Gå til innhold

Kjerringråd


Groenhaug

Anbefalte innlegg

Mot hikke: en spiseskje bringebærsyltetøy. Funker umiddelbart!

Mot halsbrann: spis en sitronbåt.

Øyekatar, tette neser og øreverk på små barn (de minste): dråper med morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eddik - universalmiddelet for alle typer tricky rengjøring.

Også virker det særdeles godt på treningstøy med funky lukt. Har sett OMO har kommet med et vaskemiddel for treningstøy, 70 kr for en liter eller noe, men en halv dl med eddik som vaskemiddel (dvs. kun eddik i vaskemaskinen) fjernet årevis med gammal svette på tøyet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg gjorde :( men fargen fra buksa lagde farge på flisene mine etterpå (når den skulle tørke)....

Hmm, tror jeg er heldig her.. jeg har 2 typer vask.. lyst og mørkt / farga :p

Tips til flekker på tepper / lyse klær.. Lag en "grøt" av vaskepulver og litt vann.. la det ligge et par timer på flekken og skyll med kokende vann.. funka på et teppe for meg, som det var kommet bærflekker på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du går rundt med drømmer om å bli kannibal, men ikke ønsker å faktisk spise et annet menneske, så viser det seg at du antakelig kan oppnå drømmen din ved å bli vegan.

"Vegans Are Cannibals: The Truth Behind The “New Vegan High”

Vegan diets—especially raw vegan diets—are so short on calories and basic nutritional needs, that during those early stages, the new vegan’s body is eating itself. It’s a metabolically delicious meal of fatty human meat, high in saturated fat and complete protein—and it’s the most nutritious meal you can eat. Of course it’s what your body needs: it is your body! The more restrictive your vegan diet, the more delicious, fatty MEAT you are eating…your own. That’s the reason you had so much energy when you first started your vegan diet. What you were really eating was a paleo diet of your own flesh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik - universalmiddelet for alle typer tricky rengjøring.

Tror du det funker mot misfargig fra solkrem på hvit tskjorte?

Evt noen som har kjerringråd for det, eller må jeg 'stole på rosa'? :p

Dersom du går rundt med drømmer om å bli kannibal, men ikke ønsker å faktisk spise et annet menneske, så viser det seg at du antakelig kan oppnå drømmen din ved å bli vegan.

.

Ser vi har litt forskjellig definisjon av kjerringråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det funker mot misfargig fra solkrem på hvit tskjorte?

Evt noen som har kjerringråd for det, eller må jeg 'stole på rosa'? :p

Dersom det er en helt hvit bomullsskjorte kan du legge den i en klorin løsning (3dl klor pr 10 liter vann) La den ikke ligge lengre i løsningen enn akkurat nødvendig. Metalldetaljer o.l kan ta skade. Skyll den godt i kaldt vann og vask den i maskina. Klor er suverent på hvitt bomullstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blank neglelakk på strømpebukser om den allerede har fått hull, for å unngå at den rakner enda mer iløpet av kvelden.

En paracet en halvtime før du legger deg om du sliter med hoste om natten, fungerer som søren.

Ikke ha i deg noe med sukker hvis du hoster, det irriterer slimhinnene å gir mer hoste.

Lovehearts mot halsbrann.

Plastfolie rundt stilken på bananene dine sinker de i å bli så fort brune.

For å bli kvitt bananfluer på sommeren, Ett glass vin, fluene elsker det. Men de kan stå på vinen i glasset, for at de skal drukne derimot så...Drypp en dråpe zalo i vinen for å bryte overflatespenningen, vips har du fluemassegrav der xD

Ikke nødvendigvis kjerringråd, men tips for alle de som har opplevd at hår falt av når de bleket håret. Løft håret ut fra hodebunnen når du bleker håret, la det aldri ligge flatt mot hodebunnen ! Varmen som kommer fra hodebunnen lukkes inne og dermed koker du håret ditt om du lar det ligge flatt mot hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...