Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Er det lov å bli med nå som dere andre er så godt i gang?

Jeg gikk i fjor ned 25 kilo i rasende fart uten trening. Så ble jeg slepphendt med kosten, usunt, for mye sukker/fett så ja.. Da var det opp igjen nesten 10 kilo. Vipper nå på 102'ish. Vil ned til 70. Å komme under 100 er visst ikke så lett! Dæven som kiloene sitter nå! Men gir meg ikke!!!

Fokuser ligger på styrke x3 pr uke, og minst en cardioøkt. Alt over det er bonus.

I forhold til kosthold vet jeg godt HVORDAN jeg bør spise, her må fokuset være å unngå sprekker i hytt og pine. Jeg vet at for meg betyr det å unngå lavt blodsukker.

I tilleg driver jeg å tester ut hvor mange kcal jeg må ligge på. Kiloene jeg gikk ned, freste av på under 1500. Hvilket er usunt, og jeg skal mye ned, hvis jeg da kommer til et platå vil jeg ha veldig lite å gå på. Tester nå med 1700 men sliter med å spise nok i form av sunn og næringsrik mat/treffe sånn noenlunde på macroene. Men work in progress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passende sted og tid å komme med førstepost! Jeg jobber mot å ha en "sommerkropp" selv, bare som helårskropp. Poenget er at jeg har satt meg en frist til starten av juni, og da skal jeg ha flat mage med synlige magemuskler (bare litt, liksom!). For ett år siden veide jeg over 90 kilo (jeg er 183cm høy), hvor mesteparten av det overflødige kroppsfettet hadde lagt seg på magen. Så trente jeg litt nå og da et halvt år, før jeg datt av. På dette tidspunktet veide jeg vel 86-87 kilo. I november startet jeg på forsøk nr. 2, og har siden det gått ned til underkant av 78, med kaloriunderskudd og styrketrening. Denne gangen skal jeg klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passende sted og tid å komme med førstepost! Jeg jobber mot å ha en "sommerkropp" selv, bare som helårskropp. Poenget er at jeg har satt meg en frist til starten av juni, og da skal jeg ha flat mage med synlige magemuskler (bare litt, liksom!). For ett år siden veide jeg over 90 kilo (jeg er 183cm høy), hvor mesteparten av det overflødige kroppsfettet hadde lagt seg på magen. Så trente jeg litt nå og da et halvt år, før jeg datt av. På dette tidspunktet veide jeg vel 86-87 kilo. I november startet jeg på forsøk nr. 2, og har siden det gått ned til underkant av 78, med kaloriunderskudd og styrketrening. Denne gangen skal jeg klare det!

lykke til med det! har du andre måter å måle framgang på enn å veie deg? bilder og midjemål er svært nyttig for å måle framgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Hiver meg på, bulket frem til jul, feitet meg i jula. Alt la seg rundt magen.

Uke 1: 78,9 kg

Uke 2: 75,2 kg

Uke 3: 73,8 kg

Uke 4: 73,8 kg

Uke 5 (trent dag før måledag): 74 kg

Uke 6 (trent dag før måledag): 72,8 kg

Uke 7 (trent dag før måledag): 73,2 kg

Uke 8: 72,2 kg

Uke 9 (trent dagen før måling): 72,8kg

Uke 10 (trent dagen før måling): 73,2 kg

Uke 11 (trent dagen før måling): 72 kg

Uke 12 (trent dårlig og spist usunt):73 kg

Stopper på 73, ønsker ikke gå mer ned i utgangspunktet. Skulle fått vekk mer bukspekk, men da går kiloene. Nå er det vedlikehold frem til august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01.15: 70,9

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei...

13.03.15: 68,9 (-1,1)

20.03.15: 69,1 (+0,2)

Sånn går no dagan...treningen går bra da..mye løping og litt styrke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel på tide med en liten oppsummering...

Ting har I-K-K-E gått etter planen, gikk på noen smeller, mistet all motivasjon som igjen resulterte til lite( les: ingen trening), dårlig kosthold, som selvfølgelig synes godt på vekten.

Vekt pr idag, 24.03: 86,5 - det er helt forferdelig og får vondt langt inn i hjerterota av å skrive det tallet, men er skyld i det selv. Dette er det tyngste jeg noen gang har vært.

Har vel måtte innrømme for meg selv at jeg har et komplisert forhold til mat, og jeg er nødt til å finne en taktikk for å løse det. Må vel innse at jeg må kutte cold turkey når det gjelder chips og søtsaker. Får ikke til den balansen med litt lørdagsgodt og så ingenting ellers i uka. Må få kontrollen igjen får jeg i det hele tatt kan tenke på å innføre noe godis i kostem igjen.

Setter opp en ny målplan nå frem mot sommeren:

Delmål 1: til veiedag 09 mai er vektmålet: 81

Delmåll 2: innen utgangen av juli: 73

Hovedmål: Innen november 2015: 62 kg!!

Heia heia (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt 1. desember: 78kg

21. januar: 75,6kg

28. januar: 76,2kg

2. februar:
74,8kg

11. februar: 74,9kg

18. februar: 74,9kg

04. mars: 74,8kg

11. mars: 74,4kg

18. mars: 73,6kg

25. mars: 74,5kg

Ikke fornøyd med å gå opp, men likevel... Målet om 70kg innen påske går nok ikke, men satser på en god måned fremover, og
ned på 70kg innen 1. mai!
Vet det er et ambisiøst mål med tanke på hvor sent ting har gått fremover til nå, samtidig som jeg har klart å gå ned så mye før uten at det har vært den helt store utfordringen!
Videre er målet 65-68kg innen 1. juli
, og der tror jeg at jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahh. Jeg har hatt et par ukers treningsstopp. Først fikk sambo omgangssjuka,så da ble det null trening. (jeg tør ikke trene alene) Og så "glemte" vi bare å gå på trening uka etterpå. I denne tiden spiste vi endel junk også.. snooop og usunn middag.. :(

MEN!

Tidligere denne uka lagde jeg en facebookgruppe med venner, for å motivere til trening.

Trim på Grim heter den, og jeg fungerer som en slags "trener".

Arrangerer utetrening 1-3 ganger i uka, og vi hadde første trening nå på tirsdag. Veldig gøy! Klarte å slite de tre andre helt ut :p

Denne treningen skal være i tillegg til vanlig styrketrening som vi har man/ons/fre hver uke.

Vi har OGSÅ begynt med lavkarbo. Det har jeg testet før (gikk ned 9 kg på et par mnd), og det funket for meg den gang - uten å trene...!

Så utrolig rart å gå på lavkarbo nu som jeg er vant til å telle kaloier. Sabla mye kcal i lavkarbomat! :ooo:

Bruker fremdeles myfitnesspal, nå til å telle karbs istedet.. får jo sjokk når fett og kcal-skalaen sprenges :p

Satser på at treningsgruppa, lavkarbo og vanlig trening vil klare å få meg til målet mitt! Klemme meg inn i brudekjole i august :) OG helårskroppen, da. ;)

Ble sabla langt det innlegget her, men.:giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77,4 kg idag :)

Tydelig at utesykkel- sesongen har begynt, enda den foregår på piggdekk og godt kledt. Reiser til Mallorca på tirsdag og blir der to uker. Der skal det sykles MYE, så jeg håper vekta har ramlet litt til når jeg kommer hjem. Skal ikke spare på inntaket, for det blir sykling nesten hver dag, men kan jo tenke litt på hva og hvor mye jeg putter inn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...