Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Smell på smell på smell. Hva i all verden skjer?! Føles ut som en ond sirkel osm bare går fortere og fortere nedover? Og droppe trening/spise shit bare gjør den sirkelen vondere og vondere. Dårlig dag = spise shit = dårligere dag osv...

Ta noen dagers time out fra diett og trening, gjør ting du syns er gøy, spis mat du syns er god og få evaluert det du har gjort til nå, så blir nok dagene igjen litt lettere :) Om noe ikke funker så fungerer det svært sjeldent å prøve det samme enda hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med her! Ikke så aktiv med skriving men jeg sniker rundt og leser. Fikk mitt første barn i fjor, har fortsatt endel kg som henger igjen. Målet er å miste 10 kg til og bli stram og sterk! I midten av Januar begynte jeg med styrketrening, har ikke trent på senter før i mitt liv. Hittil er jeg kjempeimponert av megselv hvis jeg får lov å si det, begynner å se noen biceps. :D

Spiser sunnere og holder meg til ca 1500-1600 kalorier om dagen. Er 160 cm lav og 71 kg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) var større forskjell enn jeg hadde trodd, så bilder anbefales!

Prøver å se det store bildet og komme meg litt ut av den "nå har jeg spist mye drittmat = alt er ødelagt og jeg kan like gjerne spise mer drittmat" tankegangen ;-)

Den svart/hvitt-tankegangen der er døden for slankeprosjekt. Jeg kan anbefale boken A Flexible Guide To Dieting av Lyle McDonald. Den koster 200 spenn, vel verdt investeringen. Der snakker han bl.a. om hvorfor slik tankegang fører til frustrasjon og mislykkede forsøk. Hvis du går på en smell så la det være med den ene smellen. Et kakestykke trenger ikke bli fire bare fordi du spiste det ene. Fuck that.

Planlegging er viktig. Hvis du ikke gjør gode matvalg så blir det mye lettere å spise drit. Kjøper du dritmat (grandis, kakestykker, store sjokoladeplater, 2 liter is osv.) så er det en sjanse for at du spiser mer enn du vil av de, spesielt hvis du ikke har bedre alternativer tilgjengelig. Drit i å kjøp masse crap.

Kjøper du deg junk istedenfor å spise bedre hjemmelaget mat fordu du er sulten nå? Planlegg handlingen din bedre. Fyll opp fryseren med basisingredienser slik at du kan smekke sammen noe kjøttdeigbaserte greier istedenfor en kebab fra nærmeste gatekjøkken. Lag flere middager av gangen og sett i kjøleskap eller frys ned. Ferdig middag som bare er å varme opp dagen etter er faenmeg genialt. Når du er sulten så er det greit å ha gode alternativ, ellers blir det fort junk og drit. Failing to plan is planning to fail (such #fitness).

Sånn fra personlig erfaring så kan små valg utgjør stor forskjell over tid. Er du glad i taco og spiser det som cheat meal på fredag eller lørdag? Har du sett på næringsinnholdet i tacoskjell? 500-600 kalorier bare i skjell om du spiser 5-6 av de, mesteparten olje og maismel. Pøser du på med ost og rømme så blir det en del kalorier i det ene måltidet. Istedenfor å fylle flere skjell med masse rømme og ost så kan du ha et skjell eller to ved siden av en tallerken full av kjøtt og grønnsaker. Da får du fortsatt noe crunchy og det gir smak. Spis mer salat istedenfor skjell.

Pro tip: Bytt ut rømme med cottage cheese. Siden ren cottage cheese smaker helt for jævlig så tilsett en spiseskje eller to med god rømme for å sette smak (Rørosromme ftw). Da får du mye mer protein og mindre fett, og det smaker ganske greit. Win. Halvér mengden ost du vanligvis pleier spise. Det smaker digg likevel. Bytt ut sukkerholdig brus med lettbrus. Spis frukt istedenfor snop. Og hvis du vill unne deg litt snop på fredag eller lørdag så unn deg litt snop, ikke kjøp en shvær jævla pose + potetgull og cola. Ta gode valg og hold deg til det som funker. Er du sulten hele tiden så spis mer grønnsaker til hvert måltid. Kaffe stagger sult. Kaffe er gull hvis du går på PSMF eller noe sånt.

Og husk: Slow and steady wins the race (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smell på smell på smell. Hva i all verden skjer?! Føles ut som en ond sirkel osm bare går fortere og fortere nedover? Og droppe trening/spise shit bare gjør den sirkelen vondere og vondere. Dårlig dag = spise shit = dårligere dag osv...

Kjenner meg igjen i det du skriver! Har hatt noen dårlige uker nå jeg også, dårlig mat, ikke trent og konstant trøtt (n) Skikkelig kjipt og er lei nå, så lei av å aldri komme i mål med planene liksom... Gir meg selv helgen og håper å være igang igjen fra neste uke. Blir ingen veing denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det måledag, denne uka ga bedre utbytte

13.feb 96,7kg 29,0 f%

20.feb 96,4kg 28,9 f%

27.feb 95,7kg 28,3 f%

Ikke helt som håpet men absolutt bra nok.

Håper at at dere som har mistet humøret og fremdriften kommer Back on Track igjen,

selv den minste lille seieren kan bli starten på en fin periode ;)

god fredag og god helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.02.15: 75,3 kg

20.02.15: 76,3 kg

27.02.15: 76,9 kg

Har også sliti med møkka dager. Men har spist det jeg har hatt lyst på den siste uka, pluss trøkt nedpå mer enn jeg har orket/hatt lyst på. Fått nok for en stund og er nå fit for fight (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver! Har hatt noen dårlige uker nå jeg også, dårlig mat, ikke trent og konstant trøtt (n) Skikkelig kjipt og er lei nå, så lei av å aldri komme i mål med planene liksom... Gir meg selv helgen og håper å være igang igjen fra neste uke. Blir ingen veing denne uken...

Ikke håp, gjør! Du bestemmer! Hvis du programmerer deg til "håpe" at noe skal skje så gir du i praksis beskjed til hjernen din at det er helt greit at du ikke gjør det, det var jo bare et håp uansett. Bestem deg for å dra på trening 2-3 ganger hver uke i en måned. Trener du så blir det også lettere å spise bedre.

Akseptér at de siste ukene ikke gikk helt som planlagt, og gå videre. Det har ingenting for å seg å piske seg selv for noe du ikke kan forandre på uansett. Vær på lag med deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gymmet mitt har endelig fått seg en fungerende vekt, så nå har jeg fått veid meg for første gang på en stund.

Med treningsklær og -sko veier jeg 72,8 kg, så dette blir mitt nye utgangspunkt. Digg å ha noe annet enn målebåndet å gå etter, egentlig.

Jeg lurer på hvilken vekt som burde være mitt mål. Jeg er 176 cm høy. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svart/hvitt-tankegangen der er døden for slankeprosjekt. Jeg kan anbefale boken A Flexible Guide To Dieting av Lyle McDonald. Den koster 200 spenn, vel verdt investeringen. Der snakker han bl.a. om hvorfor slik tankegang fører til frustrasjon og mislykkede forsøk. Hvis du går på en smell så la det være med den ene smellen. Et kakestykke trenger ikke bli fire bare fordi du spiste det ene. Fuck that.

Planlegging er viktig. Hvis du ikke gjør gode matvalg så blir det mye lettere å spise drit. Kjøper du dritmat (grandis, kakestykker, store sjokoladeplater, 2 liter is osv.) så er det en sjanse for at du spiser mer enn du vil av de, spesielt hvis du ikke har bedre alternativer tilgjengelig. Drit i å kjøp masse crap.

Kjøper du deg junk istedenfor å spise bedre hjemmelaget mat fordu du er sulten nå? Planlegg handlingen din bedre. Fyll opp fryseren med basisingredienser slik at du kan smekke sammen noe kjøttdeigbaserte greier istedenfor en kebab fra nærmeste gatekjøkken. Lag flere middager av gangen og sett i kjøleskap eller frys ned. Ferdig middag som bare er å varme opp dagen etter er faenmeg genialt. Når du er sulten så er det greit å ha gode alternativ, ellers blir det fort junk og drit. Failing to plan is planning to fail (such #fitness).

Sånn fra personlig erfaring så kan små valg utgjør stor forskjell over tid. Er du glad i taco og spiser det som cheat meal på fredag eller lørdag? Har du sett på næringsinnholdet i tacoskjell? 500-600 kalorier bare i skjell om du spiser 5-6 av de, mesteparten olje og maismel. Pøser du på med ost og rømme så blir det en del kalorier i det ene måltidet. Istedenfor å fylle flere skjell med masse rømme og ost så kan du ha et skjell eller to ved siden av en tallerken full av kjøtt og grønnsaker. Da får du fortsatt noe crunchy og det gir smak. Spis mer salat istedenfor skjell.

Pro tip: Bytt ut rømme med cottage cheese. Siden ren cottage cheese smaker helt for jævlig så tilsett en spiseskje eller to med god rømme for å sette smak (Rørosromme ftw). Da får du mye mer protein og mindre fett, og det smaker ganske greit. Win. Halvér mengden ost du vanligvis pleier spise. Det smaker digg likevel. Bytt ut sukkerholdig brus med lettbrus. Spis frukt istedenfor snop. Og hvis du vill unne deg litt snop på fredag eller lørdag så unn deg litt snop, ikke kjøp en shvær jævla pose + potetgull og cola. Ta gode valg og hold deg til det som funker. Er du sulten hele tiden så spis mer grønnsaker til hvert måltid. Kaffe stagger sult. Kaffe er gull hvis du går på PSMF eller noe sånt.

Og husk: Slow and steady wins the race (y)

Her var det masse gode tips jeg skal ta med meg videre. Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen. Gått ned ca 4 kg fra 2. januar av, det er jeg fornøyd med - selv om jeg har gått på en smell eller to underveis. Er langt fra i mål enda, så er bare å fortsette frem mot sommeren....

Neste delmål for meg er 72 kg, som var det jeg veide da jeg ble gravid med nummer to.

For meg er det viktig å ha masse små mål underveis, så blir ikke det endelige målet så langt unna :-)

2. Januar: 78,5

9. Januar: 77,6

16. januar: 76,5

23. Januar: 76,4

30. Januar: 76,8

6. Februar: 76,1

13. Februar: 75,9

20. Februar: 75,1

27. Februar: 74,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppe på 79,5 (sikkert my vann), etter ei travel uke. Treningsmessig går det fantastisk, øktene er beskrevet kort i loggen min, men kostholdet har hatt fri flyt! Hjemmelagd pizza, smågodt, masse nøtter, milkshakes og ferdigmat har stått på menyen store deler av uka. Skal planlegge litt bedre og se om ikke vekta ennå er under 78 sånn helt egentlig :) Ny oppdatering fredagsmorran!

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.01.15: 69,1

16.01.15: 70,9 (+1,8)

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

Litt lenge siden forrige veieregistrering, men jeg hadde da komme meg under 70-tallet i det minste:)

Treninga går veldig bra, trener alt fra 4-6 ganger pr. uke og varierer mellom løping og styrketrening. Kostholdet er fremdeles elendig iom at jeg saboterer meg selv på kvelden med sjokolade og snacks:(

Har vendt meg av søtt før, og vet jeg må kvinne meg opp og gjøre det igjen:cry:....til hælga kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret bursdagen til sambo i helgen, så da ble det noen bokser med øl og flasker med vin og ostekaaakeeee..

Men!

Dagens økt var supercalifragalisticexpialidocious!

Hadde FIRE perser på knebøyen, hihi.. vanligvis tar jeg 3 x 5 x 80kg..

men i dagble det:

5 x 95kg pers!

3 x 100 Enda en pers!

2 x 105 EEENDA EN PERS!

1 x 110kg HELLS YEAHH! :woot: :woot: :woot: :woot: :woot: :woot: :woot: :woot: :woot: :woot:

STOLT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke flinke folk! Og WOW emic : Drøye persinger! Imponert! Går du ned 90 grader, under parallell eller atg?

Treninga er tilbake. Kostholdet og. Men spiser mer nå, enn før jeg gikk på en smell som varte altfor lenge. Så får jeg bare håpe på denne berømte "svoosj" greia folk snakker om gjelder meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...