psykiske plan som skyldes kjemisk manipulasjon av nerveforbindelser, og derav endrer eller fjerner terskelverdien for atferdsendring?" Kan hende de hadde fått andre konklusjoner da.
  2. Jeg har vel ikke påstått at de drepte i steroidrus? Det er nok i såfall en medieskapt terminologi. Tror egentlig vi er enige, men snakker noe forbi hverandre? Jeg ønsker ikke og det har etter min mening heller ingen hensikt i samfunnet i dag å marginalisere ulike årsaker til fysisk/psykisk vold med fatale følger mot hverandre. Jeg er heller ikke uenig i det du skriver mht hendelser knyttet til alkoholmisbruk, snarere tvert i mot. Jeg er helt enig i at alkohol er roten til mye vondt og jammen kan det underbygges med statistikk også. Det har heller ikke vært mitt poeng hvis du oppfatter inn
  3. Jeg har også brukt laaang tid på å få en god markløftteknikk, både gjennom brukere her inne og ikke minst gjennom veiledning fra styrkeløftere. Deltok i mitt første stevne og det var første gang jeg egentlig synes jeg har fått til marken ordentlig. Det som "løsnet" for min del var noe jeg ser du kan prøve også. Det ene er å starte spennet i bunn med å aktivere lattisimus, litt som man gjør i en foroverbøyd ro med stang. Da vil også automatisk skuldrene og øvre del av ryggen stramme seg, bli tight. kan antakelig sammenliknes med å "skyte brystet fremover" så mye man klarer før man starter
  4. Bruker også rumbleroller. Både en liten slik kompaktsak og den større standard. Jeg har den lille i blå utgave (mykere) og den store i sort (hard). I tillegg har jeg en som jeg startet som er heter Trigger point grid som du viser til. Den tar bredere og "kjevler" muskulaturen bredere. Den mer knar og effekten av triggerpunkt er for meg ikke eksistrende med akkurat denne. For meg kunne dette like gjerne vært en flat sak. Rumble roller er det jeg kaller triggerpunktsmassasje. Jeg trives best å bruke den lille på IT båndet og lår siden diameteren på den er noe mindre enn i std utgave. D
  5. Du underbygger egentlig hele poenget mitt med din siste setning. Både når det gjelder Stureplansaken og Flink. Jeg mener absolutt ikke å argumentere for at de fleste saker knyttet til massedrap i skandinavia skyldes misbruk av steroider over tid i kombinasjon med alkohol. Jeg argumenterer for at i en stor del av de mest alvorligste massedrapssaker, gjerne de uforståelige, har en fellesnevner og det er AAS misbruk over tid. Jeg mener andre coctailer eller alkorus i gjerningsøyeblikket er mer forsterkende faktorer i den ene eller andre retningen (eksvis overdreven selvtillit/nedsatt vurderingsev
  6. Salman Rushdie har beskrevet forebygging på en meget god måte: ”Sikkerhet er tross alt kunsten å sørge for at visse ting ikke skjer. En utakknemlig oppgave, for når slike ting ikke skjer, vil det alltid være noen som hevder at sikkerhetstiltakene var overdrevne og unødvendige”. Forebygging (sikkerhet), enten gjennom opplysningskampanjer, "uroaksjoner", småbeslag, uvarslede kontroller, rapportering etc er dessverre en utakknemlig jobb for politiet. De tiltak (sikkerhetstiltak) de faktisk gjør vil ofte bli kritisert som "overdrevne, sløsing med ressurser, feilprioritering,
  7. http://www.tv2.no/nyheter/8368192/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-har-paagrepet-20-til-30-i-storaksjon-mot-dopingmiljoeet/a/23705984/ Bra det røskes opp.
  8. http://www.complyfoam.com/products/t-500/
  9. Jaybird Bluebuds X er perfekte, men du bør kjøpe med skumpropper i tillegg som sørger for at de tetter bedre og ikke minst sitter på plass i øra. Disse heter Comply T500 earbuds og koster 190,- hos Hifi klubben. Kan vel bestilles på nett også for rundt 150,- Gjør at Bluebuds X blir 10 ganger bedre og stenger ute all lyd (nesten) samt at de sitter som støpt i ørene.
  10. Vet ikke helt hvordan din teknikk er ved benkpress, men noe av det du adresserer her blir nok rettet opp av seg selv ved korrekt teknisk utførelse. Svært mange jeg ser presser benk har en litt tvilsom teknikk mht skadeforebygging og jevn belastning. Derfor blir også forskjeller i styrken tydelig fordi mange ofte er litt for raske med å legge på vekter. Kjetil123 med andre sier det bra, fokuser på teknikken og IKKE erstatt benkøkten med andre øvelser. Fokuser på finne korrekt avstand mellom henda på stanga. Et greit utgangspunkt er når underarmene dine er sånn ca vinkelrett på stanga i bu
  11. Skjønner, dette finner du nok ut av best og det er aldri feil å stole på sin egen følelse for hva som fungerer. Når det gjelder dynamisk oppvarming for knebøy, så har Erik Sandvik her inne en god del bra artikler og videoer av gode dynamiske oppvarmingsøvelser. Jeg tenkte bare at en oppvarming skal forberede deg på de litt tyngre løft og når 1RM maks er ca 45 kg er 30 kg ca 66% av din maks og det kan da heller være del av selve programmet. Hva med å prøve noe slikt i begynnelsen for vanlige, dype knebøy (slik du gjorde det i videoen): Dynamisk oppvarming 5-10 min, et sett med goblet s
  12. Hvis 45kg er sånn ca maks og du varmer opp med 30 så er det temmelig tung oppvarming...Jeg har 170 som maks og varmer opp dynamisk både med og uten rulle, før jeg gjerne tar noen goblet squats med ca 15-20kg. Deretter går det i bøyapparatet med 50kg på stanga for å fokusere teknisk før jeg går videre med 60kg. Etter denne sekvensen starter jeg på programmet mitt som er på 50% av maks, dvs 85kg. I ditt tilfelle burde kanskje oppvarming være noe liknende før du starter på selve bøytreningen med, tja rundt 20-25kg og deretter økning opp til 85-90% av maks? Men dette finner du ut av selv også
  13. Ja, å kjøre knebøy og mark på samme dag har jeg dårlig erfaring med da det er veldig tunge øvelser og sjansen for at jeg ikke yter med maks trykk er for meg større. Men dette kan selvsagt variere fra person til person. Jeg tenker nå mest på å trene opp maks styrke i få løft, kontra bygge muskelmasse. En som skal bli stor ønsker nok kanskje trette ut muskelen mer og derav velge øvelser som stresser maksimalt for hypertrofitrening. Men jeg har nå enda til gode å se styrkeløftere som ikke fremstår som både velbygde og atletiske. De er kanskje bare litt mindre opptatte av at akkurat den der biceps
  14. Har selv trent x-size i 6 mnd med greit resultat, dog så ble jeg ikke veldig mye sterkere i selve øvelsen knebøy da det var litt for lite øvelsesspesifikk trening for akkurat den øvelsen synes jeg. La om og fikk byttet ut widowmaker med variasjon av knebøy. Jeg løfter "highbar" og ikke "lowbar". Brukte da saktebøy (trener på å holde spenn i rygg), knebøy med stopp i bunn og knebøy med stopp halvveis ned før fullføring. Akkurat de 3 variasjonene av bøy hjalp meg både teknisk ift pust, spenn og balansepunkt. Nå og da benyttet jeg meg av widowmaker, eller beinpress som en ren støtteøvelse. Skal d
  15. UxO

    Øvelser rygg

    Hyper extensions og reverse hyper extensions med eller uten belastning er også fine støtteøvelser for å styrke korsrygg om du i tillegg trener markløft. Redcord trening kan også anbefales som støtteøvelser til de tunge baseløftene.
×
×
  • Opprett ny...