Gå til innhold

Hva er du redd for ?


vildee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livredd nåler og sprøyter... Er jo egentlig irrasjonelt, all den tid jeg vet at det ikke gjør vondt å feks ta vaksiner, blodprøve osv. Ubehagelig? Ja. Store smerter? Nei.

Likevel får jeg en sterk fysisk reaksjon når jeg ser sprøyter. Fått virkelig hjertebank, kaldsvetter og pulsen stiger noe helt enormt. En av de få tingene hvor jeg faktisk får kraftig reaksjon fra kroppen, veldig merkelig. Krever utrolig mye viljestyrke for meg å da klare å forsøke holde pusten i sjakk og sitte stille lenge nok til å ta den fordømte blodprøva. I en periode var jeg og tok blodprøver annenhver mnd, og etter over ett år med dette fikk jeg fremdeles nøyaktig like sterk fysisk reaksjon ved synet av sprøyta...

+1 Sliter selv veldig med blodprøver, må alltid be om å få ligge istedenfor å sitte (ettersom sitting førte til at jeg besvimte..). Blod i seg selv gir samme reaksjon som sprøyta.. Vaksiner derimot går forholdsvis greit så lenge jeg ser en annen vei.

Ellers har jeg høydeskrekk og frykt for edderkopper :nailbiting:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whelp. Leste dette i dag:

"The scariest, most out-of-control bacterial disorder of the moment is a disease called necrotizing fasciitis in which bacteria essentially eat the victim from the inside out, devouring internal tissue and leaving behind a pulpy, noxious residue. Patients often come in with comparatively mild complaints - a skin rash and fever, typically - but then dramatically deteriorate. When they are opened up it is often found that they are simply being consumed. The only treatment is what is known as 'radical excisional surgery' - cutting out every bit of infected area. Seventy per cent of victims die; many of the rest are left terribly disfigured. The source of the infection is a mundane family of bacteria called Group A Streptococcus, which normally do no more than cause strep throat. Very occasionally, for reasons unknown, some of these bacteria get through the lining of the throat and into the body proper, where they wreak the most devastating havoc. They are completely resistant to antibiotics. About a thousand cases a year occurs in the United States and no one can say that it won't get worse."

Så ja. Jeg er redd for det.

Oppfordrer alle til å søke på dette (necrotizing fasciitis) på Google Images! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Jeg er redd for å mislykkes... Jeg er redd for å ikke strekke til, ikke være bra nok, ikke møte andres forventninger til meg.

Ja - jeg er redd for slanger, edderkopper, sprøyter osv. Men det er ikke der hverdagsfrykten er, den virkelige frykten, den som gnager. Jeg tenker ikke så mye over det til hverdags egentlig, men det ligger der i underbevisstheten hele tiden. Angst og frykt for å ikke være nok. Er det flere som har slik frykt, eller klarer dere å slappe av med sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...